Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

McDonald’sVoice |
|

2021 este anul comunităților

Pentru McDonald's, liderul pieței de restaurante cu servire rapidă, urmează un an al readaptării. Strategia de business începe cu recunoașterea meritelor comunităților în care este prezent și grija pentru o echipă devotată.
BV McDonalds - Paul Dragan

Paul Drăgan – Director General Premier Restaurants România, operatorul local al lanțului de restaurante McDonald’s

Care sunt principalele realizări ale companiei dumneavoastră în 2020 și  principalele obiective ale strategiei de business anul acesta?

Anul trecut a fost unul greu, foarte greu, pentru toată lumea. Am fost departe de prieteni, familie și colegi și am făcut cu toții eforturi pentru a ne încărca cu energie pozitivă.

În aceste condiții, cu activitatea afectată de restricțiile care ne țin și acum colegii și clienții în siguranță, direcția strategică principală a fost să fim aproape de comunitate. La McDonald’s, am fost solidari și i-am sprijinit pe cei care aveau nevoie de susținere ori de câte ori am putut. Cum interacțiunea cu clienții s-a făcut de la distanță, ne-am reorganizat –  am extins lista partenerilor de livrare pentru a ajunge mai ușor la clienți, ne-am mutat atenția spre McDrive și comenzi la pachet, am comunicat mai mult prin intermediul aplicației de mobil. Toate acestea au presupus eforturi mari din partea tuturor, am fost mai activi ca niciodată în comunicarea internă și am avut grijă de colegii noștri în aceste vremuri dificile, iar ei au fost alături de cei din jurul lor.

După toate acestea, vedem anul 2021 ca unul de adaptare la noul normal. Așa că vom rămâne aproape de comunități, de oameni, și vom acorda la fel de multă atenție clienților, angajaților și locuitorilor orașelor din care facem parte.

Recunoaștem în continuare meritele celor din jurul nostru și a diferitelor comunități care, prin activitatea lor zilnică, reușesc să schimbe câte puțin lucrurile în bine: profesori, medici, curieri, autorități și nu numai.

De asemenea, vom rămâne mereu un prieten și aliat al Fundației pentru Copii Ronald McDonald și vom sprijini în permanență activitățile sale prin voluntariat în Casele Ronald din București și Timișoara, dar și prin campaniile de strângere de fonduri. Suntem unul dintre principalii susținători ai procesului de construcție a celei de a treia Case Ronald McDonald din Iași.

Care sunt previziunile privind activitatea companiei pe termen mediu?

Planurile noastre pe termen mediu presupun extinderea rețelei cu noi restaurante în țară, continuarea digitalizării restaurantelor McDonald’s și dezvoltarea aplicației de mobil pentru includerea de noi funcționalități.

În plus, extindem și mai mult direcția de apropiere de comunitățile din care facem parte. De curând, ne-am arătat aprecierea față de profesorii, învățătorii și educatorii care au revenit în clase în prima zi de școală offline din 2021. Am ales să le recunoaștem eforturile și să le mulțumim pentru impactul pozitiv pe care îl au asupra tinerilor, iar răspunsul lor ne-a dat încredere să continuăm cu astfel de gesturi de susținere ale diferitelor grupuri profesionale sau sociale.

De unde ar putea România să împrumute cele mai bune practici pentru industria/industriile în care activați?

Fiind parte a uneia dintre cele mai recunoscute companii din lume împărtășim experiențe de bune practici cu colegii noștri din alte țări. În România aplicăm soluții dezvoltate de McDonald’s la nivel global, precum sistemul digital și aplicația de mobil. Cel mai nou exemplu este programul de loialitate integrat în aplicația de mobil. Dar dincolo de aceste noi modalități de a răspunde nevoilor clienților deja implementate, ne uităm și la tendințele și obiceiurile de consum care se conturează la nivel global. Observăm felul în care evoluează ele în țările similare României și apoi le adaptăm local, în funcție de nevoile și dorințele clienților de aici. Ne mândrim cu faptul că suntem primul lanț de restaurante cu servire rapidă care a implementat serviciul de livrare la nivel național, primul care a lansat o aplicație de mobil și primul care a introdus kiosk-uri de comandă în restaurante.

Ce vă motivează să vă treziți în fiecare dimineață să faceți business în România?

Răspunsul este simplu: colegii mei. Sunt norocos să am o echipă de peste 5.000 de colegi care vin la muncă și pentru a face lucrurile mai bine în fiecare zi. Am alături un grup de oameni minunați, care mă inspiră zilnic prin energia și devotamentul lor și care au oferit sprijin comunității pe tot parcursul anului trecut, în ciuda dificultăților cu care ne confruntăm.

Sunt de 25 de ani în familia McDonald’s, așadar am văzut acest business crescând de la zero. În tot acest timp, am învățat că nimic nu este mai important decât oamenii pe care îi ai alături. Ei sunt cei care fac ca lucrurile să se întâmple zilnic și ei sunt cei care au nevoie de cea mai mare atenție, de înțelegere și cei care merită să fie răsplătiți și recunoscuți primii pentru activitatea lor.

Care sunt cele mai importante 3 lecții de afaceri pe care le-ați învățat pe parcursul carierei Dumneavoastră sau pe timpul crizei?

Anul trecut a fost unul plin de provocări și situații complicate din care fiecare dintre noi a învățat, întâi de toate, că e mai puternic decât credea. Nu poți dezvolta niciun business sănătos fără oamenii de lângă tine, și cu atât mai puțin un business în care fiecare din cei 5.000 de angajați pune clientul pe primul loc. Cu ajutorul colegilor mei am învățat și că indiferent de impredictibilitatea pieței, pe care am trăit-o toți foarte intens anul trecut, putem găsi soluții de business și operaționale pentru cele mai multe provocări. Pentru că anul 2020 a resetat tot ce știam despre clienți și obiceiurile lor, suntem mai atenți la tot ce înseamnă tendințe de piață. Obiectivul nostru este să venim cu cele mai potrivite soluții, iar personalizarea lor este o condiție esențială în sectorul restaurantelor cu servire rapidă.

Ce i-ați recomanda unui tânăr care se pregătește să intre în profesie?

Să viseze cu ochii deschiși, dar să-și păstreze așteptările realiste. Să nu-i fie frică să-și dorească poate mai mult decât a văzut că se poate în jurul lui, dar să nu se lase descumpănit la primul eșec sau după a doua nereușită. Cred că e foarte important ca fiecare tânăr care se pregătește de primul job să fie perseverent și să lucreze cu un manager care să îl îndrume în activitatea sa și, de ce nu, în planurile de dezvoltare. Sunt lucruri care țin și de valorile și cultura noastră organizațională și care pentru mine vor conta mereu cel mai mult.

De la cine ați învățat cel mai mult pe parcursul carierei?

Fac parte din familia McDonald’s de peste 25 de ani, iar de-a lungul experienței dobândite în România, SUA sau Canada ca parte din echipa de operațiuni, m-am dezvoltat lucrând aproape cu fiecare coleg și manager. Am descoperit același stil de lucru și spirit de echipă și în Malta, iar felul în care sistemul McDonald’s oferă oportunități de creștere tuturor colegilor, indiferent de obiectivele personale, m-a cucerit de la început. Am învățat enorm din toate aceste locuri, de la primul training McDonald’s la care am participat în 1995, și continui să învăț și acum.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii