Cautare



, Redactor

Explorator. De vocație, om. De profesie, povestitor. www.georgianaciofoaia.ro

Lifestyle |
|

The Home

La intersecția dintre strada Braziliei cu Madrid, o casă elegantă cu ușa mereu deschisă primește oaspeți în căutare de detalii care să amprenteze unicitatea fiecărei personalități în parte.
The Home

Ajung și bat la ușă. În dimineața în care ne-am întâlnit să povestim, Corina a ajuns mai devreme și mi-a deschis însoțită de Bella, cățelul familiei. Revenise de câteva zile de la târgul Maison & Object din Paris și era încântată să-mi povestească despre ultimele apariții din domeniu. Târgurile sunt un mix între business și plăcere, căruia i se supun atât Corina, cât și soțul ei, proprietarii The Home, în fiecare an. Anul acesta însă și-au dorit nu colaborări noi, ci consolidarea relațiilor cu partenerii adunați până acum.

Ne așezăm și depănăm. Începuturile sunt seducătoare, toată lumea iubește colile albe, nu-i așa? Povestea The Home începe în anul 2012, când Corina și soțul ei se mută într-un apartament nou, pe care își doresc să-l amenajeze cât mai simplu, curat, minimalist. Se lovesc de faptul că nu găsesc soluții, așa că încep să caute obiecte în afară și, cum de fiecare dată când aduc ceva pentru ei, aduc și pentru prieteni, pun treptat bazele unui magazin online.

The Home Bucuresti

Corina și soțul ei s-au cunoscut în aceeași instituție bancară în care lucrau amândoi. Au început magazinul online, într-un act de curaj nesăbuit, iar din 2014 i-au dedicat totul: timp, bani, idei și energie. „The Home a început pentru plăcerea noastră, însă nu poți să faci un business ca second job. Renunți, riști, te arunci, dar nu ai cum să-l faci dacă nu ești concentrat 100%. Noi am susținut businessul la început din salarii. Chiar și acum toți banii sunt în stocuri.“ La 36 de ani, Corina este foarte riguroasă și își recunoaște perfecționismul dus uneori într-o zonă de control total. Cei 12 ani lucrați ca economist în bancă i-au transformat așteptările: „Când e foarte bine, niciodată nu mă încânt, ci încerc ca părerile bune să continue. Aștept mereu să văd dacă e totul perfect până la final”.

Atunci când au început proiectul The Home, alegerile se făceau în funcție de gusturile lor, care, fără să-și dea seama, anticipau trenduri precum raw materials, tendințele industriale sau cromatica unui sezon. Au început să aducă obiecte din ce în ce mai multe și mai diverse, în aprilie 2015 au început magazinul online, iar în decembrie au deschis primul showroom, pe Căderea Bastliei, cu doar o masă și câteva obiecte decorative.

În scurt timp, locul a devenit neîncăpător și au fost provocați să găsească spațiul care să coincidă cu toate preferințele lor: să fie în aceeași zonă ca primul, să fie încăpător și… să arate ca o „acasă”. L-au găsit, l-au renovat cu un arhitect și l-au amenajat cu ajutorul Sânzianei de la Visuell, rezultând The Home așa cum este astăzi: o casă cu încăperi generoase, cu ferestre mari și tavane înalte, decorate natural, care își păstrează identitatea prin ușile și ferestrele originale, din lemn. Un spațiu cu atmosferă nordică găzduind decorațiuni, obiecte de mic mobilier, accesorii, tablouri, veselă, textile pentru casă și gadgeturi ingenioase.

Casa, reprezentantă clasică a anilor 1940, respiră o energie nordică, lumină și multă culoare, iar încăperea mea preferată este cea dedicată corpurilor de iluminat: nefinisată, într-un design industrial, cu accente de cupru și alamă. „Ne ferim de ideea de muzeu. Am creat spațiul acesta tocmai pentru a încerca, a pune mâna, a simți. Să aibă ce te inspira și să fie o atmosferă confortabilă. Să poți lua orice în mână și să vezi cum ți se pare. Și cu prețurile încercăm să fim prietenoși. Noi spunem că avem cele mai mici prețuri din nișă.”

