Cautare




, Contributor

Lifestyle |
|

Ceasurile purtate de cei mai mari CEO (partea a II-a)

Pentru unii valoarea unui ceas are o semnificație sentimentală, pentru alții piesa pe care o poartă la mână dezvăluie alegeri rafinate, însă pe toți îi unește valorificarea timpului. Astfel, companiile pe care le conduc sunt unele dintre cele mai puternice ale prezentului. Directorii Vanguard, Oracle, Microsoft, LinkedIn și Toyota dezvăluie alegerea lor în materie de succes și de orologerie.
ceowatches

Prima parte a materialului poate fi găsită aici: Ceasurile purtate de cei mai mari CEO (partea I)

7. Jack Bogle – CEO & Fondator Vanguard Grup

Absolvent Magna Cum Laude, John (Jack) Bogle a fondat Vanguard Group în 1974, una dintre cele mai mari companii de investiții din lume, cu 17 locații în lume și 15.000 de „membri de echipaj”. Atât cultura companiei, cât și clădirile de birouri au în comun tema nautică: numele companiei este inspirat de nava de război englezească HMS Vanguard, birourile sunt notate cu nume de nave, precum Victory, Zealous sau Goliath, angajații sunt „membri”, cafeneaua poartă numele de Galley (bucătărie de navă), iar sala de sport „ShipShape”.

Jack Bogle este recunoscut pentru caracterul său de luptător, devenind o legendă în domeniul investițiilor, dar și o inspirație. A suferit primul atac de cord la 31 de ani, care a descoperit o problemă cardiacă, impunându-i de-a lungul vieții mai multe căderi de sănătate. Mai mult, la 65 de ani a avut nevoie de un transplant de inimă, după care s-a retras din funcția de CEO, dar și-a continuat activitatea scriind cărți și ținând discursuri.

„Cred că poți fi înfrânt de o problemă de sănătate, însă aceste mici evenimente sunt doar niște pauze de la rutina de muncă, pe care nimeni nu ar trebui să le ia chiar în serios. Trebuie să muncești din greu fiindcă nu doare. Acesta a fost secretul lui Alexander Hamilton, acesta a fost și secretul meu.” Drept urmare, imediat după transplant, primele cuvinte au fost: Poți să-mi aduci o foaie și un pix?”

Ceasul pe care îl poartă a fost primit în dar și a costat doar 14 dolari:

„Am primit prin poștă acest ceas de la un acționar din California. Pe ecran erau imprimate logo-ul Vanguard, numele meu și o frază care conținea un joc de cuvinte extraordinar: „Still on Watch”. Încrezător că va fi talismanul meu, mi l-am pus la mână, unde se află și în ziua de azi.”

8. Larry Ellison – fost CEO Oracle

Fost CEO Oracle, Larry Ellison a cofondat compania software Oracle în 1977, ajungând să crească cifra averii cu 5 miliarde de dolari în doar două zile, potrivit Forbes. Deși provine dintr-o familie modestă, iar evidența sa școlară înregistrează un dublu abandon, directorul și-a câștigat renumele și prosperitatea afacerii datorită implicării și a procesului continuu de învățare.

Acestea au fost completate și de gustul victoriei, pe care îl cultivă datorită spiritului de competiție, investind în turnee de tenis și sporturi maritime. „Mă bucur de competiție și de procesul de învățare atunci când concurăm; este fascinant. Câteodată mă întreb ce voi face oare când mă voi retrage.”

Alegerea sa în materie de ceas se îndreaptă către Panerai Luminor Marina, un model în valoare de 6,200 de dolari.

9. Satya Nadella – CEO Microsoft

În februarie 2014, Satya Nadella a devenit cel de-al treilea CEO al Microsoft, iar prima mișcare pe care a făcut-o a fost să ceară directorilor să citească tratatul lui Marshall Rosenberg: Comunicarea nonviolentă. Crescut într-o familie formată dintr-un tată economist și o mamă artist, copilului Satya i s-a oferit libertatea de a-și forma propriile păreri, după cum declară într-un interviu pentru Wall Street Journal.

Cartea sa de vizită include calități precum empatia și ascultarea, puncte care îl ajută în final la luarea deciziilor, dar și la admirația și respectul pe care Bill Gates le-a arătat în ceea ce privește modul său de abordare. „Motivul pentru care folosesc cuvântul empatie este pentru că în business-ul nostru trebuie să descoperi ce nu s-a descoperit, să dezvălui anumite nevoi pe care clienții încă nu le conștientizează. Despre asta este vorba în inovație. Dar nu poți să reușești dacă îți lipsește empatia și curiozitatea.”

Unul dintre ceasurile pe care le preferă este un Breitling Colt Automatic, în valoare de 3,025 de dolari.

10. Jeff Weiner – CEO LinkedIn

A preluat conducerea LinkedIn în 2008, iar de atunci compania a crescut de la 338 de persoane, la peste 11.000 de angajați în toată lumea și peste 530 de milioane de utilizatori. Filosofia pe care Jeff Weiner a urmat-o în cadrul companiei se referă la compasiune și la inspirație.

Discutând despre această abordare, Jeff Weiner declară pentru cbs.news: „Acest tip de management sau leadership se referă la a te pune în locul celuilalt. Îmi place ca în cadrul unui business sau a unei echipe să fac acest lucru pentru a ajuta cealaltă persoană să-și atingă obiectivele sau pentru ca împreună să ne dezvoltăm mai eficient.” În ceea ce privește inspirația pe care o poate oferi un leader, directorul enumeră claritatea viziunii, curajul de a o pune în practică și abilitatea de a comunica aceste lucruri.

Citește și Ceasurile purtate de cei mai mari CEO (I)

Modelul pe care îl poartă este Audemars Piguet Royal Oak, în valoare de 17,800 de dolari.

11. Akio Toyoda – CEO Toyota

Absolvent de Drept și cu un master în administrația afacerilor, Akio Toyoda, nepotul fondatorului companiei Toyota, a intrat în afacerea familiei în 1984. De-a lungul anilor, responsabilitățile sale au evoluat de la operațiuni de producție, marketing, dezvoltare de produs, atât în Japonia, cât și la nivel internațional. Din anul 2000 i s-a oferit o poziție în comitetul directoral, iar în vara anului 2009 a devenit președintele companiei.

Doi ani mai târziu, pasiunea sa pentru automobile a căpătat viteză, luând în considerare cursele de raliu, devenind între timp master driver. „Am colegi care nu sunt de acord ca eu să particip la un circuit de raliu, consideră că e periculos. Chiar dacă pot să controlez mașina, se poate ca alte mașini să se ciocnească cu a mea. Dar există un interval de timp pe care fiecare mașină îl respectă la pornire, așa că eu cel puțin pot să-mi mențin ritmul meu în cursă.”

Akio Toyoda a fost observat de multe ori purtând un Patek Philippe Calatrava 5119G, în valoare de 21,500 de dolari.

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii