FacebookTwitterLinkedIn

În primele 10 luni ale acestui an, Radio ZU a difuzat 90.978 de spoturi în valoare de 37,8 milioane euro (rate card), conform studiului „Monitorizarea Investițiilor în Publicitatea pentru Radio” (MIPR), realizat de Biroul Român de Audit Transmedia (BRAT).

Numărul de spoturi a crescut cu 16,1% în timp ce volumul brut cu 20% față de aceeași perioadă a anului 2015. Radio ZU este liderul pe piața publicității radio.

Monitorizarea bugetelor s-a realizat pe baza tarifelor-listă ale radiourile fără a fi scăzute discounturile și gratuitățile.

Kiss FM a realizat un volum brut de 33,1 milioane euro (rate card), reprezentând 80.821 de reclame difuzate. Bugetul de publicitate a crescut cu 5,1%, iar cel al difuzărilor cu 4,3%.

Europa FM înregistrează cea mai mare creștere procentuală de pe piață atât la bugetul de publicitate (39,8%), cât și la număr de reclame difuzate (22,3%). Volumul brut al Europei FM a urcat la 32,4 milioane de euro (rate card), iar difuzările au fost în număr de 77.791.

VEZI CEI MAI MARI INVESTITORI ÎN PUBLICITATEA RADIO – 10 LUNI 2016

Radiourile Magic FM și Pro FM au suferit scăderi ale volumelor de publicitate calculate la rate card, de 7,6%, respectiv 28,9%. Pro FM a suferit o cădere importantă atât la nivelul bugetului de publicitate, cât și la numărul de reclame (-14,2%).

Radio România Actualități, care are un regim de difuzare a publicității mai restrictiv decât cel al radiourilor private, a înregistrat o creștere cu 6% a volumului de publicitate, situat la 10,7 milioane de euro (rate card), în condițiile în care numărul de spoturi a scăzut cu 4,5 procente (29.173 difuzări).

Să mai notăm creșterea în volum în cazul Radio 21 (12,6%) și conservarea bugetului la Rock FM (creștere de doar 0,6%) față de anul trecut.

Digi FM, care a intrat în monitorizările BRAT la începutul acestui an, are un volum de 7,28 milioane de euro (rate card). Radio Guerrilla a intrat în monitorizări în iulie a.c.

BRAT este organizația industriei de media din România care măsoară audiența presei scrise și a mediului online, auditează tirajele (presa scrisă) și monitorizează investițiile în publicitate (presa scrisă, online, radio și outdoor).