Cautare




, Contributor

SmallBusiness |
|

Meniu în era digitală

Câțiva antreprenori români au pariat 80.000 euro pe  un startup local ce vrea să aducă meniurile clasice  din restaurante pe tablete.
Menuo

Ideea afacerii „Menuo“  a pornit dintr-o nevoie personală. „În foarte multe cazuri, mergeam la restaurant și răsfoiam meniul, ne decideam, iar într-un final venea chelnerul să ne spună că nu mai are produsul respectiv în meniu. Ne-am gândit că trebuie să găsim o soluție pentru a evita aceste neplăceri și, astfel, a venit ideea unui meniu digital”, spune Măcrina Vendlinger, senior sales partner al Menuo. Proiectul a fost lansat în aprilie 2016, iar investiția inițială a fost de 80.000 euro. Pentru acest an, meniul digital ar trebui să genereze o cifră de afaceri de 300.000 de euro.

Măcrina Vendlinger este originară din Galați și absolventă, în București, a Facultății de Finanțe, Bănci și Burse de Valori din cadrul ASE. A lucrat 11 ani în sistemul bancar din România, în departamentele de audit și comercial, până în 2012 când a devenit antreprenor, lansând un magazin on-line de încălțăminte pentru copii. Cu această ocazie a colaborat cu Alexandru Cocindău, fondatorul Menuo. Pe lângă Menuo, startup-ul mai prezintă și o aplicație ce presupune scanarea unui cod de bare care va fi pe masa unui restaurant și care permite, astfel, descărcarea meniului. Sursele de finanțare au fost profitul reinvestit de la primul startup, dar și sursele proprii. Până acum, sistemul meniului digital oferit de Menuo a fost implementat în zece restaurante din țară. Ca durată, instalarea aplicației presupune un interval ce variază între trei și cinci zile.

Bugetul implementării Menuo diferă în funcție de pachetul ales, dar și de numărul de mese de care dispune localul, costul total fiind direct proporțional cu numărul tabletelor ce urmează a fi utilizate. Aplicația poate fi instalată într-un restaurant în schimbul unei plăți lunare a licenței de utilizare de 4,99 euro per tabletă, iar pentru o tabletă, deși variază ca preț în funcție de model și performanțe, costul nu depășește suma de 75 euro.

„Mergem pe o piață cu restaurante de dimensiuni mici spre medii – cu 30, 40 sau 50 de mese; la restaurantele de capacitate mare, trebuie să ne gândim de câte tablete și prize ai nevoie pentru a le încărca. Este o întreagă logistică. Pentru acestea din urmă, ne putem gândi la o combinație între meniul pe tablete și aplicația digitală ce va fi disponibilă în curând. Unul dintre avantaje este că elimină tipărirea meniurilor pe format de hârtie, care este costisitor, mai ales că trebuie înlocuit la trei sau patru luni”, explică Măcrina Vendlinger.

Odată intrat pe piața restaurantelor, este de părere antreprenoarea, supraviețuirea nu este dificilă.

„Din cauza costurilor inițiale destul de ridicate, piața aplicațiilor de meniuri digitale nu este foarte ușor de accesat. Poți opta pentru o franciză din afară și să iei o aplicație deja existentă, dar nu ai destulă flexibilitate. Este o soluție standard cu care nu ai cum să te joci. Sau poți să dezvolți de la zero o aplicație de acest gen, dar asta costă”, explică Măcrina Vendlinger.

Cea mai mare dificultate în implementarea Menuo este teama de noutate pe care o arată unii dintre proprietarii localurilor. „Când prezinți produsul unui client, îți dă un feedback total neașteptat și atunci trebuie să schimbăm viziunea, să schimbăm total modus operandi”, explică Măcrina Vendlinger.

Perspectivele acestui business vizează ca în următorii cinci ani aplicația Menuo să ajungă în peste 10.000 de restaurante atât din România, cât și din afara țării. De asemenea, pe viitor, fondatorii startup-ului doresc să introducă publicitate pe tabletele Menuo.  „Am găsit doi parteneri, unul în Ungaria, iar celălat în Dubai, și lucrăm cu diverse firme de consultanță pentru Franța, Spania, Italia, Marea Britanie. Ușor, ușor, vreau să găsim parteneri și acolo”, conchide Măcrina Vendlinger.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii