Cautare




, Staff

SmallBusiness |
|

Atelierele de pictură, de personal branding și de gătit sănătos îi fac pe tineri să se gândească de două ori înainte să-și schimbe locul de muncă

Pentru a-i fideliza pe angajații din generația Millenials, companiile ar trebui să le ofere drept beneficii activități din sfera arts&hobbies și ateliere din categoria dezvoltării personale, arată un studiu al Smart Experience, furnizor de programe de wellbeing.
rsz_alecsandra_ionita-e1480425945774

Alecsandra Ioniță, CEO și Wellbeing Specialist al Smart Experience, susține că apare o nevoie reală de a schimba paradigmă în domeniul resurselor umane, pe măsură ce generația Y sau Millennials (tinerii născuți în perioada 1980 – 2000) este absorbită cu succes de piața muncii. Această absorbție impune mai ales nevoia de reîmprospătare a uneltelor de fidelizare, prin prisma particularităților pe care le prezintă membrii acestei generații.

Mai exact, potrivit numeroaselor studii, realizate în ultimii ani, tinerii născuți între 1980 și 2000 dovedesc o profundă lipsă de engagement față de locul de muncă. De exemplu, un studiu Gallup realizat în august 2016 arată că 50% dintre acești tineri nu au planuri de lungă durată în compania în care lucrează momentan, nevăzându-se în cadrul aceleiași organizații peste un an. Șase din zece Millennials intervievați au declarat că sunt deschiși oricărei alte oportunități de carieră, din nevoia de schimbare și experimentare. Mai mult de atât, sunt dispuși să facă această schimbare chiar dacă noul job le oferă o creștere salarială de sub 20%.

Totuși, unele organizații au reușit să crească rata de engagement cu până la 50% în decursul unui an. Cum? Îndreptându-și astenția asupra motivelor pentru care această generație este determinată să recurgă la schimbări periodice ale locului de muncă, companiile au ajuns la abordarea cauză – efect în cadrul strategiei de comunicare internă.

„Membrii Millennials se caracterizează printr-o deosebită capacitate de adaptare, nevoie constantă de schimbare, dorință crescută de experimentare și cunoaștere. Mai mult decât atât, avem în față o generație puternic digitalizată și foarte bine informată. De aici se desprind o serie de nevoi specifice, precum cea de învățare continuă, delimitarea precisă a vieții personale față de cea profesională, precum și cea de securitate emoțională, dar și materială. În fața acestei provocări, companiilor nu le rămâne decât să dovedească aceeași capacitate de adaptare, restructurându-și strategiile de comunicare internă și de engagement, astfel încât să convingă tinerii valoroși să rămână în cadrul organizației cât mai mult timp. Din acest motiv, în ultimii cinci ani, industria de corporate wellbeing a urmat un trend ascendent, programele work-life balance fiind tot mai accesate de companii”, detaliază Ioniță.

Programele de wellbeing includ o serie de beneficii non-financiare, plecând de la specificul muncii, de la problemele pe care oamenii le întâmpină, atât la job, cât și acasă, precum și de la interesele personale și profesionale. Aceste beneficii se concretizează în planuri de activități care să le soluționeze angajaților problemele, să le faciliteze practicarea hobby-urilor sau a pasiunilor. Activitățile menționate sunt în mare parte ateliere recreative sau conferințe tematice, organizate chiar în sediul companiei, în timpul programului de lucru.

La finalul anului 2016, Smart Experience a realizat un studiu pe 52 de companii, alături de care a derulat programe de wellbeing, dintre care 21 reprezintă organizații cu o pondere de peste 60% de angajați din generația Millennials. Dintre cele 21 de companii, 11 au optat pentru programe de wellbeing în care majoritatea activităților proveneau din sfera arts&hobbies – ateliere de pictură, actorie, fotografie sau escape room la birou.

Pe locul al doilea în ceea ce privește interesele angajaților Millennials s-au clasat atelierele din categoria dezvoltării personale, precum personal branding, stil și imagine personală sau mindfulness.

Pe baza intereselor declarate de angajați în 2016, compania noastră a inclus în concluziile studiului o serie de predicții despre cum va evolua trendul în 2017. Rezultatele au arătat că mai mult de 45% dintre activitățile organizate pentru Millennials în companii vor proveni tot din sfera artei și hobby-urilor. Având în vedere extinderea portofoliului nostru de activități și includerea unor categorii noi, putem afirma că predicțiile au fost confirmate, chiar dacă procentul atelierelor de arts and hobbies organizate în perioada ianuarie – septembrie 2017 este de numai 26%”, a explicat CEO-ul Smart Experience.

Această categorie ocupă în continuare un loc fruntaș, fiind urmată de activitățile de gătit sănătos, categorie care nu a fost folosită în studiul realizat în 2016.

Astfel, 22% dintre activitățile de wellbeing organizate în 2017 sunt ateliere sau acțiuni de awarenss despre nutriția de calitate, ateliere practice în care angajații au preparat mâncăruri sănătoase, ghidați de un chef-dietetician”, a completat specialistul în wellbeing.

În plus față de acestea, dintr-un total de 150 de activități organizate în perioada ianuarie – septembrie 2017 în organizațiile cu 60% angajați din generația Y, 17% fac parte din sfera hobby și curiozități și 10% sunt ateliere de modă și frumusețe. La acestea se adaugă 10% activități ce vizează dezvoltarea personală, 5% de activități din categoria zile altfel la birou5% de activități sportive și 5% de petreceri (3%) și de decorare a spațiilor de birouri (2%).

Având în vedere că majoritatea programelor implementate de companiile pe care le-am inclus în studiu sunt bazate pe cercetarea prealabilă a preferințelor angajaților, putem afirma fără dubii că acesta este clasamentul preferințelor Millennials în materie de activități de wellbeing, privite ca metode de motivare non-financiară. Succesul acestor strategii de wellbeing este confirmat de creșterea cu 50% a ratei de retenție a angajaților din generația millennials în una dintre companiile incluse în studiu, așa cum declară unul dintre reprezentații săi, în cadrul unei conferințe pe tema wellbeing-ului organizațional, susținută la începutul anului 2017, în București”, a menționat Ioniță.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii