Cautare




, Contributor

Industrie |
|

Studiu: Cum îşi aleg românii maşina

masina_(640x428).jpg
Consumul de combustibil, fiabilitatea şi costurile cu întreţinerea sunt principalele criterii după care românii îşi aleg maşinile, arată un studiu realizat de Daedalus Millward Brown.

Dacă şi-ar lua mâine o altă maşină, cele mai importante trei criterii pentru respondenţii unui sondaj au fost consumul de combustibil (77%), fiabilitatea (60%) şi costurile cu întreţinerea (59%).

Pe locurile următoare în topul criteriilor se află siguranţa autoturismului/testele NCAP (28%), apoi aspectul exterior (18%) şi aspectul interior (12%).

Procentajul relativ scăzut al acestor ultime două criterii denotă o alegere mai degrabă raţională a romanilor atunci când vine vorba despre alegerea maşinii, arată rezultatele sondajului.

Marimea portbagajului este unul dintre primele trei criterii pentru 11% dintre respondenţi, cu un procent în plus faţă de cei 10% care se uită la păstrarea valorii în timp a autoturismului (deprecierea auto) atunci când cumpără o maşina.

Nivelul de poluare (8%), cu toate că are valori relativ modeste în criteriile principale de alegere, este totuşi mai important decât culoarea maşinii (4%), demarajul (3%) şi atributul “maşina mare/impunătoare” (2%).

„În următorii ani ne aşteptam să fim martorii unei schimbări majore în procesul decizional al românilor atunci când vine vorba despre autoturisme. Accentul se va muta pe aspecte care vizează bugetul pe termen lung alocat utilizării maşinii, fenomen care practic înseamnă maturizarea consumatorului român” a spus Alexandru Govoreanu, director de dezvoltare al www.VeziCatFace.ro.

Veniturile afectează de asemenea importanţa criteriilor în alegerea unui autoturism. Astfel, pe măsura ce veniturile cresc, românii sunt atraşi mai mult de fiabilitate şi siguranţa. Pe de altă parte, persoanele cu venituri mici sunt mai interesate de criterii precum costul combustibilului şi nivelul de poluare.

Mai mult, românii cu studii superioare aleg într-o mai mare măsura un autoturism după fiabilitate şi nivelul de siguranta şi se uită mai puţin la consumul de combustibil şi la aspectul exterior al maşinii.

Există diferenţe şi la nivel de gen, astfel bărbaţii aleg într-o mai mare măsura un autoturism după fiabilitate (62% barbaţii vs. 54% femeile), aspect exterior (19% vs. 13%) şi aspect interior (14% vs. 8%). La rândul lor, femeile sunt mai interesate decât bărbaţii de consumul de combustibil (81% femeile vs. 76% barbaţii) şi de nivelul de siguranţă al autoturismului (36% vs 27%).

Studiu realizat de Daedalus Millward Brown pentru www.VeziCatFace.ro a avut la bază un eşantion de 2.686 de proprietari de autoturisme.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii