Cautare



, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Care a fost impactul BOOKFEST 2017 în mediul online?

În fiecare an, Salonul Internațional de Carte BOOKFEST atrage un număr mare de vizitatori, motiv pentru care, în preajma evenimentului, acest subiect este intens dezbătut în zona de online și social media. O monitorizare ZELIST MONITOR a măsurat impactul acestui eveniment cultural în mediul digital.
carte

Analiza ZELIST MONITOR asupra ultimei ediții BOOKFEST a vizat perioada de dinainte și după eveniment, respectiv 15 – 31 mai 2017, în care principalele expresii și hashtag-uri de interes sunt „bookfest”, „bookfest2017”, „bookfest17”, „targuldecartebookfest”.

În acest interval, expresiile monitorizate au avut un total de 7.992 de apariții, dintre care cele mai multe au fost înregistrate pe Facebook (3.070) și în Agregatoare (1.841). În presa online au fost 921 de menționări, pe Twitter 605, pe Instagram s-au înregistrat 586 de apariții, pe bloguri au apărut de 475 de ori, iar pe Google Plus au fost menționate de 221 ori.

VEZI BILANȚURILE FINANCIARE ALE TELEVIZIUNILOR – ANUL 2017

În analiza situației demografice sunt urmăriți emitenții care dețin bloguri și conturi de Twitter, iar raportul între procentul persoanelor de sex feminin, respectiv cele de sex masculin nu indică o diferență considerabilă. Astfel, târgul de carte Bookfest a fost menționat în proporție de 52,3% de femei și 47,7% de bărbați.

În ceea ce privește vârsta persoanelor care și-au exprimat interesul față de Bookfest pe bloguri și pe Twitter, se poate observa o diferență considerabilă între cei de peste 30 de ani și cei sub această vârstă. O explicație ar putea fi gradul diferit de importanță pe care persoanele respective îl acordă unor astfel de târguri de carte. În prezent, cumpărăturile realizate în mediul online (inclusiv cărțile), dar și urmărirea principalelor noutăți și lansări din acest domeniu pe rețelele de socializare sau în publicațiile online, devin practici tot mai preferate de majoritatea tinerilor.

 

Astfel, cu un procent de 42,4%, cei cu vârsta cuprinsă între 35 – 39 de ani au fost cei mai activi în zona de online, urmați de persoanele între 40 – 44 ani (17,9%) și cele între 30-34 ani (16,3%).

La polul opus, pentru persoanele a căror vârstă se încadrează între 19 – 24 ani și 25 – 29 ani s-au înregistrat procente de 2,6%, respectiv 2,0%.

Din punct de vedere al distribuției geografice, cele mai multe menționări au fost înregistrate în București (78,7%), rezultat ușor previzibil ținând cont că Bookfest a fost organizat în Capitală. Însă, și persoanele din Muntenia (8,3%), Moldova (3,9%) și Transilvania (3,8%) și-au manifestat interesul pentru acest târg de carte.

Viewershipul (numărul estimat de vizualizări) pentru principalele canale media

Viewershipul a înregistrat un număr aproximativ de 7.732.000 de impresii, principalele canale media pe care s-au obținut cele mai multe impresii fiind următoarele: Facebook cu 4.248.000 impresii (reprezentând 54,9%), presa online cu 1.765.000 impresii (reprezentând 22,8%), Twitter cu 730.000 impresii (reprezentând 9,5%) și Instagram cu 540.000 impresii (reprezentând 7%).

Cele mai influente trei mențiuni au fost înregistrate atât pe Twitter, pe pagina lui Andi Moisescu, cu știrea „RT @adigeorgescu: „Daca ajungeti la Bookfest, treceti pe la standul Polirom si cumparati romanul Exitus. Milo va asteapta. Duminica…”, cu un viewership de 241.174 impresii, cât și pe Facebook, în grupul Romania, cu următoarele subiecte: „Principele Radu, la Bookfest: «Povestea Castelului Peles»” și „Dâncu la Bookfest: În România se tace despre lucrurile importante”, fiecare având un viewership de 134.116 impresii.

În presa online, printre aparițiile cu impact puternic asupra cititorilor se numără cele din publicațiile „Ziarul Lumina” cu știrea „Cele mai vândute cărți la Bookfest 2017” (viewership estimativ de 95.513 impresii), Digi 24 cu titlul „Patapievici, despre corectitudinea politică: Suntem ca într-un coșmar de revenire a stalinismului” (viewership estimativ de 37.452 impresii), HotNews.ro cu știrea „Emilia Sercan, despre acuzatiile de plagiat: Voi merge la Sibiu pentru a stabili autenticitatea lucrarii/ Nu am nicio indoiala ca se incearca scoaterea mea definitiva din presa” (viewership estimativ de 24.174 impresii), și Adevarul cu titlul „Jurnalista Emilia Sercan, specializata in denuntarea plagiatelor, acuzata ca a copiat in propria lucrare de licenta” (viewership estimativ de 20.157 impresii).

Din perioada analizată, subiectul Bookfest 2017 a fost cel mai intens dezbătut în zilele 23 – 29 mai, atingând un punct maxim în data de 24 mai, prima zi a târgului de carte. În această zi, cele mai multe apariții au fost înregistrate pe Facebook (390), în Agregatoare (268), în presa online (132) și pe Twitter (102). Principalele subiecte dezbătute sunt cele referitoare la deschiderea oficială a Bookfest, recomandări referitoare la evenimentele organizate, promovări de cărți și statistici privind numărul de vizitatori așteptați la târg.

Impactul în zona online poate fi analizat și cu ajutorul Indicelui de Sentiment

În perioada selectată, 15 – 31 mai 2017, pentru aparițiile referitoare la Bookfest indicele de sentiment este majoritar neutru, cu un procent de 65,5%. Acesta este urmat ca procentaj de cel pozitiv, cu 26,8%, cel negativ având un procent de numai 7,7%.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii