Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

SmallBusiness |
|

Puterea antreprenorilor sociali – Eco Herbal: „Ca în orice inițiativă socială, ne-am lovit de provocări care au schimbat puțin planul de afacere”

Forbes România crede în puterea afacerilor sociale și în beneficiile pe care acestea le aduc comunităților. Regăsiți în continuare câteva dintre cele mai relevante afaceri sociale, participante în cadrul programului Made in Social, dezvoltat de Impact Hub.
Eco Herbal

Eco Herbal este o întreprindere socială ce are ca obiect de activitate producția, colectarea și procesarea plantelor medicinale și aromatice. Eco Herbal produce materie primă din plante medicinale și aromatice care sunt vândute către marii procesatori din industria farmaceutică, alimentară și cosmetică.

1. De ce antreprenoriat social? De ce ați ales să puneți bazele unei afaceri sociale?

Având o experiență de  peste 10 ani în antreprenoriatul clasic, am dorit sa ne implicăm într-o activitate economică care să păstreze aceleași provocări ca și antreprenoriatul clasic (vânzări, producție, stocuri, promovare etc.), dar care să masoare profitul în binele făcut oamenilor din jur.

2. Cum a început povestea business-ului vostru social? Ce provocări ați întâmpinat?

În 2013 am depus o aplicație în cadrul competiției naționale de granturi pentru înființarea de structuri de economie socială „Fabricat în Țara lui Andrei” sponsorizat de OMV Petrom România. Am fost selectați printre cei 20 de semifinaliști, iar după 8 luni de elaborare a unui studiu de fezabilitate și a planului de afacere, am obținut finanțare. Astfel am înființat o fabrică de producție și procesare de plante medicinale și aromatice în comunitatea rurală Ghimpați din Județul Giurgiu. Impactul social al intreprinderii noastre este exercitat la scara națională și constă în generarea de surse de venit către persoanele care provin din grupuri dezavantajate (șomeri, femei casnice, familii cu mai mult de 3 copii, rromi etc.). Le furnizăm training specializat în producția agricolă organizată de plante medicinale și aromatice și în colectarea responsabilă a plantelor din flora spontană, le asigurăm material semincer sau săditor. Singura investiție a beneficiarilor noștri este munca. Recoltele obținute de aceștia sunt achiziționate de către întreprinderea noastră socială și astfel sunt generate surse de venit.

Citește și: Puterea antreprenorilor sociali: Asociația Phoenix-Speranta

Ca în orice inițiativă socială, ne-am lovit de provocări care au schimbat puțin planul de afacere. În primul rând, înființând o activitate care este încadrată în industria alimentară, este necesar un spațiu care să corespundă normelor igienico-sanitare în vigoare, ceea ce în mediul rural este dificil, ofertele sunt extrem de limitate. Așa am ajuns să ne investim cea mai mare parte din buget în construcția unui spațiu care să corespundă normelor impuse de industria alimentară. A doua mare provocare a fost legată de beneficiari: câștigarea încrederii acestora, implicarea lor în activitatea noastră și menținerea promisiunilor asumate față de aceștia. La momentul promovării inițiativei noastre către beneficiarii noștri din Ghimpați, ne-am lovit de refuzul multora de a se implica și de neîncrederea că ne vom ține de promisiunea de a le cumpăra producția obținută. Ca să reușim să îi atragem, le-am oferit un preț de achiziție, care s-a demonstrat mult prea mare pentru atingerea pragului de rentabilitate. Dar pentru că ne-am asumat această misiune socială și faptul că nu vrem să dezamăgim niciunul dintre beneficiari, am suplimentat investițiile în primul an, astfel încât să reușim să achiziționăm toata materia furnizată de beneficiari la prețul asumat.

Ce rezultate ați înregistrat până acum? (Vânzări, impact social etc.)

Din punct de vedere al vânzărilor și profitabilității am înregistrat valori mici deoarece, așa cum am menționat anterior, cea mai mare parte a investiției a fost orientată către construcția fabricii, diminuând astfel bugetul destinat echipamentelor de procesare. Astfel, materia primă furnizată de noi către marii procesatori din industria alimentară, cosmetică și farmaceutică are o valoare adăugată relativ mică, iar prețurile de vânzare sunt la fel de mici. În schimb, am excelat pe zona de impact social. Astfel că, în primul an de activitate, am avut 6 beneficiari din județul Giurgiu, iar în prezent avem peste 400 de beneficiari în 8 județe din România.

Prin ce vă diferențiați de alte business-uri din același segment? De ce ar trebui o companie să colaboreze cu voi?

Am creat o poveste socială, astfel că fiecare produs vândut de noi îmbunătățește calitatea vieții oamenilor din medii dezavantajate și asigură rechizite școlare și hrana pentru copiii beneficiarilor noștri. Toate acțiunile noastre sunt responsabile față de oameni, față de mediu și față de clienți, depunem toate eforturile pentru a obține materie primă de bună calitate.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii