Advertiserii din întreaga lume vor cheltui în 2017 circa 99,3 miliarde de dolari pentru publicitatea pe internet mobil, în comparație cu 97,4 miliarde dolari pentru desktop internet.
Publicitatea mobilă se află într-un ritm de dezvoltare alert: de la o creștere de 95% în 2015, se prognoza un avans de 46% pentru 2016, urmat de 29% în 2017 și 2018. Mobile-ul este deja principalul mijloc de accesare a Internetului.
În încercarea de a ține pasul cu consumatorii, advertiserii caută cele mai potrivite modalități de comunicare utilizând internetul mobil.
Desktop internetul – în cădere
Publicitatea pe desktop a atins punctul culminant în 2014, scăzând în 2015 cu 0,2%, pe măsura ce advertiserii și-au transferat bugetele către mobile, ajungând la 98,7 miliarde dolari.
Se așteaptă ca publicitatea pe desktop să scadă în continuare. Pentru 2018 se estimează un total al cheltuielilor de 91,5 miliarde dolari, an în care publicitatea de acest gen va cumula 42% din totalul publicității pe internet, iar publicitatea mobilă va reprezenta 58%.
China este pionierul pieței mobile, urmată de Marea Britanie
China este liderul pieței de publicitate mobilă, aceasta fiind deja suportul principal pentru publicitatea pe internet – cu o pondere de 56% din totalul cheltuielilor de publicitate digitală în acest an și de 78% până în 2018.
Publicitatea mobilă va reprezenta anul acesta circa 29% din întreaga piață de publicitate a Chinei, depășind-o pe cea alocată televiziunii și devenind cel mai mare suport de media. Pentru 2018 se prognozează un nivel de creștere de 47%.
Marea Britanie este a doua piață de publicitate mobile la nivel global. În acest an, va fi și singura piață în care mobile-ul va avea o pondere mai mare de jumătate din publicitatea pe internet – 51%, alocându-și astfel și cea mai mare parte a cheltuielilor de publicitate din totalul pieței britanice. Aici, publicitatea mobilă din acest an va reprezenta 28% din total și 39% in 2018.
La nivel global, publicitatea mobilă se află în urma televiziunii, și așa va rămâne cel puțin în următorii ani: până în 2018, se așteaptă ca aceste cheltuieli să ajungă la un total de 127,8 miliarde comparativ cu cele 192,2 miliarde dolari pe TV.
Display-ul tradițional intră în stagnare
Publicitatea digitală tradiționala – bannere și formate similare – va avea o scădere de 3,1% în acest an, după o creștere de 8,6% în 2015. Evolutia sa va înregistra o medie de doar 0,3% pe an între 2015 și 2018. Acest lucru înseamnă că online video și social media vor fi sursele de creștere pentru publicitatea de tip display din următorii trei ani. Din fericire, acestea sunt în creștere rapidă: prognoza Zenith Advertising Expenditure Forecast indică faptul că publicitatea video online va crește cu 20,1% pe an, în medie, între 2015 și 2018, în timp ce social media va crește cu 23,6%.
Declinul brusc al publicității de tip display tradițional este un rezultat al tranziției rapide către publicitatea pe mobil. Banner-ele digitale sunt considerate intruzive pe dispozitivele mobile, iar online video, prin contrast, beneficiază de disponibilitatea tot mai mare de conținut de înaltă calitate, precum și de îmbunătățirea experienței de vizionare mobilă, cum ar fi display-uri mai bune și conexiuni mai rapide.
Și pentru mulți consumatori, verificarea dispozitivelor mobile pentru social media a devenit un obicei regulat, în timp ce ad-urile din social media se integrează perfect în newsfeed-ul de aplicații mobile.
BREXIT, o potențială amenințare a pieței europene
Zenith Advertising Expenditure Forecast constață că această ieșire ar costa Marea Britanie circa 70 milioane de lire în fiecare an, ajungând la un total de un miliard de lire pana în 2030.
Incertitudinea provocată de Brexit asupra businessului și al consumatorilor din Europa generează riscul unor pierderi pentru întreaga regiune.
„Advertiserii din China sunt liderii adaptării la dezvoltarea tehnologiei mobile, declară Jonathan Barnard (foto), Head of Forecasting Zenith. În China, publicitatea mobilă a devenit deja cel mai important suport, iar comunicările de brand sunt mobile first. Este doar o chestiune de timp până când și celelalte piețe vor ajunge la stadiul acesta”.