FacebookTwitterLinkedIn

Omul care aduce cartea n-a adus audiență la Pro TV, dar nici n-a pierdut. N-a adus mai multe reclame, dar nici n-a încurcat pauzele publicitare. N-a strâns pe Pro TV valuri de intelectuali, dar nici nu i-a făcut pe românii care n-au deschis în viața lor o carte să schimbe canalul din telecomandă.

„Omul care aduce cartea” este un program care s-a integrat perfect în „mașinăria Pro” atât în indicii de audiență cât și în profilul telespectatorilor. Se poate spune că „Omul…” este un brand cultural de mare notorietate. Brandul a fost creat atât de realizator, Dan C. Mihăilescu, cât și de televiziunea care l-a difuzat timp de 16 ani, cea mai puternică de pe piață.

CITEȘTE: ARMATA OARBĂ

„Omul care aduce cartea” este un program educativ și popular. Profilul telespectatorilor pentru acest program arată că 23,8% dintre telespectatorii din mediul urban, în perioada 1 ianuarie – 4 decembrie 2015, au studii superioare. Așadar, nu studiile superioare sunt preponderente în audiența „Omul care…”. Programul nu este unul elitist, dimpotrivă!

Meritul lui Dan C. Mihăilescu este că a dus cărțile, vreme de 16 ani, către segmente de populație pe care nicio campanie de publicitate pentru încurajarea lecturii n-ar fi fost în stare să le „atingă”.

Mai bine de jumătate din audiența urbană a emisiunii este formată din telespectatori cu studii medii (53,5%). Studiile primare dețin o pondere de 20,2% din audiența urbană.

„Omul care aduce cartea” este programul cultural cu cea mai mare audiență pe piața TV. Pentru că este difuzat pe cea mai puternică stație, în ciuda faptului că este programat în jurul orei 10:00.

În perioada analizată (1 ianuarie – 4 decembrie 2015), „Omul care aduce cartea” a avut o audiență națională de 416.000 telespectatori pe minut (2,3% rating național).

La nivel urban, programul a avut o audiență medie de 222.000 persoane pe minut (2,2% rating urban).

Sunt cifre foarte bune pentru un program cultural. Multe emisiuni de actualitate, cu pretenții în prime-time, de pe alte stații, nu reușesc să atingă 2,3% rating național. Această audiență realizată de „pastila” lui Dan C. Mihăilescu este generată, în fapt, de puterea stației Pro TV. Pentru că emisiunea nici n-a adus telespectatori, dar nici n-a pierdut. Față de anul 2014, audiența medie din acest an este mai mică în urban doar cu 11.000 de orășeni.

În analiza realizată de Forbes România pentru anul 2012, „Omul…” avea indici de audiență asemănători cu cei din acest an și, mai mult, avea același profil de telespectatori.

Se poate spune că Pro TV a creat (probabil) cel mai puternic brand cultural din România și, începând de anul viitor, este decis să îngroape „Omul care aduce cartea”. Ce face Pro TV cu mâna lui, nici Adrian Sârbu nu poate să desfacă…

FOTO: Marianmocanu | Dreamstime.com – Dan C. Mihăilescu Photo

VEZI AUDIENȚA TELEVIZIUNILOR ÎN MEDIUL URBAN (NOIEMBRIE 2015)