Cautare



, Contributor

Tech |
|

Hentschel, Palo Alto Networks: „Clienții din România au început să înțeleagă că lucrurile s-au schimbat în securitatea cibernetică”

Atacatorii cibernetici din ziua de astăzi dispun de o multitudine de tehnici și instrumente ce le permit automatizarea atacurilor. Este doar una dintre problemele actuale din acest domeniu, iar soluțiile stau în mâinile companiilor ce pot împiedica pagubele majore pe care aceste atacuri le pot aduce.
Palo Alto Networks

În rândul companiilor, atacurile cibernetice, dacă nu sunt gestionate în mod corect și eficient, pot fi traduse în bagube ce se ridică la milioane de dolari din venituri, pierderea datelor confidențiale ale clienților, urmate de pierderea încrederii și, bineînțeles, la un nivel macro, o reputație pătată în întreg mediul de afaceri în care acestea activează. Sunt semnale pe care le trag companiile ce pot asigura securitatea cibernetică, iar una dintre acestea este Palo Alto Networks, o companie ce se bucură de creșteri importante în ultimii ani, ce depășesc media pieței.

Am stat de vorbă cu Christian Hentschel, senior vice president pentru EMEA la Palo Alto Networks, care ne-a oferit mai multe detalii: „Suntem unii dintre cei mai mari furnizori de pe această piață și am crescut mult mai rapid decât întreaga piață, ceea ce înseamnă că avem o ofertă pentru clienții noștri ce este foarte competitivă.

Lucrurile s-au schimbat dramatic pentru clienți, complexitatea în materie de amenințări și malware s-a schimbat, de asemenea, și cerințele tehnologice. Ce era potrivit la începutul anilor `90, poate nu se mai potrivește în 2017. Cele mai mari amenințări actuale pentru clienți vin din arii noi, precum serviciile din cloud. Acum ai nevoie de tehnologii capabile să se unească într-o singură platformă și să proceseze informația cât de repede posibil.  Este nevoie de o nouă abordare pentru a impiedica atacurile să fie de succes”.

Anul 2016, când Palo Alto a obținut venituri de 1,4 miliarde de dolari, înregistrând o creștere de 49%, față de 2015, a fost, totodată, anul în care compania a început și activitatea în țara noastră. „Motivul pentru care investim în România și ne formăm aici o echipă este pentru că țara este la un nivel foarte asemănător cu alte țări din Europa, care vor funcționa după aceleași reglementări în domeniu, ce urmează să fie implementate – cum ar fi GDPR (Regulamentul general privind protecţia datelor – n.red.), din mai 2018.

Am făcut afaceri în România și, până acum, am lucrat prin parteneri – de fapt, 100% din businessul nostru funcționează indirect, numai prin parteneri, dar de la un moment dat, ne-am hotărât că este timpul să avem angajați aici, care să relaționeze în mod direct cu clienții, pentru că asta își doresc clienții – să vadă că ești prezent și implicat direct prin oamenii tăi. Viitorul arată foarte bine aici și vom vedea pe viitor dacă vor exista și aici creșteri similare cu cele din alte țări din regiune”, a adăugat Hentschel. În următorii ani, compania estimează că va avea o echipă de 10-15 persoane în țara noastră.

shutterstock_592666295

În ceea ce privește competiția pe piața locală, domnia sa apreciază că aceasta este similară cu cea din alte părți ale lumii: „Nu sunt diferențe la nivel local, față de cele prezente la scară globală. Însă, ceea ce văd în România este că sunt clienți foarte deschiși să afle ceea ce facem, sunt deschiși la schimbare și sunt curioși cum facem lucrurile altfel și, de asemenea, au început să înțeleagă că lucrurile s-au schimbat”. Potrivit oficialului Palo Alto Networks, ceea ce s-a schimbat în materie de amenințări este inteligența unui atacator de a utiliza o piață de desfacere, una care se situează la valori impresionante, de miliarde de dolari. „Poți comanda de acolo orice tip de atac dorești”, punctează acesta.

Întrebat de ce aleg clienții compania pe care o conduce în detrimentul altora, Christian Hentschel a detaliat: „Palo Alto Networks a construit o platformă automatizată care ne permite să fim foarte eficienți în prevenirea atacurilor cibernetice. Să zicem că cineva vrea să cheltuie 15.000 de euro într-o săptămână pentru un atac. Dacă ei nu văd succes pe perioadă scurtă, vor zice că nu este eficient pentru ei și s-ar putea să renunțe, să-și găsească altă țintă. Pentru noi, provocarea este să facem respectivul atac cât mai costisitor, cât mai dificil. Creăm sisteme care vor fi atât de greu de distrus, încât vor renunța”.

Mai în amănunt, și cu creionul pe hârtie, schițând modul de funcționare al serviciul oferit de compania sa, Hentschel spune: „Platforma creată de noi consolideze mai multe funcţii în zona de securitate și nu necesită neapărat un proces îndelungat, ci mai degrabă este un proces capabil să coreleze anumite informații pe care le găsește în rețea și să ofere un răspuns automat. Din punctul nostru de vedere, important este să înțelegi cum se desfășoară un atac, pentru că atunci când un atacator găsește o țintă, el urmează apoi niște pași pentru ca atacul să fie unul reușit. Obiectivul și misiunea noastră la Palo Alto este să detectăm amenințările și să ne ajutăm clienții să prevină infracțiunile”.

Într-un domeniu în continuă schimbare și tot mai prezent în viața noastră, ne întrebăm ce îl motivează pe interlocutorul nostru să rămână, de 10 ani, într-o companie ce se luptă cu „răufăcătorii cibernetici”: „Îmi place ceea ce fac și, dacă ne uităm la ce face compania noastră, observăm că este ceva unic. Este foarte palpitant că facem ceva care, în fond, protejează viețile noastre. Apoi, este vorba și despre faptul că atunci când ai o șansă ce apare o dată în viață, de a lucra pentru o companie care scrie istorie în zilele noastre, nu o ratezi. Câte companii știm ce au crescut din 2005 și până acum încât să ajungă numărul 3 în piață?! Este o mare oportunitate și o mare șansă de a crește odată cu firma și de a crește firma. Față de poziția noastră în Europa de acum trei ani, numărul angajaților aproape s-a triplat în Europa. La fel și la nivel global”.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii