Cautare




, Contributor

ForbesCars |
|

1.004.800 euro pentru 916 CP

McLaren P1, versiunea finală
Acesta este cel mai nou supercar cu preț ce începe de la peste un milion de euro. Va fi prezentat la Geneva, este un hibrid de 916 CP, atinge 350 km/h și se va fabrica în doar 375 de unități. Ladies and gentlemen, McLaren P1!

Inițial, McLaren P1 trebuia să fie fabricat în 500 de unități. Dar șeful McLaren, Ron Dennis a decis că această cifră este prea mare. Doar 375 de P1 vor fi rpoduse și vândute ceea ce înseamnă că acum vedem una din cele mai exclusiviste mașini sport produse vreodată pe Pământ.

P1 este succesorul celebrului F1, o mașină cu performanțe înspăimântătoare pentru vremea la care a fost lansată. P1 este mai lung cu 30 de centimetri decât F1 și puțin mai lat și mai lung decât celălalt supercar al actualei game McLaren, MP4.

Motorul V8 bi-turbo al lui P1 a fost preluat de la MP4. Dar a fost modificat intens și dezvoltă 737 CP și 720 Nm. Pentru că nu era suficient și pentru că trăim în epoca hibrizilor Ron Dennis a decis că P1 are nevoie și de o latură eco. Un motor electric de 179 CP și 260 Nm a fost adăugat V8-ului.

Rezultă o putere totală de 916 CP și un cuplu motor maxim de 900 Nm. P1 este astfel capabil să atingă 100 km/h cu start de pe loc în mai puțin de trei secunde. În mai puțin de șapte atinge 200 și 300 km/h în 17 secunde, cu cinci secunde mai rapid decât reușea F1. Viteza maximă este limitată electronic la 350 km/h. McLaren promite că P1 chiar va atinge 100 km/h în mai puțin de trei secunde cu ajutorul unui sistem numit Instant Power Assist. Acesta este practic motorul electric. Dacă este activat doar el, motorul electric poate purta P1 cu maxim 48 km/h pe o distanță de maxim 20 de kilometri. Adică emisii zero pentru un supercar de 916 CP. Altfel, emisiile de Co2 per kilometru sunt de doar 200 de grame. Mai puțin decât o mașină sport ce atinge 100 km/h în peste patru secunde.

Designul exterior este aproape identic cu cel al conceptului prezentat anul trecut la Paris. Doar în partea din față au apărut două canale de admisie aer pentru o mai bună aerisire a sistemului de frânare față. Întreg sistemul de frânare a fost creat special pentru P1 de către Akebono, firma ce produce sistemele de frânare McLaren pentru echipa de Formula 1. Discurile de frână ceramice au o compoziție folosită până acum doar la navetele spațiale. P1 este prima mașină din Lume cu discuri de frână Akebono ce folosesc acest compozit nou. Estetic, discurile de frână Akebono pentru P1 vor atrage atenția datorită texturii lor ce amintește de o… oglindă…

Interiorul lui P1 a fost creat doar cu aluminiu, carbon și Alcantara. McLaren susține că va putea să îl coloreze exact cum își dorește clientul dar configurația simplă și foarte ergonomică va rămâne neschimbată. Instrumentarul de bord este complet electronic iar pe volan există două butoane. Unul controlează motorul electric iar cel de-al doilea eleronul uriaș spate – DRS (da, exact sistemul din Formula 1). Atunci când este activat, acesta crește apăsarea aerodinamică a mașinii cu 23 de procente! La frânare va fi coborât automat sau la o a doua apăsare a butonului de pe volan.

Prețul de pornire pentru McLaren P1 este de 1.004.800 euro, constructorul britanic intrând astfel în cercul foarte restrâns al constructorilor ce vând mașini ultra-exclusiviste și rapide cu preț peste un milion de euro. Având în vedere performanțele anunțate și faptul că se vor produce doar 375 de unități trebuie să ne așteptăm ca P1 să ajungă să coste peste două milioane de euro imediat ce ajunge în posesia primilor propietari. Clar avem în față o nouă piesă de colecție a industriei auto de pe Pământ.

Vedem mașina LIVE la Geneva, săptămâna viitoare. Și mai interesant este că tot atunci vom vedea și concurentul său direct de la Ferrari, noul Enzo. Momentan este liniște dinspre Maranello… dar până când?!

Vedeți aici toate fotografiile oficiale ale lui McLaren P1.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii