Cautare




, Contributor

Media şi entertainment |
|

Care sunt activitățile care reduc depresia

Chiar şi cei mai fericiţi oameni depăşesc din când în când perioade mai puţin plăcute în viaţa lor, în funcţie de job-ul pe care îl iau sau activităţile pe care le întreprind. Iar în ceea ce priveşte persoanele predispuse la depresie şi anxietate, drumul lor este o luptă continuă.
shutterstock_551348068

Iată câteva chestiuni la care ar trebui să meditezi:

 

Program de exerciţii fizice

Chiar dacă nu eşti adeptul mişcării, este important de ştiut faptul că exerciţiile fizice contribuie la îmbunătăţirea stării de spirit şi la reducerea depresiei. Exerciţiile cardiovasculare se dovedesc a fi un remediu excelent pentru sănătate, menţionează psihologul Ben Michaelis.

Activitatea fizică e percepută că fiind la fel de eficientă că antidepresivele. Un studiu recent arată că exerciţiul ajută la eliberarea unui compus din muşchi, catepsina B, care pare să migreze spre hipocampul creierului şi să declanşeze dezvoltarea celulelor creierului noi.

Alimentaţia

Evitarea zaharurilor procesate reprezintă un alt remediu care reduce probabilitatea de depresie, mai explică Michaelis. Studiile au arătat că dietele occidentale, în general, sunt asociate cu prevalenţa depresiei. Alţii au arătat că zahărul în sine poate fi legat de depresie şi speculează că stresul oxidativ pe care zahărul în exces îl poate crea poate avea un efect nefavorabil asupra creierului.

Construiește un program zilnic al activităţilor

Psihologul Shannon Kolakowski este de părere că un program stabilit şi urmat corespunzător reduce stările depresive. Planificarea activităţilor de zi cu zi include şi interacţiuni sociale, ceea ce poate fi un lucru benefic pentru reducerea depresiei.

Interacţiunea socială

Unii oameni de ştiinţă sunt de părere că interacţiunea socială reprezintă poate singura cale prin care indivizii se pot vindeca treptat de depresie. Sentimentul de apartenenţă la grup contribuie în mod semnificativ la sănătatea mintală. În natura noastră, suntem fiinţe sociale, oricât de mult ne-am dori să petrecem timp în singurătate.

Exteriorizează-te

Multe persoane sunt deja familiare cu conversaţiile din capul lor, adică cu monologurile, însă atunci când suferi de depresie, acestea devin mai accentuate şi capăt un volum mai ridicat. Ele creează un cerc vicios de supragândire, internalizare, urmată de sentimentul de nefericire. Este benefic să redirecţionezi aceste gânduri spre exterior, fie discutând cu un prieten, fie notându-le într-un jurnal.

Meditaţie

La origine, meditaţia nu a fost creată pentru a îmbunătăţi starea mintală, însă pe parcurs s-a dovedit a fi benefică în acest sens.

Nu te judeca prea aspru

Acest lucru nu este uşor de întreprins, însă auto-compasiunea s-a dovedit a fi un element important pentru a fi un om mai fericit.

 

Traducere și adaptare: Forbes.com

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii