FacebookTwitterLinkedIn

Georgiana Dragomir, Managing Director, Grapefruit

Forbes: Care au fost evenimentele importante (plăcute și mai puțin plăcute) din viața agenției dumneavoastră, în anul 2017?

Georgiana Dragomir: Anul acesta a fost un an bun și chiar ne bucurăm că am avut parte numai de evenimente importante și reușite: opt clienți noi în portofoliu, 10 colegi noi în echipă, zero clienți pierduți, un departament creat pentru prima dată în companie, iar acum încheiem anul cu încă două poziții deschise.

A fost un an de creștere și va urma unul de consolidare. Încă din ianuarie, ne-am pornit motoarele pe fast-forward cu toții și cred că a fost cel mai intens an din cariera mea.

Aș mai adauga că, anul acesta, am sărbătorit un eveniment extrem de important pentru Grapefruit: împlinirea a 18 ani de activitate. Incredibil că facem digital de 18 ani, de pe vremea când mulți colegi din agenție sau din industrie erau la grădiniță pe vremea aceea sau la liceu, ca mine! (zâmbește)

Am atins și brandingul cu succes în toți acești ani, însă ne bucurăm să fim printre pionerii digitalului din România.

VEZI BILANȚUL 2017 CU MONA OPRAN (CENTRADE/CHEIL)

Forbes: Cum caracterizați piața pe care activați în anul 2017? (creșterea/scăderea bugetelor, concurența, pitch-uri, forța de muncă).

Georgiana Dragomir: Pentru Grapefruit, 2017 a fost un an plin de pitch-uri, în care ne-am concentrat pe sales. Au fost luni când lucram la trei pitch-uri în același timp. Le-am finalizat cu brio, rata de succes fiind de 90%, dar ne-au epuizat nopțile de lucru, prezentările, emoțiile anunțurilor câștigătorilor.

Referitor la industrie, noi am resimțit o creștere considerabilă în 2017. Nu doar că am început să lucrăm cu mai multe companii noi, care au solicitat servicii digitale, dar și clienții noștri actuali au avut o creștere a bugetelor față de anii precedenți și s-au concretizat mai multe proiecte valoroase în acest an.

BILANȚUL 2017 CU IMOLA ZOLTAN (MCCANN PR)

Forbes: În ce măsură, intențiile și deciziile guvernului în domeniul fiscal și economic au influențat activitatea companiei dvs, în 2017?

Georgiana Dragomir: Deocamdată, nu se simt modificările legislative, însă de la 1 ianuarie se schimbă situația.

În ultima lună, am analizat atent noile legi și acum ne facem calculele ca să aflăm cu exactitate ce impact vor avea aceste modificări. Ne așteptăm la ajustări în ceea ce privește bugetul total al salariilor, mai ales că avem și programatori care nu mai beneficiază de acea deducere, însă, din informațiile pe care le avem în acest moment, schimbările nu sunt semnificative.

BILANȚUL 2017 CU CRISTIAN IGNAT (CANOPY)

Forbes: Credeți că o nouă criză economică ar putea să apară în următorii doi-trei ani, în România? Sunteți pregătiți?

Georgiana Dragomir: În SUA se anunța de acum doi ani că va veni o criză și chiar am investigat în detaliu, mai ales că fac parte dintr-o comunitate de peste 500 de oameni de afaceri din toată lumea care au participat la MIT Entrepreneurship Bootcamp. S-a discutat despre asta în cadrul comunității și nu este nimic sigur, însă toată lumea se așteaptă să se întoarcă criză cât de curând.

Suntem pregătiți datorită ultimilor ani, care au fost în creștere și profitabili, însă este nevoie să fie și clienții noștri, ca să facem echipă în continuare și în vremuri mai grele.

BILANȚUL 2017 CU DANA BULAT (UNITED MEDIA SERVICES)

Forbes: Care credeți că sunt sectoarele din economie care vor crește în anul 2018, conducând la majorarea investiților publicitare și comunicare?

Georgiana Dragomir: Nu este o noutate că sunt câteva industrii care investesc constant de la an la an.

Cred că se vor menține în top sectoarele banking, telecom, FMCG și mai vizibil în ultimii ani, industria de gaz și electricitate. Noroc că avem câte un client din fiecare sector și creștem și noi împreună cu ei.

Digitalizarea este din ce în ce mai prezentă la companiile mari și asta constituie un avantaj pentru toată lumea: clienți, agenție, consumator final cât și instituțiile statului.

(8 decembrie 2017, București)