Portofoliul The Home include 15 branduri printre care și nume precum Bloomingville, Dutch Bone, Ferm Living, House Doctor, KREAFUNK, Madame Stoltz, Menu, Nordal ori Pols Potten. „Ne dorim să aducem și piese mai clasice, însă nu vei găsi niciodată la noi bling-bling-uri.”

Selecția obiectelor este subiectivă și începe de la producător, unde paleta este foarte ofertantă, foarte mulți designeri nordici dorindu-și să intre pe piața din România. „Nu alegem un lucru doar pentru că e drăguț, decizia trebuie să treacă prin mai multe filtre. Aici începe abia adevărata selecție: trebuie să existe raportul calitate – preț, unde produsul să fie cât mai accesibil, să nu frizeze luxul, dar nici Ikea, ci să fie o alternativă la aceste două opțiuni.“

În momentul de față, colaboratorii principali sunt din Danemarca și din Olanda, pentru că ei dozează cel mai bine stilul nordic, însă la The Home se găsesc și câteva produse din Franța și Germania. Pe de altă parte, la The Home am descoperit și câteva piese unicat, cum este banca de pe hol sau biroul, aduse direct din India și create din lemnul unei bărci folosite acum 50 de ani, reciclat, tratat și transformat în aceste piese exclusiviste de mobilier.

The home

Spațiul The Home este unul disruptiv, viu, frumos, energic, unic. Echipa, care numără 7 oameni în acest moment, se împarte între magazinul online, cel fizic și cele două depozite, din București și Brașov.

Ca planuri de viitor își doresc un spațiu mai mare, industrial, undeva în centru, pe care să-l poată transforma într-un showroom cu același vibe confortabil și aceleași linii simple, dar care să permită expunerea pieselor mari de mobilier. „Noi lucrăm încet, dar sigur. Am început prin a găsi singuri producătorii, prin a ne ocupa singuri de publicitate“, îmi spune Corina, deși recunoaște că încă se implică în toate activitățile, de la prezentare, contacte, comenzi și până la cărat cutii. Și nu se plictisește niciodată!

Abordarea The Home este și ea intimă. Corina îmi povestește chiar că urmează să livreze o canapea și, până ajunge produsul dorit, au oferit cu împrumut una dintre canapelele din showroom, casei cu pricina. Și chiar dacă este un business început din pasiune, The Home s-a așezat pe harta locurilor cu mare căutare printre bucureștenii aflați în căutarea inspirației. Nici arhitecții, designerii de interior sau ownerii de localuri, cafenele sau restaurante nu s-au lăsat prea greu convinși că aici își pot găsi doza de frumusețe pe care o caută. Evident, provocări există în fiecare zi, de la o persoană care își dorește imediat un produs imposibil până la relația complexă cu furnizorii sau curierii.

În timp ce depănăm povestea, magazinul se deschide și Bella revine din când în când la noi, cu chef de joacă, iar Corina îmi mărturisește „De fiecare dată spun că astăzi plec mai devreme, dar niciodată nu fac asta. Eu vin prima, mă asigur că toate funcționează, că muzica este pornită și că ușile sunt deschise.“

The Home arată exact precum casa unei bunici generoase, cochete, cu idei articulate și mereu în pas cu moda. Aici înveți că este foarte important să alegi piese care să dăinuie și să-ți spună povestea, să vorbească despre experiențele tale, în locul tău. Care să vorbească cu tine și despre tine. Pentru că, mai mult decât oricând, acasă a devenit un refugiu unde ne adăpostim inimile fragile, unde ne găsim pe noi înșine, unde ne croim acea doză discretă de intimitate. Așa că, de ce să nu aduci acasă doar obiecte cu personalitate, care să vibreze la unison cu tine?

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii