Cautare




, Contributor

consultant de imagine în echipa designerului Alessandro Martorana și trainer de „small-talk” în cadrul unui proiect care formează specialiști în vânzări, management și comunicare.

ForbesCars |
|

Sportivitate în costum

Audi prezintă, după 9 ani, a doua generație a coupe-ului A5 și, ca o surpriză, introduce, în același timp și cea mai sportivă versiune - S5. Forbes România a fost printre primele publicații invitate la sediul central de la Ingolstadt să privească de aproape, în premieră, noile modele.
Audi A5 Coupé

La momentul premierei, în 2007, Audi A5 a marcat un moment important în povestea mărcii pentru că a accentuat latura „glamour” a unui producător văzut, în primul rând, din perspectiva corporate premium. Succesul unui coupé sportiv s-a tradus prin vânzări de peste 300.000 de unități și în mod sigur a poziționat sigla cu patru cercuri alături de mărcile care se cumpără, în principal, „cu inima”. Invitați să participăm la evenimentul exclusiv de prezentare a celei de a doua generații, am fost martorii unui mesaj construit în jurul coupé-urilor din povestea Audi. În fața a câteva mii de oameni, angajați ai companiei, clienți și jurnaliști, s-au perindat nouă generații de modele produse începând cu anii 1950, care au avut rolul să demonstreze că Audi nu înseamnă doar limuzine, break-uri și SUV-uri.

VEZI AICI GALERIA FOTO

Noua generație A5 păstrează linia exterioară care a consacrat modelul, în special profilul atiptic față de restul gamei. În același timp, grila radiatorului a fost redesenată pentru a arăta și mai agresiv, iar Audi, se mândrește acum cu noile faruri și stopuri cu LED, care, privite „pe viu”, reușesc să comunice un nivel tehnologic ridicat.

La interior, revoluția în mijlocul căreia se găsește marca din Ingolstadt devine evidentă. Habitaclul impresionează prin arhitectura regândită total în spiritul secolului XXI anunțat încă de la noul A3. Dispar zecile de butoane pe care le critica toată lumea, iar în locul ceasurilor analogice își face loc un display TFT de 12,3 inci cu o rezoluție impecabilă de 1440×540 pixeli. Pe consola centrală apare un al doilea display de 8,3 inchi și tot ce presupune pachetul multimedia se poate seta cu ajutorul butonului rotativ din imediata apropiere a schimbătorului de viteze, un alt element total redesenat cu gândul la manșa unui avion. Modul de interacțiune „împrumutat” din lumea telefoanelor inteligente presupune inclusiv un motor de căutare în care pot fi introduse descrieri asemeni Google, iar comenzile vocale sunt recunoscute și dacă se folosesc fraze preluate din limbajul uzual, precum “Aș vrea să îl sun pe X”. Clienții au la dispoziție o listă de dotări opționale pe care se regăsesc, printre altele, un sistem de iluminare a interiorului cu 30 de nunațe diferite și un sistem de sonorizare 3D proiectat de Bang&Olufsen.

FORBES CARS: Noua clasa E. Instinct versus inteligență

Dată fiind platfiorma tehnică preluată de la noul A4, prezentat anul trecut, Coupe-ul A5 emite acum pretenții pentru o poziție în segmentul celor mai avansate modele din industria auto. Începând cu structura ușurată cu 60 de kg față de generația anterioară și continuând cu sistemele de asistare la condus, tot pachetul tehnologic a fost complet revizuit. În prezentarea oficială sunt enumerate elemente orientate spre condusul autonom și menite să intervină activ pentru a corecta eventuale erori ale șoferului. Noul A5 „menține singur” banda de mers iar pilotul automat adaptiv este acum pregătit să preia complet funcțiile de pornire și oprire atunci când se crează blocaje pe autostradă. Direcția asistată electromecanic este o altă noutate care se adaptează în funcție de viteză, alături de o suspensie reglabilă ca parte din noul sistem Audi drive select.

Alpha Cab intră pe piața din România cu o investiție de 1 milion de euro

La capitolul motorizări se vorbește despre multă putere și eficiență în condițiile unui consum redus cu până la 22% față de vechiul A5. La baza ofertei se găsesc propulsoare cu patru cilidnri benzină și diesel, cu puteri de la 190 CP, iar pentru colecția cu 6 ciliindri, Audi oferă un V6 TDI de 218 sau 286 CP. Puterea poate fi transmisă pe roțile din față, un ingredient important pentru versiunile economice Ultra, sau pe toate roțile cu ajutorul emblematicului sistem quattro, acum și mai performant. În funcție de varianta aleasă, se oferă o cutie de viteze manuală cu 6 trepte sau una automată cu 7 sau cu 8 trepte pentru cele mai „puternice” modele. Vârful de gamă S5 primește un V6 benzină TFSI de 354 CP și se laudă cu o accelerație de la 0 la 100 km/h în 4,7 secunde. Consumul anunțat nu depășește 7,3 l/100 km, iar imaginea personalizată de o serie de detalii specifice va fermeca mulți executivi în costum. Speranța lui Audi este să ajungă și în sufletul persoanelor care nu poartă niciodată cravată. Dacă ne referim la o configurație S5 cu exterior roșu și jante de 20 de inci, atunci planul s-ar putea să funcționeze.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii