Cautare




, Forbes Staff

Lecții pentru 2018 |
|

Lecții pentru 2018: Filip Schwartz, fondator Otter Distribution

Evoluția companiei

Consolidare și extindere regională. Anul acesta Otter Distribution a împlinit 20 de ani și a sărbătorit fiind în top 3 retaileri în categorie.  A fost un an competitiv, provocator, în care am înregistrat o creștere a business-ului de circa 12%, au avut loc noi deschideri de magazine Tezyo, am continuat procesul de consolidarea a rețelei de magazine TEZYO și a acestui concept la nivel regional cu trei magazine: două în Cehia, Praga și Brno și unul în Austria, Viena.

Planurile de extindere regională au pornit din dorința de a face din TEZYO un brand regional,  având în vedere potențialul pe care îl oferă piețele externe.

În România, magazinele din rețeaua Otter Distribution – Otter, Tezyo, Aldo și Salamander – sunt prezente în toate locațiile-cheie din marile orașe, în marile centre comerciale.

Evoluția domeniului în 2017

Având în vedere că anul acesta Otter Distribution a împlint 20 de ani, am avut timp să acumulăm experiențe de toate felurile însă, în mare parte, au fost pozitive.  În 1997 am început cu linia de distributie și primul brand din portofoliu a fost Otter, urmând branduri internaționale ca ARA, Geox , Clarks, Gabor.  În 2000 am pus bazele liniei de retail prin deschiderea primului magazin Otter, într-o locație stradală, pe Mosilor (principala arteră comercială din acea perioadă). Acum suntem printre cei mai de succes din domeniul nostru. Așadar pot spune că am avut mai multe experiențe bune, cele neplăcute au fost și ele transformate în învățăminte.

Lucruri bune în România în 2017

Primul ar fi ca la împlinirea a 20 de ani de Otter Distribution vorbim de cinci branduri de retail, fiecare cu rețea de magazine și o poziționare foarte bună în piața vizată, precum și de o cifră de afacere în creștere de la an la an.

Al doilea ar fi extinderea pe plan regional cu rețeaua de magazine TEZYO.

Iar cel de-al treilea ar fi faptul că în România suntem în top 3 jucători în categoria noastră.

Cum v-au influențat deciziile Guvernului?

Putem considera că un update la nivel de legislație ar fi un ajutor real pentru retaileri, o legislație care să raspundă cerințelor din piață.

Strategia companiei pentru 2018 

Primul punct este creșterea brandului TEZYO și consolidarea acestuia la nivel regional, susținută de extinderea rețelei de magazine, al doilea ar fi consolidarea poziției online în piață, iar al treilea are la bază un sistem de vânzări multichannel, servicii post-vânzare offline și online, clienții să se documenteze în online și să facă achiziții în ofline și invers, deci sa aibă acces la produse oriunde, ușor și rapid. Sumarizând, ne propunem ca în următorii cinci ani să fim în top cinci jucători la nivel regional în categoria noastră.

Provocările globale ale lui 2018

Ne plac provocările. Suntem mereu cu un pas înaintea pieței – sistemele operaționale, logistice, sistemul informatic cât și sistemele online și de comunicare sunt pregătite pentru provocările ce vin. Vor fi cu siguranță din domeniul digital și au legătură cu migrarea intensă din offline în online.

 

 

 

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii