Cautare




, Forbes Staff

Energie |
|

Studiu Ariston Thermo România: 214.313 familii au ales ȋn ultimii 5 ani să se deconecteze de la CET-uri

La începutul anului 2012 mai erau branșate  aproximativ 1,5 milioane de apartamente, la finele anului 2016 peste 1,2 milioane de locuințe din România mai erau racordate la sistemul centralizat de încălzire.
Catalin Draguleanu Country Manager Ariston Thermo Romania

În Alba, Bistriţa Năsăud, Brăila, Caraş-Severin, Dâmboviţa, Ialomiţa, Maramureş, Satu Mare, Sălaj nu mai există deloc sistem centralizat de ȋncălzire, vechii abonați optȃnd pentru un sistem propriu.

“Potrivit unui studiu realizat de Ariston Thermo Romȃnia ȋn acest an, piața locală de central termice este tot mai mult dominată de ȋnlocuirea echipamentelor de ȋncălzire. Dacă la prima achiziție clienții sunt interesați cu precădere de detalii precum silențiozitate sau ȋncălzirea rapidă a apei calde menajere, ȋn cazul ȋnlocuirii, conectivitatea, reducerea consumului și serviciile post-vȃnzare sunt principalele criterii de cumpărare. Tocmai din acest motiv, noua noastră gamă răspunde cerințelor actuale ale pieței“, a mai spus Cătălin Drăguleanu.

Cătălin Drăguleanu agaugă că, ȋn ultimii cinci ani, piața de ȋnlocuire a centralelor termice a crescut treptat, ajungȃnd la aproximativ 35% din totalul vȃnzărilor. Dacă ȋn trecut majoritatea cumpărătorilor era reprezentată de gospodării la prima achiziție, de cele mai multe ori debranșate de la sistemul centralizat de ȋncălzire, astăzi piața este susținută de clienți care au instalat pentru prima dată o centrală termică ȋn urmă cu 10- 15 ani și suntdeja la cea de-a doua achiziție. De asemenea, un procent destul de important este reprezentat și de proiectele rezidențiale, segment aflat într-o creștere accelerată.

“Am observat, în ultima perioadă, un trend pozitiv al pieței care se datorează atât faptului că am ajuns în perioada de înlocuire a centralelor montate acum 10-15 ani, cât și dezvoltării de proiecte rezidențiale în zone importante din țară. Ne așteptăm ca această creștere să continue și în perioada următoare, deoarece înlocuirile de echipamente de încălzire vor fi din ce în ce mai multe, dar luăm în calcul și extinderea rețelei de gaz din zonele rurale, care automat va aduce un val de noi clienți”, a continuat reprezentantul Ariston Thermo România.

Potrivit studiului companiei, astăzi clientul este mai bine informat, la curent cu tendințele internaționale din domeniu și mai preocupat de beneficiile oferite de noile tehnologii. Ȋși ia informațiile ȋn special din mediul online și din recomandări, achiziționează produsele din magazine de proximitate sau lanțuri de specialitate și ține cont de sfaturile instalatorilor și ale consilierilor de vȃnzări.

Noii clienți sunt mai puțin preocupați de costurile inițiale de achiziție și mai mult de perioada de amortizare a investitiei, preferȃnd să investească ȋntr-un produs mai scump, dar cu o perioadă mai lungă de viață și un consum redus, ce asigură facturi mai mici, dar care îi aduce și confort sporit.

Astfel, în urma unei analize realizate de companie, s-a putut observa că, dacă în urmă cu 5 ani, clientul final opta pentru o centrală termică în funcție de prețul acesteia în proporție de aproape 40% iar eficiența, randamentul și consumul erau următoarele criterii de alegere, însumând cca. 25%, astăzi criteriile principale de achiziție s-au schimbat. Eficiența, serviciile post-vânzare și tehnologia au ajuns în top. Marca rămâne o constantă atunci când se cumpără o centrală termică, fiind în continuare un element luat în calcul în decizia finală.

Grupul Ariston Thermo România a înregistrat anul trecut venituri de 34 de milioane de euro, în creștere cu 12% față de anul precedent. Compania a lansat o nouă gamă de produse, formată din trei centrale termice pe gaz.

Cele trei modele din gama One dispun de puteri de 24-30-35 KW și asigură reducerea substanțială a consumului de gaz.  Gama de produse One se încadrează în clasa energetică A+, datorită accesoriului de termoreglare Cube și a aplicației Ariston NET integrate.

“Prin lansarea Alteas One ne dorim să oferim clienților nostri un control cât mai mare asupra funcțiilor centralei termice. Am observat, în ultimii ani, o cerere tot mai mare pentru produse inteligente, ce pot fi controlate de la distanță. Astfel, Alteas One poate fi conectata direct la rețeaua WiFi, iar cu ajutorul aplicației Ariston Net și a accesoriului de termoreglare Cube, care vine inclus în pachetul centralei, poate fi controlată ușor de pe orice dispozitiv, atingand performanțe ridicate și, în acest fel, încadrandu-se în clasa energetica A+, cea mai buna din categoria sa”, a declarat Cătălin Drăguleanu, Country Manager Ariston Thermo România.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii