Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Antreprenori |
|

Puterea antreprenorilor sociali – Lână „Made in Roșia Montană”

Forbes România crede în puterea afacerilor sociale și în beneficiile pe care acestea le aduc comunităților. Regăsiți în continuare câteva dintre cele mai relevante afaceri sociale, participante în cadrul programului Made in Social, dezvoltat de Impact Hub.
Made in Rosia Montana

Made in Roșia Montană oferă companiilor din toată țara oportunitatea de a achiziționa cele mai bune produse confecționate din lână pentru clienții sau angajații lor, contribuind în același timp la creșterea calității vieții comunităților defavorizate din Roșia Montană. Fiecare item este creat cu multă pasiune, din respect și dragoste pentru acest loc minunat din România și pentru oamenii lui.

De ce antreprenoriat social? De ce ați ales să puneți bazele unei afaceri sociale?

Made in Roșia Montană s-a construit aproape de la sine, natural, deoarece întâi a fost ideea de a purta șosete de lână, tricotate în Roșia Montană, apoi, văzându-le calitatea, ne-am gândit să le vindem, iar mai apoi s-au adunat doamnele pricepute într-ale tricotatului și de atunci tot creștem și dezvoltăm această poveste cu lână. Faptul că am ajuns să dezvoltăm o afacere socială se datorează în mare parte și zonei în care lucrăm și trăim, Roșia Montană fiind, în ultimii ani, o comună defavorizată economic și social din cauza conflictelor care au frământat-o, o dată cu stoparea mineritului de stat.

Credem că Made in Roșia Montană e o soluție simplă și cu efect pozitiv atât imediat cât și pe termen lung, care oferă posibilitatea unor venituri suplimentare în comună, valorficând cu succes o abilitate tradițională a femeilor din Roșia Montană: tricotatul lânii!

Cum a început povestea businessului vostru social? Ce provocări ați întâmpinat?

Totul a început după Crăciunul din 2013, când am rugat-o pe tanti Eta, vecina mea, să îmi facă o pereche de ciorapi pe care să scrie Roșia Montană. De când am întâlnit-o pe tanti Eta am aflat ca îi e mai mare dragul să croșeteze. După două zile mi-a arătat ciorapii, i-am luat în picioare și mi-au plăcut foarte mult, așa că m-am hotărât să iau inițiativă și să-i fac cunoscuți lumii întregi, poate își doresc și alții. Tanti Eta a compus și o poezioară atunci.

Am publicat-o împreună cu o fotografie și un anunț. Imediat a început nebunia. Nici nu îmi imaginam ce avea să urmeze. Două zile mai târziu primisem 100 de comenzi. Urma revelionul și totuși ne-am mobilizat în ultimul ceas, am căutat în sat și alte doamne care știu să tricoteze ciorapi și așa am cumpărat lână toarsă. Soțul lui tanti Eta a făcut andrele pentru celelalte doamne, iar noi le-am arătat modelul.  Fiecare și-a intrat în ritm rapid, rezultatul constând în multe perechi minunate de ciorapi de lână.

Nu făcusem nici un calcul pentru lână, pentru transport, pentru ambalare, pentru nimic. Practic am pus un preț pentru ciorapii de lână fără să țin cont de toate cheltuielile și am luat astfel o comandă de aproape 300 de perechi. Trebuia să le onorez, nu era drept pentru clienți să schimb prețul.  Am lucrat voluntar, zilnic, timp de două luni, uneori până noaptea târziu, pentru a putea trimite cele 300 de perechi de șosete comandate. Facebook-ul era plin cu ciorapi de la Roșia Montană. Pe 6 februarie 2014 mă aflam în București la Muzeul Țăranului Român pentru a sărbători Ziua Roșiei Montane. După prezentarea filmului “Roșia Montană există datorită vouă” am povestit celor prezenți de aventura noastră cu ciorapii de lână și le-am promis că într-o bună zi va apărea un magazin online de unde se vor putea comanda ciorapii de lână produși în Roșia Montană.

Citește și: Puterea antreprenorilor sociali – Lemniko oferă daruri cu bucurie

Ce rezultate ați înregistrat până acum? 

Acum lucrăm cu 50 de doamne, iar capacitatea de producție poate fi și de 3.000 de articole din lână/lună. Lâneturile noastre au ajuns mai prin toată țara, dar am avut comenzi și din afara țării, Zurich, Praga, Copenhaga, Londra, Paris, Munich, etc. În prezent vindem produsele pe magazinul nostru online, la târguri, evenimente și câteva magazine din țară cu specific responsabil.

Suntem surprinși de impactul social pe care Made in Roșia Montană îl are, pe mai multe planuri. Sunt neașteptat de mulți oameni care doresc să achiziționeze produsele noastre pentru că sunt responsabili social, orientați înspre calitate și recunosc beneficiile lânii, la toate acestea adăugându-se un plus de valoare prin faptul că astfel contribuie direct la bunăstarea unor familii din comună. În sezonul trecut, de exemplu, am colaborat cu o companie care a dorit să le ofere celor aproximativ 200 de angajați câte o căciulă de lână de la noi, punând accent tocmai pe impactul social pe care îl are inițiativa Made in Roșia Montană, iar astfel, calitatea produselor noastre ducând mai departe bucuria de a purta lână și povestea Made in Roșia Montană.

Prin ce va diferentiati de alte businessuri din acelasi segment? De ce ar trebui ca o companie sa colaboreze cu voi?

Made in Roșia Montană salvează de la uitare un meșteșug tradițional – tricotatul; aduce din nou, în atenția lumii, o fibră naturală de lux – lâna; și, prin plata corectă a manoperei, contribuie direct la bunăstarea financiară a unei zone în blocaj economic.

Credem că o companie inteligentă, conștientă de schimbările în bine pe care le poate aduce în lume, prin simpla sa deschidere față de business-ul social Made in Roșia Montană ar putea avea un impact economic substanțial pentru comunitatea din Roșia Montană, ar crea un impact social cu ecou în grupurile sociale din care face parte și, nu în ultimul rând, prin implicarea socială, și-ar câștiga un loc de cinste în tagma companiilor din România, cel puțin.

Produsele noastre vorbesc despre calitatea vieții, despre confort și bunăstare. Achiziționarea unui produs de lână Made in Roșia Montană aduce confort atât în viața persoanei care îl va purta, prin beneficiile lânii și prin calitatea manoperei, cât și în viața celei care l-a tricotat cu migală, prin simplul fapt că prețul oricărui produs de lână se „convertește” în confort financiar pentru fiecare doamnă cu care colaborăm.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii