, Contributor

consultant de imagine în echipa designerului Alessandro Martorana și trainer de „small-talk” în cadrul unui proiect care formează specialiști în vânzări, management și comunicare.

ForbesLife |
|

Înapoi În VIITOR

La momentul la care a debutat, în 1957, Jaguar XKSS a fost considerat primul supercar al lumii și era construit ca o versiune de stradă a modelului care le adusese britanicilor mult râvnitul titlu de la Le Mans, de trei ori la rând.  60 de ani mai târziu, Jaguar reia povestea și anunță o nouă serie de 9 exemplare XKSS produse după exact aceleași specificații din trecut.

jagxksslaimage161116104

Într-o vreme în care mașinile se alimentează de la priză și se conduc singure, Jaguar se întoarce șase decenii în timp pentru o poveste despre performanțe clasice și emoție pură. Totul începe cu un model supersport denumit D-Type, produs între 1954 și 1957, a cărui structură, inspirată din industria aeronautică, îl impune rapid drept campionul absolut al cursei de anduranță de la Le Mans timp de trei ani la rând, în 1955, 1956 și 1957.

După ce Jaguar decide să se retragă din competiție, 25 de exemplare în diferite stadii de producție se reprofilază sub forma unui „bolid“ de stradă fără egal – XKSS. Considerat drept primul supercar din istoria mașinilor, XKSS rămâne la fel de sportiv ca pe circuit dar primește o listă de echipamente menite utilizării de fiecare zi, precum al doilea scaun, portieră pentru pasagerul din dreapta, geamuri laterale, parbriz, ștergătoare și tapițerie din piele.

jagxkssdetailcarzero16111602

Destinul face ca 9 unități destinate pieței din Statele Unite să se piardă într-un incendiu care cuprinde fabrica din Browns pe 12 februarie 1957. Așa că, pentru 2017, Jaguar se întoarce în timp să completeze seria XKSS și să își pună la grea încercare departamentul specializat în restaurarea de modele clasice. Într-un exercițiu aproape imposibil de imaginat în vremurile moderne, sunt puse cap la cap materiale și tehnici din secolul trecut pentru a recrea identic performanțele industrei de dinainte de era computerelor.

Primul pas a fost deja parcurs sub forma unui prim exemplar cu număr de serie 0. Mașina, care va sta la baza viitoarelor 9 „opere de artă“, a fost elaborată în 18 luni, iar pariul câștigat a fost ca absolut totul să se întâmple ca în urmă cu 6 decenii. Inginerii au avut la dispoziție planurile din arhivă și au scanat câteva versiuni ale XKSS-urilor din 1957 pentru a obține proiectul în format digital. Caroseria este realizată din aliaj de magneziu turnat în matrițe speciale. Dar cum matrițele originale nu mai există, Jaguar a avut nevoie să le refacă pe comandă pornind de la cotele originale din anii 1950. Panourilor prind formă printr-un proces tradițional în care fiecare element este modelat manual iar prinderea pe rame are la bază nituri din bronz.

jagxkssdetailcarzero16111606

Sub capotă se află un motor cu 6 cilindri în linie de 3,4 l și 262 CP, o nouă provocare pentru inginerii care au avut ca misiune să reproducă identic propulsorul cu trei carburatoare Weber DC03. La interior, „obsesia“ pentru conceptul original se reflectă până la nivelul indicatoarelor de bord Smiths și la esențele de lemn regăsite în compoziția volanului. Singurele situații în care Jaguar a decis să „trișeze” sunt siguranța pasagerilor și materialul folosit pentru a avea un rezervor mai rezistent.

Fiecare dintre cele 9 XKSS vor avea nevoie de câte 10.000 de ore de efort din partea specialiștilor Jaguar și un preț pe măsură: 1 milion de lire sterline. Livrările încep anul viitor și, așa cum era de așteptat, stocul a fost epuizat.

*** Citește în exclusivitate povestea Jaguar XKSS, în ediția tipărită a numărului 55 al revistei de lifestyle, Forbes Life.


Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.
*

Comentarii

Nu există comentarii