Cautare



, Contributor

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

OSF Global Services Voice |
|

OSF Global Services Voice: OSF, Brand de Talie Internațională

CEO-ul companiei româno-canadiene, Gerard Szatvanyi, trage linia după mai bine de 13 ani de activitate și ne povestește cum a reușit ca firma sa să fie apreciată la nivel mondial pentru proiectele sale.
gerard szatvanyi

Gerard Szatvanyi

Preşedinte şi CEO OSF Global Services

Cum a evoluat piața de servicii IT dedicate pentru Ecommerce, Customer Relationship Management (CRM) şi cloud computing
în ultimii ani? Care sunt estimările pentru următorii ani?

Dacă compar situația de acum cu cea din  2003, când am înființat OSF, atunci diferențele sunt impresionante. Încă de pe atunci noi am intuit că tehnologia cloud va fi viitorul tehnologiei. Cele mai multe firme găsesc deja în cloud cea mai fiabilă soluţie pentru rularea aplicaţiilor de business. Dacă în momentul de faţă, cele mai multe vânzări se realizează sub formă de licenţă, vom vedea că veniturile generate de segmentul SaaS (software as a service) prin cloud vor câştigă teren, iar piaţa de enterprise software va fi generată de abonamentele prin cloud.

Cum au evoluat principalii indicatori ai
activității companiei și care sunt estimările pentru acest an?

OSF a crescut de la an la an,  am avut ani în care cifra de afaceri se dubla, mai ales la începuturi, când valorile erau mai mici.  Eforturile susținute ale întregii echipe și-au dovedit cu prisosință eficiența, avem acum  aproape 500 de angajaţi în 12 țări de pe 3 continente şi clienţi în peste 17 ţări, din America, Europa şi Asia. Anul trecut am ajuns la o cifră de afaceri de 26 de milioane de dolari, în creştere cu aproape 30% faţă de 2015, iar pentru anul în curs avem în plan procente asemănătoare, de 25%. Zona de programe dedicate comerţului electronic a funcţionat cel mai bine pentru OSF; de fapt, cea mai mare pondere din cifra de afaceri provine din acest departament (40-45%), urmat îndeaproape de către cloud computing (35-40%) şi apoi CRM (10-15%).

Care sunt principalele performanțe pe care le-ați obținut în anul care tocmai s-a încheiat?

În 2016 am primit premiul pentru recunoaşterea capacităţii de inovare a companiei, “Salesforce Partner Innovation” la categoria Retail, pentru implementarea produsului OSF UnifyCOMMERCE. Suntem mândri de acest premiu pentru că marchează contribuţia noastră la succesul Predator Nutrition, ce este unul dintre cei mai mari retaileri de produse de nutriţie din Marea Britanie. Am obținut această distincție de la gigantul american Salesforce în epicentrul industriei de IT mondiale, San Francisco, la conferinţa Dreamforce.

Multe dintre companiile din IT au probleme în a găsi personal calificat pentru extinderea activității. Cum comentați această situație și care sunt strategiile dumnevoastră pentru atragerea și păstrarea celor mai performanți angajați?

Într-adevăr, lipsa de specialiști este o problemă acută în momentul de față, care nu ne afectează doar pe noi, ci și pe ceilalți jucători de pe piața de IT românească. În ciuda acestei constrângeri din piață, încă facem o treabă bună ca să ne creștem echipa. Încă găsim oameni creativi și profesioniști în care investim și cărora reușim să le oferim un mediu de lucru provocator, unde fiecare poate să se dezvolte. În plus, pentru a suplimenta lipsa de resurse de pe piață, ne-am creat și echipe de profesioniști în alte țări, exemplul cel mai apropiat este Ucraina.

Ce rol joacă inovația în activitatea dumneavoastră, având în vedere modelul de business care are la bază parteneriate?

Inovația a avut întotdeauna un rol extrem de important în evoluția companiei noastre, strategia noastră este axată pe inovație și pe ultimele trenduri. Premiul pe care l-am obținut la finalul anului trecut a confirmat încă o dată că suntem un jucător important al industriei și că țintim în continuare cât mai sus pentru a deservi piețele internaționale.

Cum apreciați nivelul de inovație din piața de IT românească în prezent? Cum se compară acesta cu cel din alte piețe mai dezvoltate precum vest-europeană sau americană?

IT-ul a devenit o parte integrantă a oricărui tip de afacere, fără automatizare de proces și inovare tehnologică nu există afacere eficientă și profitabilă, indiferent de locație, inclusiv în domeniile mai puțin informatizate ca agricultura sau turismul. România dispune de profesioniști în sectorul IT și o putere incredibilă a Internetului, dar acum este important să se orienteze mai mult pe dezvoltarea propriilor produse. Există multă experiență și cunoaștere, sunt suficienți antreprenori, sunt multe oportunități și multe exemple bune, de succes. România se va alinia la direcțiile de standardizare, inovare și automatizare, iar trendul actual este unul de îmbunătățire și implementare a tehnologiilor de ultimă generație pe piața internațională.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii