Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Companiile cu cele mai mari investiții în publicitatea RADIO – anul 2017

Anul 2017 a fost bun pentru piața de radio. Numărul de spoturi difuzate de principalele 11 rețele de radio, monitorizate de BRAT, a crescut cu 15%, în timp ce volumul brut de publicitate (rate card) s-a majorat cu 17,5% față de anul precedent.
radio_2.jpg

Numărul de spoturi difuzate pe piața radio (11 rețele) a fost de 665.132, în creștere cu 15%, în timp ce bugetul total, calculat la tarifele-listă (rate card), s-a ridicat la 245,3 milioane de euro, mai mare cu 17,5% față de 2016.

Bugetele au fost calculate pe baza tarifelor-listă (rate card), fără să fie scăzute discounturile și gratuitățile acordate de radiodifuzori.

Zdrovit România, distribuitor de produse farmaceutice pe bază de vitamine, suplimente alimentare, OTC și produse de îngrijire orală, este cel mai mare consumator de radio în anul 2017, cu un volum brut de 34,7 milioane euro (rate card), în creștere cu 21% față de anul 2016. Acest buget reprezintă 14,2% din totalul volumului investit pe piața radio.

Pe locul secund în topul investitorilor se află Altex, compania de retail electrocasnice, electronice și IT&C, care a înregistrat o creștere a volumului brut de 105%, conform studiului „Monitorizarea Investițiilor în Publicitatea pentru Radio (MIPR) realizat de Biroul Român de Audit Transmedia (BRAT).

Cea de-a treia poziție în top este ocupată de Media Galaxy, companie de retail din același grup cu Altex, care a obținut o creștere de 59% a bugetului brut de publicitate față de 2016, ajungând la 9,4 milioane euro (rate card).

De altfel, din top 20 cei mai mari investitori, numai puțin de 14 companii au înregistrat creșteri majore ale bugetelor de publicitate. Printre acestea se numără: Metro Cash&Carry (72%), Mega Image (43,7%), Flanco (149%), Biofarm (68%), Telekom (110%), Dedeman (25,8%) și Raiffeisen Bank (377,6%).

Companii care și-au redus investițiile radio față de 2016: eMAG (-15,8%), Carrefour (-31%), Lidl (-6,3%), Casa Rusu (-19,5%), GlaxoSmithKline (-10,2%) și RCS&RDS (-30,2%).

Cele mai mari investiții în publicitatea radio au provenit din următoarele sectoare:

– Companii comerciale și magazine, cu 81,9 milioane euro – rate card

– Farmaceutice/sănătate, cu 56,8 milioane euro – rate card

– Comunicații, cu 18,1 mlioane euro – rate card

– Divertisment & media/timp liber, cu 16,3 milioane euro – rate card

– Finanțe, cu 12,6 milioane euro – rate card.

BRAT este organizația industriei de media din România care măsoară audiența presei scrise și a mediului online, auditează tirajele (presa scrisă) și monitorizează investițiile în publicitate (presa scrisă, online, radio și outdoor).

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii