Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Afaceri |
|

Renault Grup a prezentat un nou model SUV: Dacia Bigster / Cand ar putea apărea pe piață?

Dacia și-a schimbat sigla și își propune să facă o revoluție pe piața auto. A anunțat un nou model SUV. Se numește Bigster și a stârnit multă curiozitate în presa internațională, pentru că are o imagine proaspătă, care concurează cu mărci consacrate.

Mașina va fi mai mare decât Duster, va avea și motor hybrid, iar modelul produs în țara noastră va fi exportat în toată lumea.

Într-o conferință de presă difuzată online, Renault Grup a prezentat publicului surpriza pe care presa de specialitate o intuia: un nou model SUV.

Denis Le Vot, CEO Dacia & Lada: ”Acesta este noul SUV Dacia, din segmentul C: mașina concept Bigster”.

Dacia Bigster este un SUV de 4,6 metri lungime, mai mare decât Duster. Reprezentanții Dacia au încadrat vehiculul în segmentul C. Ar putea fi o mașină de familie cu un portbagaj mai încăpător decât la Duster. Prețul va fi mai mare decât la SUV-ul produs acum la Mioveni, dar mai mic față de modelele concurente de pe piață, spun oficialii.

Deocamdată vorbim de un concept. Totuși, oficialii promit că interiorul va fi primitor, printre cele mai spaţioase mașini din segment, cu până la 7 locuri.

Se păstrează semnătura luminoasă în formă de Y de pe faruri. Dar va fi mai proeminentă, ceea ce ar accentua aspectul robust specific modelelor SUV.

De altfel, imaginea noului SUV este surprinzătoare. Mașina nu a mai păstrat nimic din atitudinea spartană a modelelor Dacia de la începuturi. Jurnaliștii auto spun că rivalizează cu foarte multe modele consacrate de pe piață.

Conceptul Bigster va fi astfel reprezentativ pentru gama Dacia, un vârf de gamă și poate fi echipat cu motor hibrid.

Logo-ul Dacia se schimbă

Noul model va fi lansat până în 2025, ar înlocui Lodgy și ar urma să fie produs la Mioveni, scrie presa franceză. Dar nu este singura schimbare cu care Dacia a uimit acum piața auto.

Dacia a anunțat că își schimbă și logo-ul. Din partea din față a mașinii dispare simbolul cu care ne-am obișnuit. Unul comparat în glumă de fanii mărcii cu un desfăcător de bere. În loc va apărea un logo format din literele stilizate, D și C, din cuvântul Dacia.

Renault mizează pe noul model de la Dacia, asta după ce SUV-ul Duster a ajuns să fie vândut în aproape toată lumea, sub brand Dacia sau Renault și Lada. De altfel, Renault vrea să combine experiențele producătorului român Dacia cu cele ale producătorului rusesc Lada pentru a cuceri și mai multe piețe. Noua strategie vrea să schimbe cifrele pesimiste din 2020, când vânzările Dacia au scăzut cu aproape 30%.

 

Conceptul Dacia Bigster exprimă viitoarea evoluție a mărcii 

 

Potrivit unui comunicat al producătorului auto, conceptul Bigster încorporează valorile de simplitate şi autenticitate specifice mărcii Dacia.

Proporţiile conceptului sunt în egală măsură contemporane şi atemporale, iar liniile sale simple inspiră robusteţe.

„Interiorul este la rândul său foarte primitor, fiind printre cele mai spaţioase din acest segment. Semnătura luminoasă în formă de Y este de acum mai amplă, accentuând aspectul robust specific modelelor SUV. Un aspect pus şi mai mult în valoare de culoarea verde închis a caroseriei. Conceptul Bigster nu încorporează artificii de design, precum elementele cromate sau ornamentele cu aspect de aluminiu. Avem de-a face cu un SUV autentic, opţiunea asumată în acest caz fiind cea a utilizării de piese din material plastic reciclat pentru toate protecţiile laterale”, se precizează în comunicat.

Conform sursei citate, conceptul Bigster, anticipând un viitor model reprezentativ al gamei Dacia, poate fi echipat cu motorizări alternative şi hibride, asigurând astfel adaptarea permanentă atât la nevoile clienţilor, cât şi la evoluţia reglementărilor în domeniul auto.

“Conceptul Dacia Bigster exprimă viitoarea evoluţie a mărcii. Este un vehicul care oferă ceea ce este esenţial, evocând spiritul de aventură şi aducând în plus o tuşă ‘cool’. Bigster este dovada faptului că un vehicul accesibil poate fi şi atractiv. Noi, cei de la Dacia, credem acest lucru iar dovada este conceptul prezentat azi”, a declarat, conform comunicatului, Alejandro Mesonero-Romanos, director de design Dacia.

Cu ocazia prezentării de către Groupe Renault, joi, a planului său strategic “Renaulution”, marca Dacia şi-a dezvăluit strategia pentru următorii cinci ani.

Astfel, prin crearea noului business unit Dacia-Lada, Dacia îşi va spori eficienţa şi competitivitatea şi îşi va extinde atât prezenţa pe pieţele externe, cât şi gama de modele prin abordarea segmentului C, iar conceptul Bigster prefigurează deschiderea gamei Dacia către noi orizonturi.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii