, Forbes Staff

Sunt redactor Forbes Romania, coordonator al proiectului Forbes 50 cele mai influente femei din România, scriu despre cariere, educație și servicii medicale.

SmallBusiness |
|

Reciclare creativă

Creativitatea și 4.000 de euro pot fi începutul unei povești de business etic.
upside down (2)

”Portofel din prelată de camion” poate suna ciudat, dar aceasta este adesea descrierea obiectelor Upside Down.  Pot fi întâlnite în cele mai diverse contexte –de la agende în întâlniri de business, la genți de prim ajutor pentru Crucea Roșie sau genți pentru festivalul de muzică Electric Castle. Puțini știu că în spatele lor stau vechi bannere stradale, prelate vechi de camion, resturi de materiale textile, camere de cauciuc și alte deșeuri. Acestea sunt mai întâi spălate și dezinfectate, apoi tăiate în bucăți și reasamblate în funcție de forma dorită, după o idee care le aparține Andreei Zaharescu și Roxanei Antochi.

Citește despre alte afaceri sociale

Andreea a aflat de upcycling (transformarea obiectelor, pe scurt) în India, unde a studiat și a făcut voluntariat. Au urmat ideea, apoi un premiu, alături de Roxana Antochi și Alexandru Pohonț. În 2012 cei trei au primit Social Impact Award și 4.000 de euro și așa au putut să cumpere mașini de cusut la mâna a doua și să plătească primele salarii pentru producția primelor creații Upside Down, la începutul anului 2013. Acum produc cu o echipă de trei oameni 550 de produse pe lună, care se vând prin magazinul lor online la prețuri între 40 și 100 de lei. „Cel mai important instrument cu care lucrăm este creativitatea”, spun tinerele: „ când desfacem bannerele sau prelatele, de cele mai multe ori murdare, vedem povești care așteaptă să fie spuse”.

Upside Down este businessul ambasador al campaniei de mediu derulate de Uniunea Europeană în România, „Generation Awake“.


EXITCARD

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.
*

Comentarii

Nu există comentarii