Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Media şi entertainment |
|

Televiziunea HD a depășit pragul critic devenind obligatorie în România

Televiziunea în format HD a depășit un prag critic de extindere peste care a devenit obligatorie, potrivit directorului ASTRA România, Mihai Ursoi, la prezentarea ultimului studiu privind comportamentul românilor în fața recepției TV, lansat public în cadrul unui eveniment desfășurat miercuri, 6 iulie, la Observatorul astronomic Vasile Urseanu din București, informează MEDIA EXPRES.
Mihai Ursoiu

Foto credit: Media Expres

Directorul Mihai Ursoi a mai sugerat printre altele că publicul nu este informat în procent semnificativ cu privire la posibilitățile de recepție TV, având în vedere că aproximativ 30% dintre cei intervievați declară că aleg operatorul de cablu pentru că este singura opțiune pe care o au.

Oficialul a declarat pentru Media Expres că una dintre tendințele industriei de distribuție TV din România este pună presiune pe scăderea prețurilor la serviciile de satelit din cauza competiției acerbe care are ca rezultat reducerea prețurilor la abonat, în vreme ce studiul SES arată că introducerea formatului calitativ superior HD ar putea genera creșterea prețurilor la abonat cu aproximativ 20-22 de lei.

Studiul “Indicele consumului de televiziune în România 2017 – TVCI România 2017” pentru piața locală, comandat de ASTRA România pentru al treilea an la rând, arată că HD este regele: 72% dintre participanții la studiu consideră importantă tehnologia High Definition când își cumpără un televizor nou sau vor să-și schimbe furnizorul de televiziune – cu aproape 20% mai mult față de anul 2016.

De asemenea, 60% dintre consumatori sunt dispuși să plătească suplimentar pentru cinci canale HD – cu peste 54% mai mult decât anul trecut, în vreme ce știrile sunt principalul tip de conținut consumat (77%), urmat îndeaproape de divertisment cu 76%.

Apetit în creștere pentru o calitate mai ridicată a imaginii

Calitatea imaginii programelor de televiziune este deosebit de importantă pentru telespectatorii români. Pe parcursul ultimilor ani, oamenii au devenit din ce în ce mai interesați de tehnologia HD. Aproape 60% dintre participanții la studiu sunt dispuși să plătească în plus pentru canale HD.

Anul trecut, de exemplu, doar 39% dintre participanții la studiu erau dispuși să plătească 25 de lei în plus pentru 5 canale HD. Mai mult decât atât, peste 72% dintre respondenți consideră foarte importantă calitatea HD a imaginii când doresc să cumpere un nou televizor sau vor să-și schimbe furnizorul de televiziune. Anul trecut, interesul pentru calitatea HD era de 61%.

În ceea ce privește tipul de conținut HD consumat, 68% dintre români declară că preferă documentarele, 63% preferă divertismentul și aproximativ 1 din 2 preferă sportul.

„De-a lungul ultimilor trei ani, am observat că, în timp ce românii sunt în continuare mari consumatori de TV, ei sunt tot mai atenți la calitatea serviciului și mai interesați de oferta HD a furnizorilor de televiziune. Creșterea preferinței pentru televiziunile în format HD arată faptul că românul, care este un consumator entuziast, este mai conștient de calitatea HD și este dispus să plătească pentru ea. Cu avantajul acoperirii de partea sa, satelitul este infrastructura ideală pentru livrarea conținutului de înaltă calitate pe un teritoriu mare având o eficientă foarte bună a costurilor. Aproximativ 1 din 3 români sunt abonați la servicii de televiziune prin satelit, într-o țară unde penetrarea televiziunii cu plată depășește 97%. Calitatea foarte bună a imaginii și sunetului fac din satelit prima alegere a pasionaților de sport, documentare și filme”, a spus spune Mihai URSOI, Country Manager ASTRA România, Bulgaria și Republica Moldova

Obiceiurile de consum

Timpul petrecut de români în fața televizorului rămâne destul de ridicat. Aproape jumătate din cei intervievați petrec 2-3 ore în fața televizorului în fiecare zi, aproape 1 din 5 petrece între 4 si 6 ore zilnic în fața televizorului. Unul din zece spune că stă la televizor peste 8 ore pe zi.

În cei peste trei ani de când efectuăm acest studiu, s-a observat o schimbare în tipul de conținut preferat. În timp ce televiziunile de știri au pierdut puțin teren de la 81% in 2016 la 77% anul acesta, acestea sunt în continuare pe locul unu în preferințele românilor.

Televiziunile de audiență generală / divertisment au urcat, treptat, an de an, având o creștere de peste 65% în ultimii doi ani, fiind preferate de 3 din 4 români în 2017.

Televiziunile de calatorii și documentare au câștigat teren cu o creștere de peste 50% în același interval. Preferințele pentru sport au avut de asemenea o creștere, 45% comparat cu 41% anul trecut.

Consumul masiv de televiziune este oglindit în numărul de televizoare deținute de telespectatorii români în condițiile în care unul din trei declară că are trei televizoare în casă.

O treime dintre gospodăriile care plătesc servicii de televiziune au televizoare cu ecran plat, în același timp, aproape jumătate (44%) dintre acestea au un Smart TV.

Piața de televiziune din România

Conform celui mai nou raport al Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații, numărul de gospodării care plătesc servicii de televiziune în România a ajuns la 7.3 milioane la finalul anului trecut.

Cu toate acestea, studiul TVCI România relevă faptul că 32% dintre participanții la studiu au o singură opțiune în ceea ce privește alegerea unui furnizor de televiziune, iar numărul lor este în creștere – cu 20% comparativ cu 2016. In plus, când vine vorba de modalitatea de recepție, 1 din 4 spune că are o singură opțiune în zona în care locuiește.

Rezultatele studiului relevă faptul că românii consideră important, în afară de preț, să aibă acces la TV pe mai multe ecrane – peste jumătate iau în considerare acest aspect când se abonează la un furnizor de televiziune. Un alt factor important în alegerea furnizorului este posibilitatea de control a televizorului cu o singură telecomandă – criteriu important pentru 3 din 4 respondenți.

Studiul arată că doar 1 din 5 români își aleg operatorul de televiziune în funcție de preț. Același procent de populație alege serviciul de furnizare TV în funcție de calitatea acestuia și facilități cum ar fi televiziunile exclusive sau oferte speciale.

Indexul Consumului de Televiziune în România este un studiu dezvoltat de Mercury Research România pentru ASTRA România în aprilie 2017, pe un eșantion reprezentativ la nivel național, de 402 persoane. Marja maximă de eroare este de +/-5% și un nivel de încredere de 95%.

SES (www.ses.com) este liderul mondial al transmisiunilor prin satelit și este primul operator care oferă servicii diferențiate și scalabile de tip GEO-MEO (orbită georsaționară și orbită medie) cu peste 50 de sateliți georstaționari și 12 sateliți de orbită medie.

SES se concentrează pe valoare adăugată, soluții end-to-end pentru patru verticale (Video, Companii, Mobilitate și Soluții Guvernamentale).

Oferă soluții de comunicații prin satelit pentru radiodifuzori, producători de conținut și operatori de telecomunicații, guverne și instituții și pentru afaceri la nivel mondial. Portofoliul SES include sistemul de sateliți ASTRA, care are cea mai mare rețea de distribuție DTH din Europa și O3b Networks, un operator de servicii de comunicații electronice. O altă componentă a SES, MX1, este lider în oferirea de servicii media care oferă o suită completa de servicii inovative digitale.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii