Cautare




, Contributor

SmallBusiness |
|

Nu oricine poate deveni antreprenor

În ultimii ani, mass media a glorificat antreprenorul și pasiunea lui. Tinerii sunt învățați că dacă sunt pasionați și cred cu adevărat într-o idee, o pot transforma într-o afacere de succes.
Antreprenor

Tot  mai mulți tineri (și nu numai), forțați de un climat economic dur și de o piață a muncii nesigură, iși lansează propriile afaceri.  Realitatea este că peste 93% din start-upuri eșuează.

Paul Graham,  fondatorul Y Combinator, cel mai prestigios accelerator de afaceri din Silicone Valley, declară că 93% din afacerile care sunt acceptate în accelerator eșuează. În alte cuvinte, un start-up are mai puțin de una în zece șanse să reușească.

Pablo Martin de Holan, profesor de antreprenoriat și decanul programelor de MBA la EMLYON Businsss School este de părere că felul în care abordăm antreprenoriatul este eronat.  Martin de Holan crede cu tărie că fiecare societate trebuie să încurajeze antreprenoriatul bazat pe dovezi, nu pe povești.

Dovezile sugerează că afacerile de succes, cele care reușesc să susțină o creștere constantă a cifrei de afaceri, sunt fondate de oameni de varstă mijlocie, care au experiență în domeniul respectiv, au o rețea de contacte bine stabilită și știu exact ce fel de oportunități doresc să abordeze.

‘’Există un număr impresionant de studii care pot fi folosite spre a dezvolta o metodă în antreprenoriat .În schimb, se pare că ne bazăm recomandările în afaceri pe opinii respectabile, care pur și simplu sunt greșite. Antreprenoriatul e un risc în sine, nu trebuie să îl facem mai riscant prin a da sfaturi după ureche’’

Prof. Marco de Holan povestește cum mulți dintre studenții lui citesc (auto)biografii ale oamenilor de afaceri de succes și apoi urmează sfaturile lor ‘ad literam’ în speranța aceluiași rezultat.  Biografia lui Steve Jobs se dovedește populară în rândul tinerilor care studiază antreprenoriat la EMLYON.

Pentru a ilustra studenților lui cât de greșită este această metodă, Marco de Holan recurge la ajutorul fratelui său care în prezent lucrează cu Brad Bitt. Profesorul iși încurajează studenții să puna pe hărtie o întrebare pentru Brad. Le promite acestora că are să trimită întrebările fratelui său care la rândul lui va ruga vedeta să răspundă.

În schimb, după săptamâni de așteptare, acesta prezintă clasei lui 10 tehnici pe care Brad Pitt le aplică când dorește să seducă o femeie. ‘’Daca ar fi să aplicați și voi aceleași strategii, credeți că ați putea cuceri o femeie ca și Angelian Jolie’’ întreabă acesta. Aproape mereu răspunsul este ‘nu’.

La fel ca și în relațiile amoroase, în afaceri nu există o rețetă standard care să funcționeze pentru toată lumea la fel. Stafuri precum cele ale lui Steve Jobs sunt specifice situatiei lui și nu ar trebui sub nicio formă privite ca pe o biblie a afacerilor de succes.

Dacă succesul în antreprenoriat înseamnă a crea o afacere sustenabilă, dovezile indică că pregatirea și cunoștințele stimulează succesul mai mult decat pasiunea.  Atât pregătirea asidua căt și cunoștințele (în domeniu  și cele de afaceri) îmbunătățesc semnificativ ratele de succes ale unui start-up.

În sprijinul acestei abordari vine un studiu de cercetare efectuat de profesorul  Jeroen de Jong de la Rotterdam School of Management. Acesta analizează factorii care determină successul în antreprenoriat.  Contrar credințelor antreprenoriale, emularea comportamentului  în afaceri al unei persoane de succes, nu va duce neaparat  la succes.

Cu toate acestea, un antreprenor cu o rețea de contacte bine stabilite în industrie și care învață de la oamenii de afaceri din imediata apropiere va avea mai mare succes decat un antreprenor care penetrează o industrie nouă.

Același studiu subliniază faptul că spre deosebire de alți angajați, un antreprenor are nevoie de un set de abilități mult mai diversificat și trebuie să se afle intr-un proces continuu de învățare. Prof. De Jong declară că antreprenorii careîncearcă și spear să mai reușească după ce au eșuat în nenumarate rănduri, dau dovadă de o lipsă acută de abilități și competențe necesare în afaceri. Dacă un antreprenor eșuează în nenumarate randuri,  înseamnă că nu are abilitatea de a învăța din greșeli și deci ii lipsesc competențe vitale pentru conducerea unei afaceri.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii