Cautare




, Contributor

Social media |
|

20 de trucuri ca să te diferenţiezi ca brand în social media

Bridge_GolinHarris.jpg
Social media este singurul mediu în care nu este nevoie să cheltuieşti mai mult decât concurenţii tăi pentru a fi mai vizibil, spun specialiştii The Bridge GolinHarris Bucureşti. 

Echipa  The Bridge dezvăluie câteva dintre tacticile de comunicare online cu care lucrează zi de zi, în gestionarea a peste 20 de conturi de Facebook ale unor mari branduri din Romania, din domenii ca FMCG, retail, auto, telecom, healthcare, financiar.

“Sfaturile noastre nu au pretenţia că sunt exhaustive, dar sunt câteva idei de la care plecăm pentru a creşte noi canale de comunicare şi pentru a ne îndrepta mai mult către comunicarea creativă şi personalizată”, spune Raluca Duţă, Community Manager, GolinHarris.

“Nu toţi oamenii rezonează la imaginile cu pisici şi nu toţi se agită pe stilul Harlem Shake. De aceea, trebuie să găseşti poveştile cu care rezonează audienţa ta şi să le spui bine”, spune Anca Bundaru, Digital Communication Manager, GolinHarris.

1. Urmăreşte constant Twitter şi Facebook, în special influencer-ii şi oamenii din zona de interes pentru brandul tău.  Obişnuieşte-te ca la fiecare final de zi să tragi concluzii despre subiectul zilei pentru fiecare canal în parte; urmăreşte cum a acţionat concurenţa, pe cine a implicat în campanii. Astfel, vei avea constant o imagine foarte clară a ceea ce ai de făcut şi direcţia în care trebuie să îţi creşti brandul.

2. Lansează o invitaţie pentru un hangout Google cu lideri de opinie, jurnalişti, bloggeri, în locul unei conferinţe de presă. Deja asistăm la suprapunerea foarte multor evenimente, iar liderii de opinie prezenţi online vor aprecia mai mult o astfel de abordare.

3. Asumă-ţi rolul de educare a pieţei. Preia tu frâiele industriei tale şi transmite către consumatorii tăi şi către piaţă informaţii care vor ajuta la creşterea industriei, şi implicit a brandului tău. Ţine webinare pe canalele unde ştii că fanii tai vor reacţiona pozitiv şi vor interacţiona cu tine.

 4. Lansează un e-book în care să povesteşti cu studii de caz ce anume ai învăţat tu ca brand din utilizarea Social Media, ce funcţionează pentru fanii tăi şi cum ai reuşit să îi ţii aproape. Nu te aştepta să primeşti doar felicitări, şi criticile sunt constructive, dar cu siguranţă vei fi privit drept un brand inovator în Social Media, care a dorit să prezinte public informaţii care îi pot ajuta pe cei din jur.

5. Oferă conţinutului de brand o forma vizuală. Încearcă să renunţi la mult text şi fă informaţia interactivă, uşor de share-uit şi promovat pe toate canalele în care utilizatorii preferă conţinut vizual: Facebook, Pinterest, Instagram.

6. Foloseşte crowdsourcing-ul pentru a-ţi îmbunătăţi comunicarea. În acest caz este importantă flexibilitatea, deoarece consumatorii pot avea opinii diferite cu privire la brandul tău.

7. Fă-ţi un blog cu informații utile, despre serviciile pe care le oferi şi despre cele conexe. În România, nişa de bloguri corporate cu infomaţii utile este destul de puţin populată. Priveşte un astfel de blog ca pe un canal de socializare internă, unde angajaţii pot posta articole legate de viaţa lor în afara biroului, cu tips&tricks despre locuri de petrecut vacanţa, locuri de vizitat în weekenduri, noi hobby-uri şi centre unde le poţi practica etc. Recompensează-ţi angajaţii pentru această munca, dar şi cititorii pentru interesul acordat blogului tău.

8. Optimizează-ţi site-ul pentru mobile. Poţi folosi un mobisite care are costuri mici sau, pentru o experienţă memorabilă, creează-ţi un site pentru mobil cât mai user friendly şi interactiv. Nu investi, totuşi, decât dacă site-ul tău este accesat măcar de 30% dintre vizitatori.

9. Utilizează un serviciu de monitorizare pentru presa online & social media. E cu atât mai bine când acest serviciu e dublat de o echipa specială, care să identifice cele mai bune momente de comunicare cu fanii şi influencer-ii online.

10. Descoperă subiecte & conversaţii cărora să li te alături cu un conţinut remarcabil. O astfel de abordare ajută orice brand să-şi construiască reputaţia şi să apară, ca urmare a acestor interacţiuni, drept un brand cu expertiză în Social Media.

11. Fii un trendwatcher. Urmăreste noile tehnologii, aplică şi testează când ai ocazia.

12. Include cuvinte cheie în continutul postat în Social Media, de la bloguri, postări pe Facebook, Twitter, Pinterest sau Google+. Căutarea poate fi un factor foarte important pentru consumatori, astfel încât aceştia să ajungă să interacţioneze cu conţinutul vostru. De exemplu, includeţi hastag in tweets, cuvinte cheie în pagina de companie pe Linkedin, taguri şi nume pe imagini, iar în cazul proiectelor care includ lideri de opinie, le puteţi solicita acestora să folosească anumite denumiri ale campaniei sau ale momentelor speciale de activare.

13. Foloseşte YouTube şi încearcă să le oferi utilizatorilor experienţe cât mai apropiate de brandul tău. Postează un filmuleţ cu o săritură cu paraşuta dacă brandul tău comunică energie, postează un set de replici haioase dacă brandul tău exprimă jovialitate, astfel încât utilizatorii să rezoneze şi mai mult cu manifestările tale din social media.

14. Îndrăzneşte să testezi canalele şi locurile unde fanii tăi sunt cei mai receptivi la mesajul tău. Nu te limita doar la Facebook. Tratează fiecare canal targetat în funcţie de produsele pe care le promovează brandul tău. Dacă lansezi un produs foarte stylish, Pinterest poate fi o alternativă mult mai bună decât Facebook.

15. Generează conţinut unic pentru fiecare canal. Ştim cu toţii că cel mai bun conţinut din punct de vedere al interacţiunii sunt imaginile. Nu te mulţumi doar cu o bază de imagini pe care o tot foloseşti pentru toate canalele online pe care comunici. Consumatorii de pe fiecare canal trebuie abordaţi diferit.

16. Lucrează constant, dar perseverent pe fiecare canal şi pentru fiecare comunitate în parte. Bazează-te pe un canal de comunicare sau două, în funcţie de bugetul de care dispui şi creşte-le pe celelalte cu conţinut unic.

17. Gândeşte pe termen lung, chiar dacă îţi doreşti efecte imediate. Vei simţi ca pe ceva firesc comunitatea din jurul brandului şi te vei bucura de susţinere şi feedback din partea unor oameni de calitate.

18. Trezeşte-ţi la viaţa comunităţile – nu trăim în « perfect land » şi nicio comunitate nu este activată la potenţial maxim. Implică-i în activităţi şi arată-le că îţi pasă de părerea lor. Aplică chestionare de opinie, testează conţinut, află ce şi-ar dori.

19. Strânge-ţi laolaltă din când în când comunitatea online şi offline, pentru că e important şi contactul direct. Organizează evenimente nişate pentru fiecare comunitate de fani pe care o are brandul tău în Social Media – un eveniment pentru părinţi, un altul pentru tineri şi ţine-i aproape cu postări din timpul evenimentului, pentru ca ei să simtă puternic relaţia voastră.

20. Evaluează permanent fiecare acţiune pe care o întreprinzi online şi offline (pentru comunitatea online) şi află ce trebuie să faci mai bine la următoarea acţiune. 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii