Cautare




, Contributor

Uncategorized |
|

Topul celor mai importante tendințe în piața asigurărilor pentru 2015

Tehnologia va avea un impact puternic, iar investițiile vor crește considerabil în noul an – sunt doar câteva dintre estimările specialiștilor Marsh în ceea ce privește piața asigurărilor din România.
asigurari_bani.jpg

1.Concentrarea pieței de brokeraj și a celei de asigurări

Tendința de concentrare a pieței de asigurări este susținută de faptul că la nivelul Uniunii Europene se implemetează programe pentru o mai bună reglementare a pieței, precum directiva privind intermediarea în asigurări (IMD) și Solvency II, regimul de reglementare şi supraveghere care vizează companiile de asigurări. IMD impune anumite reguli mai stricte pentru jucătorii din piața de brokeraj, iar Solvency II presupune implementarea unor noi standarde privind solvabilitatea si capitalul, afectând mai ales companiile de pe ulimele locuri ale clasamentului.

2.Tehnologia transformă piața de asigurări

Dacă până de curând brokerii de asigurare au fost cei care s-au adaptat cu succes noilor tehnologii, dezvoltându-se în acest sens, și asigurătorii au început să investească în sisteme care să le eficientizeze operațiunile, concentrându-se mai ales pe canalele de distribuție, dar și pe gestionarea dosarelor de daună. Mai mult, datele colectate pot fi valorificate și analizate pentru o mai bună predictibilitate a daunelor. Astfel poate fi înregistrat un progres către profitabilitatea necesară acestei piețe.

3.Investițiile

Piața asigurărilor este strâns legată de nivelul investițiilor. Specialiștii estimează că noul an va aduce creșteri ale investițiilor străine și publice și un grad mai mare de accesare a fondurilor nerambursabile. Acest lucru înseamnă redresarea anumitor segmente, precum constructiile și real estate-ul, ceea ce va conduce la demararea sau materializarea unor proiecte și, deci, la un impact pozitiv asupra pieței de asigurări.

4.Reglementarea pieței

Creșterea daunalității pe anumite linii, precum RCA, au condus la o reglementare mai strictă a pieței de asigurări și va însemna continuarea procesului prin care se încearcă redresarea acestei piețe.

5.Adaptarea unor produse de asigurări internaționale

Odată cu dezvoltarea companiilor crește și nevoia acestora pentru produse de asigurare mai sofisticate. Astfel, produsele de asigurare internaționale, de pe piețele mature, încep să fie preluate și localizate, adaptate pe cerințele companiilor din România, cum a fost și cazul unui nou produs CMR pentru transportatori, creat de Marsh România împreuna cu Marsh Belgia. „De multe ori, precum și în alte piețe, consumatorii sunt cei care împing dezvoltarea produselor pentru a răspunde cât mai bine cerințelor lor.”, a adăugat Cristian Fugaciu, Director General Marsh România.

6.Asigurările agricole

Asigurările agricole se află pe un trend ascendent, mai ales în condițiile în care agricultura în România este puternic dependentă de vreme, iar grindina, temperaturile scăzute, ploile sau seceta pot afecta puternic acest sector. Vedem semnale pozitive în ceea ce privește asigurarea culturilor și din partea micilor agricultori care încep să înțeleagă rolul pe care îl poate avea un produs de asigurare.

7.Beneficiile pentru angajați

Asigurările de sănătate au fost și rămân în continuare în topul beneficiilor oferite de companii angajaților pentru a întâmpina așteptările acestora, atât datorită competitivității pieței muncii pe anumite segmente și practicilor marilor angajatori, cât și pentru a crește eficiența prin satisfacția angajaților. Tot sub umbrela beneficiilor, pensiile private facultative încep să fie apreciate de angajați, în contextul creșterii nevoii de economisire

8.Prețul

În ultimii ani, prețul a devenit din ce în ce mai important în luarea deciziei de asigurare și pare că această tendință se va menține. Însă acest lucru înseamnă de cele mai multe ori un produs care nu este suficient de acoperitor și nu corespunde riscurilor reale de care se poate lovi compania. “Chiar dacă un preț mai mic poate fi atrăgător, un broker, în calitate de consultant, explică întotdeauna clienților însemnătatea raportului calitate – preț și îi ghidează în alegerea produsului care corespunde într-adevăr nevoilor lor de business.”, a completat Cristian Fugaciu.

9.Risc politic

Intensificarea tensiunilor geopolitice, mișcarile separatiste și scăderea prețului petrolului agravează riscul politic și duc la poziționarea acestuia printre riscurile urmărite îndeaproape de cele mai multe companii. În regiune, Moldova, Ucraina și Serbia sunt considerate cu risc politic ridicat. Riscului politic i se alătură și atacurile teroriste care cresc potențialul ca afacerile unei companii să fie afectate.

10.Riscul cibernetic

În lumina atacurilor cibernetice care au avut loc în ultimul timp, inclusiv în România, și având în vedere că riscul cibernetic este considerat un risc cu o probabilitate mare de a se produce, mai ales în contextul în care din ce în ce mai multe aspecte ale vieții sunt dependente de internet, observăm și în țară, ca prim pas, o creștere a interesului pentru înțelegerea acestui risc.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii