Cautare




, Contributor

Media şi entertainment |
|

Audiențele TV scad de la an la an. S-au plictist românii de ofertele televiziunilor?

Publicul comercial (urban, 18 – 49 de ani), atât de „vânat” de investitorii în publicitate TV, scade în fiecare an. Sunt mai multe cauze: plecarea populației active în străinătate, creșterea consumului de internet dar și rutina care domnește în piața de televiziune, care oferă același conținut de slabă calitate.
televiziune

Consumul de televiziune a scăzut în ultimii trei ani. Mai cu seamă pe targetul comercial (populație urbană, cu vârste între 18 și 49 de ani).

Se pot invoca numeroase cauze: emigrarea, explozia internetului și a rețelelor de socializare, diferite opțiuni de petrecere a timpului liber. Dar principala cauză a acestei eroziuni se află la televiziuni: aceleași programe, același conținut „ambalat”  sau „vopsit” la repezeală, care garantează un rating „optim”, de supraviețuire.

Dacă ar fi să trecem în revistă numai nișa televiziunilor de știri, vom vedea că, în fiecare zi, în aceleași studiouri, cu aceleași decoruri, apar aceiași „actori”, care „mestecă” aceleași replici golite de idei. De aici, plictiseala este garantată.

Ar fi hazardat să anunțăm că televiziunea, în acest regim de mediocritate, va muri în curând. Sau că digitalul va învinge televiziunea. Pentru scăderea audienței nu trebuie învinuit publicul, care a evoluat în acestă lume dominată de tehnologie. Vinovați pentru această erodare sunt furnizori de programe TV. Cel mai ușor este ușor să dai vina pe consumatori! Mai greu este să recunoști că ceea ce oferi publicului este un produs mediocru, irelevant, fabricat pe colțul mesei. Sunt destule programe ale televiziunilor noastre care pur și simplu jignesc inteligența telespectatorilor. Iar aceste jigniri sunt sancționate de public în sondajele de audiență.

Sondajele de audiență arată că ratingurile generale pe fiecare lună sunt în scădere. Astfel, este relevantă analiza pe lunile ianuarie și februarie, perioade în care se înregistrează cel mai mare consum de televiziune din timpul unui an.

În ianuarie 2017, ratingul mediu pe targetul comercial (toată ziua) a fost de 24,7%. Adică, 24,7% din publicul urban din România, cu vârste între 18 și 49 de ani, s-a uitat la o televiziune aflată în sistemul de măsurare a audiențelor TV, realizat de Kantar Media. Acest rating este mai mic cu 2,5 puncte procentuale față de cel din ianuarie 2015.

În februarie 2017, ratingul a fost de 23,4%, cu un punct procentual mai mic decât în ianuarie 2016 și cu 3,1 puncte prrocentuale mai scăzut față de februarie 2015.

În martie 2017, ratingul mediu a fost de 20,7%, cu patru puncte prrocentuale față de martie 2015. Grea pierdere!

Comparația pe fiecare lună în parte este nefavorabilă și pentru ale luni din 2017. Programele de proastă calitate vor accentua în următorii ani declinul pieței TV în România.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii