Cautare




, Contributor

Industrie |
|

1 mai a trecut, grătarele continuă. Ce planuri au jucătorii din domeniul cărnii

Mix_Grill_Kravys.jpg
Pentru producătorii de carne, Ziua Internațională a Muncii a reprezentat prilejul perfect pentru a-și anunța strategiile pentru restul anului.

Încingerea grătarelor de 1 mai, Ziua Internațională a Muncii, a devenit deja o tradiție în România. Marii jucători din domeniul cărnii cunosc și ei acest lucru și au lansat noi produse dedicate amatorilor autohtoni de grătar.

De pildă, compania Doly-Com anunţă extinderea sortimentelor de preparate pentru grătar prin introducerea de noi produse sezoniere. Gama mix grill, constând în combinaţii de mici, cârnaţi şi ceafă, cotlet sau piept de porc, şi noile sortimente marinate şi condimentate, care conţin ceafă, piept şi cotlet de porc sunt comercializate sub brandul Kravys. Producătorul estimează că în perioada mai-septembrie va pune pe piaţă aproximativ 2.000 de tone de produse pentru grătar.

Doly-Com: Vizăm în continuare exporturile de carne de vită

“În perioada mai-septembrie articolele de sezon au o pondere importantă în produsele comercializate de Doly-Com. Deja am resimţit o creştere semnificativă a vânzărilor de produse grill încă de săptămâna trecută, trendul menţinându-se şi pe fondul timpului frumos care a favorizat consumul de carne de grătar. De asemenea, în 2013 estimăm o creştere cu 10% pentru categoria de produse marinate şi condimentate, comparativ cu anul precedent. Pe lângă tradiţionalii mici şi cârnăciori proaspeţi, românii sunt din ce în ce mai deschişi pentru a achiziţiona produse ambalate la producător, care au origine controlată şi sunt pregătite în condiţii stricte de igienă şi trasabilitate garantată”, a declarat Iulian Căzăcuţ, Director General Doly-Com.

Produsele mix grill, marinate şi condimentate, ambalate în atmosferă controlată în caserole specifice, se găsesc în reţeaua Metro sub brandul Kravys şi la alţi parteneri din retailul modern sub marca lor proprie.

Și pentru că a venit vorba despre marile lanțuri de hipermarketuri, trebuie spus că și alți jucători din domeniul cărnii vizează în acest an folosirea acestui canal de distribuție. Este și cazul companiei Carmolimp, care  vizează pentru acest an creşterea cotei de piaţă pe segmentul produselor vândute în reţelele de supermarketuri, prin extinderea contractelor încheiate cu operatorii internaţionali de magazine.

“Întreprinzătorii români trebuie să se adapteze noilor condiţii ale pieţei pentru a câştiga şi a nu dispărea complet de pe piaţă, din cauza subcapitalizării şi accesului redus la sursele de finanţare. Unul dintre domeniile cele mai lovite de scăderea puterii de cumpărare pe fondul crizei a fost cel alimentar, astfel că mulţi producători locali care activau şi pe piaţa de retail alimentar au fost nevoiţi să închidă magazinele. Aceştia nu au putut susţine dezvoltarea business-ului, iar presiunea pusă de concurenţa marilor reţele a fost fatală pentru cei mai mulţi”, a declarat Olimpiu Şoneriu, directorul general al Carmolimp.

Află mai multe despre businessul cu iz de bere al familiei Șoneriu

În acest context, Carmolimp s-a concentrat în ultimii ani pe creşterea businessului mai ales prin intermediul vânzărilor de produse realizate în fabrica proprie în reţele de retail internaţionale, deşi deţine în prezent peste 100 de magazine proprii.

“Am considerat că o abordare de acest gen a business-ului va avea şanse mai mari de reuşită având în vedere că retailerii internaţionali au surse de finanţare şi expertiză mult mai mari decât avem noi în domeniul vânzărilor de produse. Noi am putut astfel să ne concentrăm investiţiile pe diversificarea şi creşterea calităţii produselor pentru a veni în preîntâmpinarea nevoilor de pe piaţă”, a spus Olimpiu Şoneriu.

În prezent, Carmolimp vinde produsele proprii (mezeluri şi carne proaspătă ambalată în atmosferă protectoare) în reţelele Mega Image, Profi şi Metro Cash & Carry, însă are în vedere colaborarea şi cu ceilalţi operatori de supermarketuri şi hipermarketuri.

“Credem că orientarea din ce în ce mai vizibilă a consumatorului român spre produse autohtone va fi un element care va determina firmele mari din domeniul retailului alimentar să-şi extindă colaborarea cu producătorii locali”, apreciază Olimpiu Şoneriu.

Carmolimp a avut anul trecut o cifră de afaceri de 30 milioane de euro, în creştere cu 20% faţă de anul 2011.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii