, Forbes Staff

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Cum a mers presa locală în 2013?

presa_locala.jpg
Bugetul net de publicitate investit în cele 43 de publicații locale și regionale monitorizate de BRAT, se ridică la 4,86 milioane de euro – estimează „Forbes România”. Numărul de inserții publicitare în presa locală, în 2013, a scăzut cu 11% față de 2012.

Anul trecut, în paginile celor 43 de publicații monitorizate de BRAT au apărut 77.987 de machete publicitare. Cifra este mai redusă cu 11% față de anul precedent.

„Forbes România” estimează că bugetul net investit în cele 43 de titluri a fost de doar 4,86 milioane de euro.

Printre cei mai mari clienți publicitari ai presei locale se numără Orange (808.941 euro), Băneasa Developments (652.600 euro), IKEA (423.757 euro), Vodafone (196.116 euro) și Plaza România (189.000 euro). Toate cifrele reprezintă bugete calculate la rate card.

Cel mai mare „investitor” este RIN Group, afacerea fraților Robert și Ionuț Negoiță, care dețin și ziarul local „Ring”. Dar toate bugete alocate de RIN Group sunt în realitate bartere în propriul ziar.

Printre clienții publicitari locali se află: Vila Poesis, Cristian Com și Impact Vaslui.

„Gazeta de Sud” (Craiova) este ziarul regional care a atras cel mai mare buget de publicitate în 2013: 3.822 machete publicitare în valoare brută de 9,8 milioane de euro (rate card), conform studiului „Monitorizarea Investițiilor în Publicitate” (MIP), realizat de BRAT.

Pe locul secund se plasează ziarul „Ring”, dar cum patronii sunt chiar și cei mai mari clienți publicitari, poziția ocupată în top este mai degrabă simbolică.

„Informația Zilei” – Satu Mare a publicat 8.795 inserții, reprezentând 2,84 milioane de euro (rate card). Pe următorul loc se află „Ziarul de Iași” cu 8.045 de machete în valoare brută de 1,8 milioane euro (rate card).

Alte ziare locale cu bugete mari: „Viața liberă” – Galați (1,59 milioane euro), „Obiectiv Vocea Brăilei” (1,38 milioane euro), „Szekely Hirmondo” – Covasna (1,15 milioane euro), „Monitorul de Suceava” (1,09 milioane euro), „Jurnal Arădean” (986.040 euro) și „Renașterea Bănățeană” (692.098 euro). Toate cifrele reprezintă bugete calculate la rate-card.

Vezi AICI câți bani au adunat din publicitate radiourile în ianuarie 2014! 


EXITCARD

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.
*

Comentarii

Nu există comentarii