Cautare



, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Bilanțuri: Topul agențiilor de publicitate digitală în anul 2016

UPDATE 9: A fost adăugată agenția Search Ads Interactive, cu o cifră de afaceri de 438.078 euro și un profit de 93.020 euro.

UPDATE 8: În top a fost inclusă agenția Digital Workforce, cu o cifră de afaceri de 348.455 euro și un profit de 148.288 euro.  

UPDATE 7: Compania ZITEC, inclusă în top, a realizat o cifră de afaceri de 3.824.244 euro și a raportat un profit de 350.378 euro.

UPDATE 6: A fost adăugată agenția Tuio, cu o cifră de afaceri de 268.893 euro și un profit de 16.636 euro.

UPDATE 5: Agenția Social Lions a avut o cifră de afaceri de 79.399 euro și un profit de  9.493 euro.

UPDATE 4: A intrat în top agenția FivePlus Solutions cu o cifră de afeceri de 866.998 euro și un profit de 49.464 euro.

UPDATE 3 – Agenția Creadiv (Best Web Image) a raportat o cifră de afaceri de 126.163 euro și un profit de 26.260 euro.

UPDATE 2 – A fost adăugată agenția KelerMedia, cu o cifră de afaceri de 22.655 euro și un profit raportat de 6.408 euro.

UPDATE 1 – Agenția Canopy (Meraki Solutions SRL) a avut o cifră de afaceri de 203.244 euro și a raportat un profit de 60.996 euro.

(articolul inițial)

În 2016, afacerile celor 43 de agenții sunt evaluate de „Forbes România” la 50.456.114 euro, conform datelor de la Ministerul Finanțelor Publice (curs mediu BNR de 4,49 lei/euro). Piața a crescut cu 15,4%.

Profitul total raportat este de 5.112.127 euro, în creștere cu 47,5%. O creștere substanțială care arată consolidarea activităților de comunicare în mediul digital. Din cele 43 de firme monitorizare, doar patru au raportat pierderi la finele anului 2016.

Numărul total de angajați la cele 43 de companii este de 663, cu 99 mai mare decât în anul precedent.

Două companii se detașează în fruntea acestui top: Conversion Marketing, deținută de Dante International (eMAG), și Hogarth Worldwide, care operează sub brandul H&O (Hogarth & Ogilvy).

Conversion Marketing a înregistrat o cifră de afaceri de 10,4 milioane de euro (scădere de 1,1% față de 2015), în timp ce Hogarth Worldwide a avut afaceri de 7,4 milioane de euro, în creștere cu 34% față de anul precedent. Hogarth Worldwide a raportat cel mai mare profit de pe această piață: 1,47 milioane de euro.

Pe locurile trei și patru se află MRM Parteneri și Kubis Interactive, cu afaceri de 3 milioane de euro (scădere de 1,3%), respectiv 2,51 milioane de euro (creștere de 7,8%).

Urmează un nucleul puternic de 10 agenții cu cifre de afaceri care depășesc un milion de euro: Infinit Solutions (creștere de 12,6%), Digital Atelier Interactiv (82,7%), Syscom Digital (16,5%), Kinecto International (-2,5%), Tribal Worldwide Digital (13,7%), Kaleidoscope Proximity (-32,3%), Prometheus Programmatic Agency (130%), OgilvyOne (37,3%), Mullen Lowe Profero (83,4%) și V8 Interactive (55,8%).

CAUȚI O AGENȚIE CARE SĂ-ȚI FACĂ PR-UL? UITE AICI, LE AI PE TOATE! 

Alte agenții care au înregistrat creșteri ale cifrelor de afaceri: Interactions (27,8%), Digital Star Marketing (2,4%), Republika Interactive (18,1%), Hippos (47,6%), Webstyler (10,3%) și Grapefruit (73,6%).

Cifrele de afaceri în creștere arată că advertisingul și marketingul digital sunt pe val. Și valul va crește și în acest an.

În top nu sunt incluse agențiile deținute de grupul Publicis, pentru că acestea sunt branduri care activează astfel:

  • Nurun, iLeo și The Geeks sunt entități digitale full service, sub umbrela firmei Lion Communication.
  • Diviziile de media Zed, care operează sub umbrela Zenith, SMG Performance și Starcom Digital, care raportează financiar la societatea Publicis Groupe Media Bucharest.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii