Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

FinalDistributionVoice |
|

BrandVoice: Cum se construiește o nișă

Cum apreciați momentul pe care îl traversează piața românească de materiale de construcții (în special segmentele de piață pe care sunteți prezenți)?

România traversează un moment bun din perspectiva pieței materialelor de construcții. 2017 menține trendul ascendent al ultimilor ani, marcând de asemenea și o ușoară tendință de maturizare din punct de vedere al cererii, clienții fiind din ce în ce mai informați și cu nevoi din ce în ce mai speciale.

Care sunt estimările Dumneavoastră privind trendul următorilor ani, pe termen mediu și lung?

Ținând cont de nevoia de locuințe la standardele actuale din acest moment, consider că tendința de creștere ar trebui să se mențină. Acest lucru însă poate fi influențat în sens negativ de condițiile socio-politice atât interne, cât și externe. Există amenințări la nivel global, care mă fac totuși să fiu un pic rezervat în ceea ce privește ritmul de creștere.

Care sunt cele mai importante puncte ale strategiei Dumneavoastră de afaceri pentru acest an și pe termen mediu?
Ca și până acum ne vom concentra pe creșterea calității atât a produselor, cât și a serviciilor pe care le oferim. De asemenea, creșterea eficienței și a productivității va fi un deziderat al anilor viitori. Cercetarea, inovația și educarea, vom încerca să ocupe o poziție importantă în planurile de dezvoltare ale companiei.

Pentru noi, ca furnizori de soluții premium, cea mai mare provocare o reprezintă educarea pieței. Piața este invadată de informații și mesaje contradictorii în ceea ce privește calitatea și diferențele dintre diversele materiale, ceea ce duce la îngreunarea procesului de închidere a vânzării. De asemenea, necesitatea certificării companiilor și a meșterilor abilitați să execute lucrări în acest domeniu devine o prioritate. Statul, împreună cu patronatele, consider că ar trebui să facă front comun în educarea și certificarea celor implicați în acest domeniu, prin crearea de școli profesionale sau clase speciale de calificare. Nu în ultimul rând, stabilitatea legislativă și fiscală este o necesitate, iar ultimele evenimente de pe scena politică au arătat cât de fragilă este aceasta.

Care sunt principalele repere ale activității pentru acest an (cifră de afaceri, profit, investiții și orice alți indicatori îi considerați relevanți) și cum vor evolua aceștia comparativ cu anul trecut?

2016 a fost un an al schimbărilor pentru Final Distribution, schimbări pozitive credem noi. Ne-am concentrat în permanență să oferim servicii și produse care să răspundă nevoilor clienților. Așadar, am încheiat anul cu o cifră de afaceri de peste 25 milioane lei și un profit de aproximativ de 450 000 lei. Aceste rezultate le-am realizat împreună cu o echipă formată din 64 de oameni. Sunt de părere ca oamenii sunt motorul unui business și în acest sens avem o abordare pe termen lung a dezvoltării lor profesionale.

Avem forțe noi în echipa de vânzări, un portofoliu echilibrat de produse și am finalizat cele mai multe dintre investițiile din anii trecuți. Toate acestea ne fac să credem că în 2017 vom putea marca o creștere de 8-10 % a cifrei de afaceri. Obiectivul nostru principal pentru anul 2017 este consolidarea brandurilor noastre în piața premium a acoperișurilor și credem că avem resursele necesare să îndeplinim acest target. Strategia noastră este direcționată spre transformarea Final Distribution într-o companie și mai puternică prin modernizarea și prin îmbunătățirea continuă a serviciilor oferite. Ne dorim să creștem și să contribuim la dezvoltarea pieței învelitorilor din România și în același timp să devenim un partener de încredere al comunității în care ne desfășurăm activitatea.

Care sunt cele mai importante lecții pe care le-ați desprins de-a lungul carierei dumneavoastră?

Să nu-ți subestimezi niciodată competitorii și să crezi în ceea ce faci. Cu siguranță, îndrăzneala ta va fi răsplătită.

 

Final Distribution, companie înființată în 2004, este producătorul sistemelor de învelitori NOVATIK (țigla metalică în panouri mici, tablă prefălțuită și sisteme de jgheaburi și burlane), fiind totodată și reprezentantul exclusiv în România al brandurilor GERARD – țiglă metalică cu acoperire de piatră naturală și DELTA – membrane de protecție pentru acoperiș. În Februarie 2011 se deschide prima linie de producție în Băicoi-Prahova. În prezent distribuția este națională și se face printr-o rețea de peste 100 de parteneri, la care se adaugă permanent noi colaboratori.

Mai multe informaţii pe www.finaldistribution.ro ; www.novatik.ro

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii