FacebookTwitterLinkedIn

În această vară, audiențele majorității radiourilor înscrise în studiul Asociaţiei pentru Radio Audienţă au crescut în București față de cele din vara trecută. Este foarte posibil ca cele două mari evenimente sportive ale verii, EURO 2016 și Jocurile Olimpice de la Rio, să fi contribuit la aceste creșteri. De asemenea, alegerile locale din 11 iunie să-i fi ținut pe bucureșteni lângă aparatele de radio deschise. Oricum, audiența totală pe București a crescut și este o notă bună pentru această piață, cea mai concurențială din țară, în sondaj fiind înscris numai puțin de 24 de radiouri.

Radio ZU are cel mai mare număr de ascultători pe zi: 260.400 (daily reach). Dar Radio România Actualități, cu o medie zilnică de 237.100 ascultători, are cea mai mare cotă de piață (timp de ascultare): 16% față de 11,7% cât are Radio ZU.

Ce înseamnă acest lucru? Deși Radio România Actualități are mai puțini ascultători decât Radio ZU, persoanele de la postul public ascultă un timp mai îndelungat programele România Actualități decât cei de la Radio ZU. Altfel spus, bucureștenii de la România Actualități au vârste mai ridicate și „stau” mai mult timp să asculte aceste programe, în timp ce ascultătorii de la Radio ZU au vârste mai mici, sunt mai activi și dinamici și timpul lor de ascultare este mai redus.

Așa încât, Radio ZU are cei mai mulți ascultători în București, în timp ce Radio România Actualități este cel mai ascultat radio, pentru că bucureștenii îi acordă un timp mai mare de ascultare.

Radiouri care au înregistrat creșteri de audiențe în această vară față de vara 2015: Radio ZU (9.600), Radio România Actualități (1.600), Kiss FM (23.000), Europa FM (22.700), Rock FM (34.600) și România Cultural (600).

Radiouri care au suferit pierderi de audiență: Pro FM (-7.600), Magic FM (-12.400), Radio 21 (-8.700), Romantic FM (-7.700) și Antena Satelor (-13.200).

Pentru acest sondaj au fost realizate 1.802 de interviuri, eroarea maximă de eşantionare fiind +/- 2,3%.