Cautare




, Contributor

Gastronomie |
|

Despre cafea, cu bucurie și responsabilitate

Dintotdeauna mi-au plăcut acele branduri care se gândesc la comunitate, la principii, la valori, branduri care fac mai mult decât doar să exploateze o nișă, un produs, niște oameni. Branduri care fac tot posibilul ca, prin influența și puterea lor financiară, să ofere atât condiții de viață mai bune, cât și produse de calitate, obținute corect, cu respect față de oameni și față de mediul înconjurător.
Humberto Galeano Sanchez 8

Înclinația mea către aceste branduri nu se manifestă doar prin afinitate, ci și prin decizia de cumpărare, mai precis prin fidelitate. Chiar dacă unele produse sunt mai scumpe sau mai greu de găsit, prefer să mă duc până la capătul orașului sau să plătesc mai mult, dar să știu că aleg mărci și lucruri care fac bine mediului și oamenilor.

Cel mai recent exemplu este Nespresso.

Pentru mine, cafeaua este importantă. Foarte importantă. De când eram mică și observam ritualul cafelei la bunica mea, marea iubire și constantă a vieții mele, o doamnă aparent fragilă, dar cu o tărie interioară fără egal. Bunica mea a trecut prin tragedii incredibile, prin confiscarea întregii averi (muncite!) a familiei de către comuniști, printr-un divorț teribil, prin moartea fulgerătoare a adoratului ei tată și a unui frate mai mic. Prin toate a trecut cu dragoste și credință. A fost cea mai bună prietenă a mea, cu care puteam discuta orice și, invariabil, toate discuțiile noastre începeau la cafea, dimineața.

Acum, eu discut cu soțul și cu fiul meu la cafea, dimineața. Nu mai beau nechezol ca bunicuța mea, ci Nespresso, o cafea pentru care fac un drum lung – cam o dată la două săptămâni – până în Dorobanți, la buticul lor. Dar merită. Pentru că este bună, evident. Chiar foarte bună.

Dar și pentru că atunci când îmi beau ceașca de fiecare dimineață știu că este vorba de o companie care încearcă să dea înapoi. Să susțină, să repare și să ajute.

Nespresso a lansat, în 2003, programul Nespresso AAA Sustainable Quality, în colaborare cu organizația non-guvernamentală Rainforest Alliance.

E un program care ajută fermierii de cafea prin investirea în infrastructurile comunității, prime în numerar pentru cafea de calitate superioară și practici agricole eficiente, dar furnizează și formare, finanțare și asistență tehnică pentru fermieri pentru îmbunătățirea permanentă a calității, sustenabilității și productivității.

Nespresso colaborează cu peste 350 de agronomi, care lucrează și trăiesc pe teren, încorporând standardele AAA în modul de lucru al fermierilor. Fermele care se încriu în acest program au la dispoziție trei ani pentru a se conforma celor 39 de criterii de calitate, sustenabilitate și productivitate.

Citește și Ora 5 după-amiaza la Londra

Programul a avut până acum un impact pozitiv clar – fermierii AAA din Columbia au avut condiții sociale cu 22% mai bune, condiții de mediu cu 52% mai bune și condiții economice cu 41% mai bune. În Jardin, Columbia, Nespresso a construit o Moară Comunitară pentru procesarea cafelei, iar în urma acestei inițiative fermierii au dublat volumul de cafea vândută, și-au crescut veniturile nete, consumul de apă a fost redus cu 63%, iar oamenii au acum mai mult timp pentru a se dedica propriilor familii, dar și comunității, deoarece economisesc, prin prelucrarea cireșelor de cafea la Moara Comunitară, circa cinci ore pe zi.

Nespresso a lansat și o reclamă/documentar în care George Clooney narează povești personale ale fermierilor din Jardin.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii