Cautare



, Contributor

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Cool 100 |
|

Cele mai cool zece branduri românești

Cele mai cool 100 de branduri din România sunt prezentate în noul număr al revistei Forbes. Printre acestea, cele mai cool branduri românești.
cool

 

Cele mai cool branduri românești sunt incluse în ediția din acest an a Top 100 Cool Brands, iar o parte dintre brandurile reprezentative pentru România sunt Musette, Dacia sau Cărturești.

11. musette

 

 

 

 

 

 

 

1. Musette

Domeniu: Fashion

Anul înființării: 1992

Țara: România

Povestea Musette începe în 1992, cu pasiunea a doi soţi pentru artizanat şi modă. Compania de încălţăminte şi marochinărie deținută de Cristina Bâtlan şi familia sa are în prezent 28 de magazine, dintre care 19 pe piaţa locală, iar restul în străinătate, în ţări precum SUA, Franţa, Ungaria, Luxemburg, Israel, Liban, Mongolia şi Bulgaria. Familia Bâtlan a creat unul dintre puţinele branduri care se pot lăuda că au ajuns atât în magazine din toată lumea, cât şi în cadrul unor prestigioase reviste de modă. Cristina Bâtlan coordonează o echipă de designeri italieni şi francezi, iniţiază proiecte de modă sau artă cu artişti locali, din Paris sau Viena şi concepe în fiecare sezon noua imagine a brandului. În viitorul apropiat, familia Bâtlan va mai deschide câteva magazine.

AFLĂ CUM S-AU ALES CELE MAI COOL BRANDURI

2. Ivatherm

Domeniu: Cosmetice

Anul înființării: 2005

Țara: România

Istoria brandului de produse dermocosmetice Ivatherm începe în urmă cu 10 ani, pe când doctorul Ruxandra Hurezeanu a crezut în potențialul doctorilor români de a formula produse moderne care să prevină și să trateze problemele dermatologice. Pentru produsele Ivatherm lucrează echipe de alergologi, dermatologi și cercetători chimiști. Sunt fabricate în Franța și conțin, printre altele, apa termală Herculane. 

3. Etic

Domeniu: Fashion

Anul înființării: 2001

Țara: România

Pe o piață dominată de retaileri străini, Etic Lady’s Fashion este un brand vestimentar autohton cu afaceri de două milioane de euro, în 2014. Ana Maria Coman este antreprenoarea care a pus bazele brandului în urmă cu aproape 15 ani, din dorința de a porni un business în domeniul vestimentar. Pe atunci, Etic însemna un magazin de zece metri pătrați, situat într-un centru comercial din partea de sud a Capitalei. În prezent, brandul Etic Lady’s Fashion s-a extins în mai multe orașe din țară și numără 11 unități. Magazinul comercializează articole vestimentare destinate femeilor, printre care sacouri, rochii sau jeansi.

3. Cărturești

 4. Cărturești

Domeniu: Comerț

Anul înființării: 2000

Țara: România

Cărturești numără 16 spații în Capitală și în țară. Cu timpul, a devenit mai mult decât un lanț de librării de tip concept store, fiind și organizator de evenimente culturale și de urbanism. În 2003, se deschidea librăria de pe Magheru într-o casă de secol XIX, iar anul acesta a fost deschisă o nouă librărie într-o clădire – monument din centrul istoric al Bucureștiului, de pe strada Lipscani, în urma unei investiții de peste 800.000 de euro. Satul cu cărţi (aşa cum sugerează numele de Cărtureşti) sau „librăria cu dichis”, cum i se mai spune, este cunoscut pe lângă selecția de cărți, muzică și filme de artă, și pentru selecţia de ceaiuri, muzică sau expoziţiile de artă.

VEZI CINE SUNT TRENDSETTERII CARE AU ALES BRANDURILE COOL

16. I.D. Sarrieri

5. I.D Sarrieri

Domeniu: Fashion

Anul înființării: 1992

Țara: România

Înființat în 1992, brandul local de lenjerie intimă de lux fondat de antreprenoarea Iulia Dobrin a devenit din ce în ce mai cunoscut, ajungând pe copertele unor reviste populare și în multibranduri și magazine de lux faimoase de pe întreg mapamondul. Iulia Dobrin s-a numărat printre primele femei de afaceri care au deschis un multi-brand la Bucureşti, magazinul devenind un reper printre cunoscători. Iulia Dobrin a adus în țară branduri precum Oscar de la Renta,  Jil Sander, Marchesa şi Alexander Wang, iar marca sa a făcut parte din ediția americană a Forbes într-un top al celor mai importante mărci de lenjerie de lux. Lenjeria intimă sub brandul I.D. Sarrieri se vinde în prezent în multibranduri din Europa, America de Nord, Australia sau Asia.

17. Gerovital

6. Gerovital

Domeniu: Cosmetice

Anul înființării: 1958

Țara:România

Gerovital s-a născut dintr-un produs românesc care a făcut istorie în afara graniţelor şi a generat venituri considerabile ţării. Iniţial un medicament cu rol de diminuare a efectelor îmbătrânirii, inventat de dr. Ana Aslan în anii ’60, marca Gerovital a devenit un brand important de cosmetice. Numele său este legat şi de apariţia unei specialităţi medicale – geriatria. În 2008, Farmec a preluat integral drepturile de utilizare a mărcii Gerovital, achiziţionate de la rivalul său, Gerovital Cosmetics, fosta Miraj, pentru 1,2 milioane de euro. Produsele sale sunt exportate acum în peste 40 de ţări. Producătorul de cosmetice Farmec este una dintre companiile autohtone cele mai longevive, cu o istorie care se întinde pe mai bine de 40 de ani.

PNK_Store_Dorobanti_1.jpg

7. PNK Casual

Domeniu: Fashion

Anul înființării: 2005

Țara: România

A pornit în urmă cu zece ani din imaginația a două surori cu spirit antreprenorial. Georgiana Curuia a lansat brandul românesc de haine PNK Casual, ea fiind responsabilă, împreună cu sora ei, atât de conducerea afacerii, cât şi de designul hainelor. Totul a început în 2002, cu un mic atelier de producţie de modă care distribuia modelele în magazine multibrand din Bucureşti. Primul magazin PNK Casual se deschide în 2005, iar de atunci brandul continuă să se extindă în ţară, dar şi în Bucureşti. În 2012, PNK Casual se mută într-o nouă fabrică, unde sunt produse lunar circa 7.000 de articole, iar în 2013 cele două antreprenoare au deschis şi un flagship store pe Calea Dorobanţilor. Cea mai recentă realizare o reprezintă lansarea brandului pentru copii Little PNK.

 

DACIA.jpg

8. Dacia

Domeniu: Auto

 

Anul înființării: 1966

 

Țara: România

A luat naștere în 1966, având la bază un acord între autoritățile comuniste și producătorul francez de automobile Renault. Pe 20 august 1968 începe producția Dacia 1100, un model sub licența Renault R8. În 1999, compania aflată în pragul falimentului este preluată de către grupul francez Renault, care o transformă în unul dintre pilonii strategiei sale, iar Dacia devine cel mai de succes brand românesc în străinătate, după lansarea modelului economic Logan, care a revoluționat industria auto din întreaga lume. Între timp, mașinile sub marca Dacia au ajuns să fie produse și în alte fabrici ale grupului Renault din lume.

9. Jolidon

Domeniu: Fashion:

Anul înființării: 1993

Țara: România

Compania își are originile în Cluj și a fost înființată în 1993 de Gabriel Cîrlig, după ce a identificat pe piață prezența redusă a lenjeriei și costumelor de baie.

VEZI CARE SUNT CELE MAI COOL ORAȘE ȘI LOCALITĂȚI DIN ROMÂNIA

10. Lashez

Domeniu: Fashion

Anul înființării: 2009

Țara: România

Brandul Lashez a fost lansat în România în urmă cu aproape șapte ani de către Alya Textil, o companie vestimentară intrată pe piața autohtonă în 2001. Lashez este prezent atât în orașele din țară, cât și în Istanbul.

VEZI CUM ARATĂ CLASAMENTUL CELOR MAI COOL 100 BRANDURI:

TOP COOL 100: locurile 1-24

TOP COOL 100: locurile 25-53

TOP COOL 100: locurile 54-81

TOP COOL 100: locurile 82-100

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii