Cautare




, Contributor

Lideri |
|

Forbes Heroes: Tânărul inventator

ionut_budisteanu_IMG_4374
Cunoscut drept „românul care a inventat automobilul care se poate conduce singur“, Ionuț Budișteanu este de fapt mult mai mult de atât.

Ionuț Budișteanu, membru al primei generații “30 sub 30” și unul dintre cei mai tineri și mai apreciați cercetători și inventatori din lume, vânat de universități de prestigiu, a ales să rămână în România și crede cu tărie în surprizele pe care le va aduce la un moment dat IT-ul românesc. Este pasionat de calculatoare de la trei ani, o vârstă la care mulți copii abia încep să rostească primele cuvinte. A demonstrat de mic că este cu un pas înaintea tuturor. În școala generală a început să învețe singur materie de liceu și să citească diferite lucrări de specialitate din domeniul informaticii. Drept urmare, nu este greu de crezut că azi se numără printre cei mai premiați tineri informaticieni, iar, recent, a fost nominalizat de revista Times în topul celor mai influenți tineri din lume, înaintea unor nume celebre precum Malia Obama (fiica președintelui Statelor Unite) sau Justin Bieber.

13242229_1297358010293274_158881131_o

32 de rețete pentru a deveni propriul erou

Cu toate acestea el spune cu modestie că mai are încă foarte mult de muncit până să ajungă un adevărat inventator. „Un inventator poate să facă și o Stradivarius și o mătura, dar pentru a ajunge să faci Stradivarius trebuie să faci multe mături. Eu momentan sunt la nivelul de a face mături și sper ca peste câțiva ani să devin un inventator, încă nu sunt unul”, spune Ionuț Budișteanu. Îl contrazice însă premiul câștigat anul trecut la Intel International Science and Engineering Fair (Intel ISEF 2013) – cea  mai prestigioasă competiție de știință și inginerie dedicată liceenilor din întreaga lume. S-a prezentat atunci în fața publicului cu o invenție revoluționară, un sistem cu ajutorul căruia automobilele se pot conduce singure și care poate recunoaște cu acuratețe orice obstacole și semne rutiere. „Mai există foarte multe mașini care merg fără șofer, problema lor este costul, care trece de 150.000 de dolari pentru că acel dispozitiv electronic pe care îl folosesc aceste mașini are un preț de peste 75.000 de dolari”, explică Budișteanu. Așa i-a venit ideea de a crea o variantă low-cost a mașinii. Dispozitivul realizat de el costă aproximativ 4.000 de dolari și i-a adus marele premiu la ISEF în valoare de 75.000 de dolari.

„Marele avantaj al informaticii și al electronicii este că au un potențial foarte mare. Cu o investiție de câteva mii de dolari se poate crea o companie cu o valoare de milioane de dolari”, crede Budișteanu, care este un adevărat susținător al importanței și beneficiilor pe care le-a adus și le va aduce în timp industria IT. Dar, mărturisește cu dezamăgire că a constatat în rândul tinerilor europeni de vârsta lui că preocuparea pentru acest domeniu este tot mai scăzută, în timp ce tinerii din Asia par să fie tot mai interesați de o carieră în inginerie și industrie tehnologică. Totuși, este convins că IT-iștii români au toate șansele de a reuși să se facă remarcați la nivel mondial. „România a devenit țara cu cei mai mulți experți IT din Europa și este pe locul cinci în lume la acest capitol. România va aduce surprize foarte mari în domeniul IT pentru că are un potențial fantastic”, spune tânărul informatician. Cât despre viitorul industriei, în general, el crede că ne îndreptăm cu pași repezi către o eră a inteligenței artificiale. „Acum trăim într-o eră a aplicațiilor mobile, dar acest domeniu și-a cam atins limitele și a început să mai stagneze, drept urmare, în următorii 10-15 ani, vom vorbi de o eră a inteligenței artificiale. Tot mai multe dispozitive vor folosi inteligența artificială, iar aceasta va fi aplicată în tot mai multe discipline și proiecte”, argumentează Ionuț Budișteanu.

Citiți lecțiile celor 19 eroi

Citiți textele integrale în ediția tipărită a revistei, dar și în variantă digitală a revistei din webviewer sau în aplicația de iPad a Forbes România

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii