Cautare




, Contributor

Social Media Coordinator

Lideri |
|

14 Lucruri pe care e indicat să le faci la finalul unei zile de lucru

leave_office.jpg
"Modul în care îți închei ziua este critic, pentru că este în strânsă legătură cu modul în care vei începe ziua următoare," spune Lynn Taylor, autoarea cărții "Tame Your Terrible Office Tyrant". "Este jumătatea puzzle-ului de a fi productiv," adaugă ea.  Iată cum ar trebui să îți închei ziua de muncă, conform Forbes.com:
1. Evaluează-ți lista de task-uri
Asigură-te că ești în stadiul în care îți doreai cu aceste activități și că ai făcut cât de mult ai putut, spune Anita Attidge, executive coach și coach de carieră la Five O'Clock Club. " Dacă nu ești mulțumit de stadiul în care ești, planifică ce trebuie să mai faci și când vei face aceste lucruri, pentru a nu rămâne în urmă și mai tare." Dacă ai putea să termini repede ceva înainte de a pleca, termină. Vei câștiga timp dimineața următoare.

2. Verifică-ți programul pentru ziua următoare
Asigură-te că știi care sunt toate întâlnirile și telefoanele pe care trebuie să le dai a doua zi. "Unora le place să vizualizeze, să-și facă o notă mentală despre primul lucru care este în programul lor a doua zi," spune David Shindler, autorul "Learning to Leap". "Gândește-te la lucrul de a doua zi de care ești cel mai încântat. Te va ajuta să lași în urmă ce s-a întâmplat în ziua respectivă, te va face să te simți mai bine și va marca sfârșitul acelei zile."

3. Consultă-te cu șeful și colegii
În funcție de cât de implicat este șeful tău, s-ar putea să vrei să discuți cu el stadiul proiectelor la care lucrezi, sugerează Taylor. E indicat să faci verificarea progresului și cu colegii. Așa ai ocazia să verifici din nou termenle limita și să confirmi că toată lumea este pe aceeași lungime de undă.

4. Fă ordine
Înainte să pleci, găsește câteva minute pentru a-ți organiza hârtiile și a arunca ce nu-ți mai trebuie. Acest lucru va crea impresia de un nou început atunci când te întorci a doua zi de dimineață.

5. Termină task-urile care nu trebuie făcute în ora de vârf
Sfârșitul zilei este cel mai bun moment pentru a te ocupa de documente și de task-urile care nu necesită datul de telefoane. "Emailurile, rapoartele, memo-urile și strategia proiectelor pot fi făcute mai bine atunci când telefoanele, mesajele și alte elemente care îți pot distrage atenția au dispărut," spune Taylor.

6. Termină proiectele
Asigură-te că nu lași neterminat nimic ce ar putea fi repede finalizat. Attridge sugerează să aloci câteva minute pentru a trimite acel email pe care vroiai să îl trimiți, să răspunzi rapid la o cerere sau să vorbești cu colegul pe care vroiai să-l vezi.

7. Fă o nouă listă cu task-uri
Stabilește ce trebuie să faci ziua următoare și fă un plan pentru cum îți vei folosi timpul pentru a-ți manageria prioritățile, spune Attridge. Propbabil vei extinde lista dimineața următoare, dar nu strică să-ți faci o listă preliminară cu o seară înainte.

8. Reflectează asupra zilei trecute
Din nefericire, majoritatea oamenilor nu fac acest lucru. Ei pleacă din birou în secunda în care își termină treaba. Dar dacă îți faci timp să te gândești la ce reușite ai avut în ziua respectivă, vei pleca mult mai fericit, spune Shindler.

9. Salută-ți colegii
Kerr spune că este important să creezi rutine și ritualuri care să te ajute să te simți mai împlinit și mai fericit pe termen lung. O rutină simplă care face parte din categoria asta este să le spui la revedere colegilor.

10. Pleacă cu o notă pozitivă
Observă ceva care a mers bine, complimentează-ți un coleg pentru o reușită sau scrie-i un mesaj de mulțumire unul client, sugerează Woodward. "Dacă ai oameni în subordine, spune-le câteva cuvinte de încurajare înainte să ieși pe ușă," spune Taylor. "Majoritatea angajaților vor să se simtă apreciați și să știe că schimbă ceva în imaginea globală."

11. Fii verde
Stinge lumina și calculatoarele, sugerează Levit.

12. Deconectează-te
Nu-ți fie teamă să îți închizi smartphone-ul, sau măcar să închizi alertele de la email, spune Woodward. Anunță oamenii de acest lucru.

13. Lasă-ți stresul la ușă
Când ieși pe ușă, fii hotărât să-ți lași stresul în urmă. "Să pleci de la birou la finalul zilei poate fi greu, dar să-ți iei acasă stresul nu aduce niciun beneficiu," spune Woodward.

14. Du-te acasă
Nu încerca să fii ultimul care pleacă de la birou doar de dragul de a-ți crea această imagine, spune Taylor. Vei fi obosit și productivitatea ta va scădea mult prea mult. Mai bine fă planul pentru a doua zi, apoi odihnește-te și fii cu mintea odihnită a doua zi de dimineață.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii