Cautare




, Forbes Staff

Afaceri |
|

3 tineri din Galați au pornit un business cu 40.000 de euro. Cifra proiectată pentru anul curent este de 2 milioane de euro

Trei antreprenori din Galați oferă consultanță și design naval la standarde occidentale, într-o industrie care în România a funcționat în pierdere până anul trecut.
rbthdr

După ce au fost la studii și au dobândit experiență de muncă în Marea Britanie și Norvegia, cei trei au revenit în țară, unde au lansat în 2016 GLO Marine, companie din domeniul arhitecturii navale. Firma înregistrează anual creșteri de 100% în ceea ce privește cifra de afaceri și investește în capitalul uman prin oportunități pentru tinerii ingineri români.

Drumul companiei tinerilor a început în Marea Britanie, unde Liviu Gălățanu a deschis în 2014 primul birou, alăturându-i-se ulterior și Alin Pohilcă, iar apoi, în România, Liviu Moise. Astăzi cea mai mare parte din activitate se desfășoară de la Galați, și punctul de lucru din Regatul Unit funcționează în continuare oferind consultanță în industria Oil & Gas. Cu o investiție inițială de 40,000 de euro, cei trei au intrat pe piața din România oferind servicii complete pentru importanți clienți din România și din străinătate precum: șantierul naval VARD Tulcea, NSK Ship Design, MEST Shipyards, All Stars Engineering, și alții.

Premisele unui business stabil – timing, oameni calificați, potențial neexploatat

Ca urmare a crizei financiare, industria navală din România a înregistrat, în perioada 2008-2018, pierderi de 34,47% în euro, iar abia în ultimii doi ani au apărut semne de creștere. Cu toate acestea, gălățenii de la GLO Marine au văzut aici un potențial și au identificat nevoile pieței de la noi din țară. De la înființare ne-am propus să dezvoltăm un business smart, stabil pe termen lung, în care să răspundem la nevoia de consultanță navală, slab acoperită în România în prezent.” a declarat Liviu Moise, Technical Director GLO Marine.

An de an, compania înregistrează creșteri de peste 100% a cifrei de afaceri: în 2017 aceasta a fost 350,000 euro, iar anul trecut compania a înregistrat 800,000 euro, cu o creștere de 130%. Mai mult, cifra proiectată pentru anul curent este de 2 milioane de euro, cu 150% mai mult decât în 2018. Prin oferirea de pachete complete de proiectare și consultanță, GLO Marine își mărește numărul de clienți și este deja, la doar doi ani după lansare, unul dintre cele mai importante nume din industria navală românească.

Rețeta succesului – angajați români plătiți la standard european

Prin expansiunea companiei, cei trei antreprenori crează, de la an la an, noi locuri de muncă pentru tinerii ingineri din România. Dacă la începutul lui 2018 GLO Marine avea 25 de angajați, până la sfârșitul anului trecut au ajuns la 40, iar în prezent, compania are 50 de angajați, înregistrând o creștere de 40% în ultimele 4 luni. Plata acestora la nivel competitiv raportat la piața europeană este, de asemenea, o prioritate. „Oameni capabili se găsesc greu și cei mai buni pleacă în afară pe fondul unui boom în industria maritimă, în special în Germania și Finlanda. Este păcat, deoarece sunt oameni calificați pe care România trebuie să îi păstreze pentru a se dezvolta. Am reușit să întoarcem câțiva oameni din contracte în străinătate prin salarii bune pentru piața din România.” a declarat Alin Pohilcă, Business Development & Strategy Director.

În perioada următoare, pe lângă creșterea și dezvoltarea afacerii, gălățenii de la GLO Marine au ca scop atragerea și susținerea cât mai multor absolvenți ai Facultății de Arhitectură Navală. Toți cei trei antreprenori urmează programe doctorale pentru a putea transmite studenților de la Facultatea de Arhitectură Navală din Galați cunoștințele acumulate până acum, cât și încrederea pe care o au pentru industria navală din România. De asemenea, aceștia organizează ShipDX, un concurs de proiectare navală destinat studenților, în care GLO Marine a investit atât bani, cât și resurse importante de timp. În afară de premiile participanților în valoare totală de 3000 de euro, organizarea concursului a presupus costuri suplimentare de 4000 de euro. Aceste fonduri provin din resursele proprii GLO Marine și din atragerea unor sponsori importanți din industria navală: DMT Marine Equipment, DAMEN Shipyards si AVEVA Marine.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii