Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Shopping |
|

Bărbaţii sau femeile? Cine sunt cei mai activi cumpărători online în România

Studiile arată că, în România, cei mai activi cumpărători pe online sunt bărbaţii. Astfel, 66% dintre românii care fac cumpărături online sunt bărbați și doar 34% femei, spre diferență de vecinii noștri bulgari și unguri, unde femeile sunt mai active în acest domeniu.
plata online card mobile pay

Cumpărătorii online din Bulgaria sunt în proporție de 58% femei și 42% bărbați, iar cei din Ungaria 51% femei și 49% bărbați, conform unui studiu Compari.ro realizat la începutul lui 2015 de GKI Digital.

Studiul despre România a fost realizat pe un eșantion de 900 de persoane, cel din Bulgaria pe 700 de persoane, iar cel din Ungaria pe 2.000 de persoane. Rezultatele arată diferențe semnificative și cu privire la produsele achiziționate online: românii achiziționează cu preponderență electronice – componente pentru calculator, telefoane mobile, tablete și produse electronice precum televizoare, console de jocuri, cititoare de cărți electronice. Bulgarii cumpără aproape în proporții egale electronice și articole vestimentare, iar ungurii achiziționează o gamă mai variantă de produse: electronice, cărți, articole vestimentare și electrocasnice.

În ceea ce privește obiceiurile de cumpărare ale românilor, în urma studiului au rezultat 6 profile de cumpărători în mediul online: Experții (29%) – cei care cunosc cel mai bine acest sistem, Căutătorii de reduceri (18%) – cei care urmăresc ofertele, Cei care verifică (16%) – cei care analizează cel mai mult ofertele, Începătorii (13%) – cei care abia au început să cumpere online produse, Cumpărătorii ocazionali (12%) – cei care cumpără ocazional și Aventurierii (12%) – cei deschiși la noi experiențe. Înainte de a face o achiziție, majoritatea aleg ca sursă de informare principală site-urile de comparare a preţurilor, urmate de magazinele online de unde își cumpără direct produsele.

„Achizițiile online ne oferă mobilitate și acces la o paletă largă de produse și servicii, de aceea în ultimii ani au înregistrat o dezvoltare semnificativă în România; acest studiu reprezintă un prim pas pentru a cunoaște cât mai bine consumatorul din online și obiceiurile sale de cumpărare” a declarat Melinda Bányai, Senior Account Manager Compari.ro.

„În acest moment cumpărăturile din mediul online din România nu sunt foarte diversificate, majoritatea produselor cumpărate fiind din zona IT&C sau mobile, și românii trebuie încurajați mai mult în acest sens. Pe piață există o evoluție referitoare atât la numărul celor care testează magazinele şi achizițiile online, cât și la diversitatea produselor accesibile pe internet, de aceea prin acest studiu am urmărit să identificăm tipurile de consumatori din mediul online din România și ce îi determină să facă achiziții online, ca să putem să le oferim soluții personalizate”, a completat Melinda Bányai.

Compari.ro este unul dintre cele mai vizitate website-uri de comparare a prețurilor și a produselor din România, fiind accesat lunar de 1.5 milioane de useri, care pot alege între ofertele a peste 700 de magazine online, cu 4.000.000 de produse.

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii