Cautare




, Contributor

Lideri |
|

Mark Zuckenberg

Despre motivație 

Nu am plecat niciodată de la premiza construirii unei companii. Am vrut de fapt să găsesc o modalitate de a conecta cât mai mulți oameni și de a-i aduce împreună.

La câțiva ani după lansarea Facebook, unele companii mari au vrut să ne cumpere. Aproape toți ceilalți din echipă au vrut să vândă, dar nu am făcut-o pentru că voiam să văd dacă putem să conectăm mai mulți oameni. Acest lucru a distanțat foarte mult membrii companiei, relațiile dintre noi nu mai erau stabile, iar, în decurs de aproximativ un an, au plecat, pe rând toți membrii din echipa de conducere.

A fost cea mai grea perioadă pentru mine de când am înființat platforma. Credeam cu certitudine în existența Facebook-ului, însă m-am simțit foarte singur. Și mai rău decât atât, știam că fusese vina mea. Am realizat atunci că nu este suficient să ai un scop doar pentru tine, ci trebuie să găsești un scop și pentru ceilalți.

Sensul unui obiectiv comun îi ajută pe oameni nu doar să supraviețuiască și să câștige bani, ci le oferă și motivația și dorința de a continua, alături de alți oameni care sunt atrași de aceleași lucruri. Oamenii construiesc aici produse, pentru că vor să facă ceva semnificativ și să joace un rol important în modul în care oamenii folosesc Facebook. Compania trebuie să aibă succes pentru a continua, dar motivația reală reprezintă, de fapt, crearea unor schimbări sociale pozitive în lume.

Să construiești un mecanism precum Facebook și să-i conduci comunitatea necesită un nivel ridicat de inspirație. Compania are drept scop să ofere serviciile noastre unui număr cât mai mare de persoane, astfel încât să putem acorda fiecărui om din întreaga lume o voce.

Oamenii îmi cer părerea referitor la cum să pună bazele unei companii, însă eu mereu le spun că scopul nu trebuie să fie acela de a înființa un business. Concentrați-vă pe schimbarea pe care doriți să o faceți, găsiți oameni care împărtășesc același scop și, eventual, ați putea avea ocazia să construiți ceva care să ajute la crearea unui scop pentru alții și care va avea un impact pozitiv asupra lumii.

„Oamenii îmi cer părerea referitor la cum să pună bazele unei companii, însă eu mereu le spun că scopul nu trebuie să fie acela de a înființa un business”.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii