Cautare




, Staff

|
|

Lecții pentru 2018: Jean Baptiste Dernoncourt, CEO Carrefour România

I-am întrebat pe cei mai importanți manageri, antreprenori și bancheri care sunt rețetele lor pentru performanță. Aflați răspunsurile lui Jean Baptiste Dernoncourt, CEO Carrefour România.
Jean Baptiste Dernoncourt

Evoluția companiei în 2017

 

Pentru Carrefour România, anul 2017 a fost unul plin de provocări. În primul rând, una dintre cele mai mari provocări a reprezentat-o procesul de remodelare al celor 85 de magazine Billa. În paralel, am continuat activitatea de modernizare a hipermarketurilor noastre, am lansat un program de fidelitate pentru toți clienții noștri din supermarketurile Market și Card Plus. Mai mult, ne-am continuat planurile de expansiune pe toate formatele deschizând noi supermarketuri. În același timp, am deschis un hipermarket la începutul lunii decembrie în Râmnicu Vâlcea, care a devenit al 33-lea magazin în acest format.

În ansamblu, anul 2017 a fost un an al provocărilor și putem spune că am atins și chiar am depășit mare parte din obiectivele noastre.

 

Evoluția domeniului în 2017

 

Evenimentele marcante pentru domeniul în care ne desfășurăm activitatea sunt reprezentate de instabilitatea din sfera fiscală/legislativă în general, acestea facând dificile elaborarea unor planuri și respectarea lor într-un astfel de climat.

În același timp, anul 2017 a fost un an în care am integrat echipele Billa în familia Carrefour de peste 17.000 de oameni, lucru care fără ajutorul mutual al celor două părți nu ar fi avut loc. Unificarea echipelor a reprezentat o provocare și în același timp o bucurie. Pe de o parte, echipele au ajutat la înțelegerea modului în care au construit și dezvoltat relația retailer-client, iar pe de altă parte, la descoperirea unor trăsături și valori comune, pe care atât echipele Billa, dar și Carrefour le au.

 

Cum v-au influențat deciziile Guvernului?

Ca orice actor economic din piață, desigur că deciziile Guvernului ne impactează direct atât în relațiile cu angajații și cu partenerii noștri, cât și în cele cu autoritățile locale.

 

Agenda României în 2018

Consider că principala preocupare ar trebui să fie stabilitatea fiscală și legislativă, un context prielnic pentru a asigura predictibilitate. A doua preocupare o reprezintă asigurarea unui climat propice investițiilor. Apoi, asigurarea unui context corect de business în care accesul la informații, la resurse (inclusiv umane) să se realizeze pe baze juste este a treia preocupare.

 

Strategia companiei în 2018

Anul viitor, clienții și serviciile pe care le oferim acestora sunt în continuare în centrul procupărilor noastre. De asemenea, ne propunem să sprijinim comunitățile în care ne desfășurăm activitatea, fiind primul retailer care a deschis dialogul cu micii producatori si fermieri români.

De exemplu, am dezvoltat parteneriate cu producătorii locali de fructe și legume: ei aprovizionează magazinele din regiunile lor, ceea ce se traduce prin costuri mai mici, calitate superioarã, prospețime a produselor. În prezent, colaborăm cu peste 400 de producători locali și dezvoltăm colaborări cu aceștia sub forma cooperativelor agricole.

 

Provocările globale ale lui 2018

Pentru anul 2018, o mare provocare o va reprezenta digitalizarea, la nivel mondial, dar și la nivel local.

Cu siguranță perioada pe care o trăim este una în care impactul tehnologiei este uriaș asupra oricărui domeniu. Dacă facem referire strict la retail, atunci, fără doar și poate, e-commerce-ul este un segment care ia din ce în ce mai mult amploare, într-o lume în care resursa „timp” este una prețioasă, iar termenul „viteză” este unul care dictează viața cotidiană. Un exemplu concludent în acest sens îl reprezintă lansarea aplicației Bringo. Aceasta este un produs 100% românesc, care listează magazine din mediul real în mediul online astfel încât utilizatorii pot face comenzi de pe smartphone și tabletă. Asocierea Carrefour cu Bringo aduce, într-o singură platformă, gama de peste 35.000 de produse existente în magazinele noastre, dar și alt gen de produse comercializate de alte magazine, iar totul se face digital, timpul de livrare fiind 90 de minute.

Oamenii, în general, sunt în căutare de noi soluții pentru a-și usura activitățile de zi cu zi și în retail putem oferi, acum, clienților noștri toate soluțiile de care au nevoie pentru ca viața lor să fie una mai bună. Universul digital este una dintre dintre marile oportunități, dar nu doar a acestui an. Acest univers ne permite să fim, constant, în contact cu oamenii și să le oferim servicii instant.

Citiți aici mai multe LECȚII PENTRU 2018!

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii