Cautare




, Contributor

Media şi entertainment |
|

Patru metode prin care poţi fi mai productiv la locul de muncă

De câte ori ai nu ţi-ai propus să începi ziua prin a-ţi întocmi un plan, cu cerinţe pe care să le duci la bun sfârşit până la sfârşitul zilei, fără a fi distras de alte activităţi?
shutterstock_496828822

Indiferent cât de mari sunt intenţiile noastre, poate fi dificil să plusăm nivelul productivității dacă nu ne gestionăm corespunzător timpul. Există două modalități prin care putem crește randamentul: creşterea numărului de ore petrecute la birou sau iniţierea unor metode inteligente de lucru. Ultima, se dovedește a fi, cu siguranță, mult mai potrivită.

 

Programează sarcini mai grele atunci când deţii un nivel mai ridicat de atenţie

Avem deseori tendinţa să începem cu lucrurile mai uşoare pentru că suntem încrezători că le putem întreprinde pe cele mai dificile ulterior. Ei bine, dacă eşti o persoană matinală, spre exemplu, ar fi mai potrivit să desfăşori activităţile mai grele în prima parte a zilei, pentru a te putea concentra mai bine şi pentru a reduce elementele care te pot distrage.

 

Programează chestiunile de ordin administrative

Activităţile administrative cum ar fi verificarea e-mailurilor trebuie structurate în aşa manieră încât să nu interfereze cu sarcinile principale. Nu încerca să te abaţi de la lucrurile importante pe care trebuie să le duci la bun sfârşit prin citirea sau sortarea e-mailurilor; nu privi acest lucru drept o recompense a muncii întreprinse până în acel moment. Cercetările demonstrează că este nevoie, în medie de 26 de minute pentru a putea reveni de la întreruperile banale. Dacă răspunzi la fiecare e-mail sau la fiecare mesaj care apare, vei încetini cu mult mersul lucrurilor.

 

Ia pauze în mod constant

Pentru a va menţine un nivelul ridicat al energiei, include pauze scurte pe tot parcursul zilei. Cercetările au arătat că 90 de minute de lucru reprezintă timpul optim în care creşte productivitatea, însă imediat după acest interval e necesară o pauză de 15 minute. În timpul pauzei este bine să întreprinzi acţiuni variate, care să nu aibă legătură cu munca de la birou. Este benefic să te plimbi, să bei o cafea, să te relaxezi.

 

Opreşte-te din a fi multitasking

„Multitaskingul nu este posibil din punct de vedere uman”, a spus Earl K. Miller, profesor de neuroştiinţe la Picower Institute for Learning and Memory, de la MIT. S-a constatat că ne înşelăm pe noi înşine în momentul în care încercăm să facem trei lucruri deodată, prin urmare este benefic să ne concentrăm pe o singură activitate pe care o vom duce la bun sfârşit mai repede.

Unele zile vor fi mai productive spre deosebire de altele, aşadar nu încerca să porţi mereu o competiţie cu ţine însuţi, doar pentru că astăzi, spre exemplu ai avut o zi mai proastă.

 

Traducere și adaptare: Forbes.com 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii