FacebookTwitterLinkedIn

STUDII SUPERIOARE

Peste jumătate din audiența națională în prime-time (orele 19:00 – 24:00) a televiziunii de știri Digi24 are studii superioare: 51,5%. Este cea mai mare cifră procentuală de pe nișa știrilor TV (în perioada 1 ianuarie – 21 februarie 2016). Dar audiența națională a canalului Digi24 în intervalul analizat a fost cea mai mică de pe acest segment: 61.000 de telespectatori pe minut. Ponderea publicului cu studii superioare este cea mai mare, dar numeric „intelectualii” sunt mai puțini la Digi 24 decât la stațiile concurente cu ratinguri generale mai mari.

O cifră procentuală competitivă o are și B1 TV (31,7%), fiind urmată de Realitatea TV cu 38,5%.

Studiile superioare dețin la Antena 3 o pondere de 26,5% din totalul telespectatorilor acestei televiziuni. România TV are o cotă de 19,9%, cea mai mică cifră procentuală de pe nișa știrilor.

STUDIILE MEDII (Liceu)

Circa 51,6% dintre telespectatorii programelor B1 TV (prime-time, național) au studii medii. Este cea mai mare cifră procentuală pe acest segment. Asta nu înseamnă că numeric, românii cu liceu sunt cei mai mulți la această televiziune.

România TV are o pondere de 50,7% a studiilor medii. La Antena 3, acest public este prezent în proporție de 49,9%. Realitatea TV are o cotă de 42,3%, iar Digi24 are 39%.

VEZI PROFILUL TELESPECTATORILOR ÎN FUNCȚIE DE VÂRSTĂ LA TELEVIZIUNILE DE ȘTIRI!

STUDIILE PRIMARE (Școală generală)

Această categorie de public urmărește România TV, în prime-time, în proporție de 27,8%. Este cea mai mare cifră procentuală de pe nișa știrilor.

Publicul cu studii primare deține o pondere de 23,1% la Antena 3 din totalul telespectatorilor acestei televiziuni (prime-time, național).

Cea mai mică cifră procentuală se înregistrează la Digi24: 8,9%.

Notă importantă: În studiile de măsurare a audienței TV apar și două categorii de public: „sub vârsta școlară” și „fără educație”. Vocile rău intenționate și contestatare ar putea spune că studiile nu sunt credibile, pentru că sugarii sau copiii n-au cum să urmărească astfel de programe!

Trebuie precizat faptul că măsurătorile în România se fac pe așa-zisa audiență pasivă. Adică, în fața televiziorului deschis se înregistrează toate persoanele care se află în încăpere și NU persoanele care chiar se uită la respectivul program. Astfel, se întâmplă ca un copil de vârstă preșcolară să se joace în cameră, în timp ce părinții se uită la un program TV. Copilul este audiență pasivă, în timp ce părinții formează audiența activă. În România, cum aminteam, se măsoară numai audiența pasivă.