FacebookTwitterLinkedIn

Audiența Pro TV, liderul pieței de televiziune, a pierdut în aprilie, la nivel național, circa 111.000 de persoane, ajungând la o medie de 716.000 de persoane pe minut (toată ziua), conform măsurătorilor Kantar Media Audiences, copyright: ARMADATA S.R.L. Chiar și în situația acestei pierderi sezoniere (încălzirea vremii!), Pro TV are o poziție confortabilă pe primul loc în topul audienței generale.

Antena 1 a avut o medie de  de telespectatori pe minut în aprilie (toată ziua), cu 51.000 de persoane mai puțin decât în martie.

Scăderile consistente în cazul celor două televiziuni sunt explicabile într-o lună de primăvară, în care consumul TV este în scădere, în mod natural.

Cele două canale ale Societății Române de Televiziune (SRTV) au beneficiat de difuzarea Campionatului European de Gimnastică de la Cluj-Napoca, astfel încât au câștigat audiență. TVR 1, doar 1.000 de telespectatori față de martie. Mai important a fost câștigul TVR 2, 8.000 de persoane, fapt care a propulsat televiziunea pe locul 11 în topul general, după ce în martie s-a aflat pe poziția 16.

Este prematur să analizăm impactul noilor grile de programe la TVR 1 și TVR 2, lansate la mijlocul lunii aprilie, pentru că este un timp foarte scurt. Cât de eficiente sunt aceste grile în sondajele de audiență se va vedea în următoarele luni. Ratingul nu se câștigă peste noapte, mai ales în cazul TVR.

Televiziuni care au pierdut audiență în aprilie, la nivel național: Kanal D (-33.000), România TV (-11.000), Antena 3 (-24.000), Prima TV (-5.000), ETNO (-9.000), Acasă (-6.000).

Televiziuni care au câștigat audiență, la nivel național: DigiSport 1 (16.000), Național TV (10.000), Antena Stars (1.000), Disney Channel (1.000).