Cautare




, Staff

Lecții pentru 2018 |
|

Lecții pentru 2018: Dragoș Anastasiu, Președintele grupului Eurolines

I-am întrebat pe cei mai importanți manageri, antreprenori și bancheri care sunt rețetele lor pentru performanță. Aflați răspunsurile lui Dragoș Anastasiu, Proprietar Eurolines România.
132 Dragos Anastasiu

Evoluția companiei în 2017

Evoluţia a fost spectaculoasă. Principalele trei evenimente importante în acest an pentru noi au fost: căsătoria cu FLIXBUS, investiţia în www.tuitrevelcenter.ro şi creşterea cu peste 30% a vânzărilor în turism.

Evoluția domeniului în 2017

Turismul de incoming a crescut anul acesta cu 10%, fără ca statul român să facă ceva pentru brandul de ţară. Pe litoral, au fost anul acesta mai mulţi turişti decât anul trecut. Turismul îm Deltă şi în Transilvania este, de asemenea, în creştere. Turismul de outgoing a crescut, ca urmare a creşterii salariilor şi a reducerii TVA-ului. Pe acest segment, Eurolines a crescut cu 52% anul acesta.

Lucruri bune în România în 2017

Anul acesta a fost cerere în creştere pentru oferta noastră şi asta înseamnă că oamenii apreciază siguranţa şi încrederea mai mult decât până acum, pentru că noi nu suntem cei mai ieftini de pe piaţă. Pentru noi nu preţul este principalul focus, ci siguranţa şi încrederea şi asta ne-a bucurat.

Cum v-au influențat deciziile Guvernului?

Ne-a bulversat lipsa de predictibilitate fiscală şi legislativă, care ne-a ţinut foarte ocupaţi. Trebuie să schimbăm 800 de contracte până peste două săptămâni. Preferam să ne fi ocupat de business şi de creştere decât să discutăm despre măsurile fiscale.

Agenda României în 2018

Principala prioritate a societăţii româneşti ar trebui să fie găsirea soluţiilor divizării, să înţelegem cu toţii că nu suntem împărţiţi în buni şi răi, în stânga şi dreapta, în bătrâni şi tineri, în rural şi urban, în multinaţionale şi antreprenori români, ş.a.m.d. Nu asta e calea. Calea este să avem dialog, să înţelegem că dacă avem alte păreri nu suntem duşmani şi împreună să găsim soluţii, pentru că numai din păreri contrarii se naşte progresul. Avem demonstraţii, unii pro, alţii contra, iar dacă vom reuşi împreună va fi un mare progres. Anul centenarului Marii Uniri sper să fie momentul în care să spunem că suntem români şi suntem împreună.

Strategia companiei în 2018

Direcţiile noastre sunt clare. Avem ramificaţii pe toată industria turistică – incoming, outgoing, hoteluri şi transport, Două preocupări ţintă avem: forţa de muncă mai bine pregătită, mai motivată şi mai fericită şi automatizarea, digitalizarea, dezvoltarea marketingului online.

Provocările anului 2018

Principala problemă a României este lipsa forţei de muncă. Soluţii ar fi: deschiderea graniţelor către: Ucraina, Moldova, ţări din Asia, să ne îndreptăm către diaspora şi să încercăm să îi determinăm să se întoarcă, implicarea studenţilor şi elevilor în zonele de afaceri, simplificarea Codului Muncii şi dezvoltarea muncii de la distanţă pentru mamele care au copii mici şi care vor să se întoarcă mai repede la muncă şi au nevoie de anumite facilităţi, creşterea mobilităţii geografice. Sunt multe măsuri ce pot fi luate şi avem nevoie de o strategie, pe care noi cu toţii să o punem în practică. Iar pe termen mediu şi lung, soluţia este educaţia, împreună cu sistemul de învăţământ dual, realizat prin apropierea învăţământului de mediul de afaceri.

Citiți aici mai multe LECȚII PENTRU 2018!

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii