Cautare



, Contributor

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

KauflandVoice |
|

KauflandVoice: CV de business

Recrutarea și retenția angajaților a devenit una dintre cele mai dificile misiuni ale unui departament de HR, mai ales în domenii supra-aglomerate cum este cel al retailului, cu ofertă insuficientă de personal în raport cu cererea și fluctuațiile mari în rândul echipelor. Semn că, pentru interviul de angajare, nu doar candidatul trebuie să pregătească un CV, ci și angajatorul.
Estera Anghelescu kaufland

Estera Anghelescu, Recruiting, Engagement & Employer Branding Director Kaufland România:

 

2017 se preconizează a fi al șaptelea an consecutiv de creștere economică pentru România și al cincilea an consecutiv de creștere a ocupării forței de muncă. În condițiile în care România s-a confruntat în ultimii 25 de ani cu un fenomen accelerat de îmbătrănire a populației – ceea ce înseamnă că numărul celor care intră pe piața forței de muncă este mai mic decât numărul celor care se pensionează, concurența dintre angajatori este din ce în ce mai mare pentru a atrage și a fideliza salariații valoroși. Iar lucrurile nu fac decât să se accentueze în industrii cum este cea de retail, în care angajatorii de top trebuie să țină permanent ocupate mii sau chiar zeci de mii de poziții.

Astfel, în ultimii ani, procesul de recrutare, motivare și retenție a angajaților a devenit tot mai amplu și mai complex, iar companiile alocă din ce în ce mai multe resurse în acest sens. Pentru început, companiile trebuie să își construiască o imagine foarte bună de angajator, așa încât să devină mai competitivă pe piața muncii și mai atractivă în ochii potențialilor angajați. Apoi, trebuie să ofere pachete cât mai complexe de beneficii, suficient de motivante atât pentru angajații actuali, cât și pentru cei care candidează pentru pozițiile deschise. Și, mai important, trebuie să fie mereu atente la nevoile echipei și să încerce să creeze adevărate experiențe pentru angajați atunci când sunt în timpul orelor de serviciu. Simplu spus, trebuie să-și creeze un ”CV de companie” și să dea, odată cu candidații, interviul de angajare.

CV-ul Kaufland, lider pe piața de retail, pornește cu titlul de Top Angajator în România, acordat pentru al doilea an consecutiv de organizația independentă Top Employer Institute din Olanda. În CV sunt, însă, incluse și beneficiile acordate angajaților, condițiile de lucru, sprijinul în pregătirea profesională și dezvoltarea carierei, precum și cultura organizațională sau programele de responsabilitate socială. Toate fac parte din strategia complexă de recrutare, motivare și retenție a angajaților, obligatorie pentru un retailer de talia Kaufland, care numără peste 16.000 de angajați în toată țara.

Sinergii cu marketingul

Brandul de angajator este o componentă importantă a strategiei de HR a unei companii și un pilon esențial pentru reputația acesteia. Dacă ne gândim la branduri precum Google, Facebook sau Microsoft, mare parte din renume l-au construit pe baza faptului că au reușit să atragă angajați foarte competenți – olimpici și genii în matematică și informatică , și le-au oferit condiții unice pe piața muncii, de la sedii foarte atractive, până la pachete salariale complexe.

În prezent, tot mai multe companii au început să vadă componenta de brand de angajator ca fiind una esențială pentru imaginea companiei și au apărut chiar poziții dedicate ”brandingului de angajator”.

Plătește corect

Am citit recent un studiu care arată că angajații sunt din ce în ce mai puțin fideli angajatorului. În SUA de exemplu, un angajat își schimbă jobul la mai puțin de 5 ani, iar cifra este în scădere continuă. Nu am văzut astfel de studii pentru România, însă sunt convinsă că tendințele sunt similare. În rândul tinerilor, rata de rotație este și mai mare, în timp ce, în rândul generațiilor precedente, vedeam frecvent cazuri în care angajații stăteau și mai mult de zece ani pe aceeași poziție. Unul din factorii care motivează schimbarea frecventă a locurilor de muncă este faptul că mulți reușesc să obțină astfel salarii mai mari. Însă, pentru angajator, rotația mare a personalului aduce costuri noi: cu recrutarea, cu training-ul și integrarea în echipă. Cred că plata unor salarii corecte, proporționale cu munca depusă și cu productivitatea este o condiție esențială pentru o bună relație angajat-angajator. La Kaufland de exemplu, salariul minim pentru lucrătorii comerciali din magazine este de 2.000 de lei brut, cu tichete de masă incluse și poate ajunge și la 3.800 de lei, pentru cei cu experiență și vechime.

Timpul înseamnă bani

Nu în ultimul rând, o tendință recentă în HR care câștigă din ce în ce mai mult teren este flexibilitatea programului. În SUA de exemplu, angajații sunt dispuși să accepte și joburi plătite mai puțin (cu până la 10.000 USD/an) dacă au posibilitatea să lucreze de acasă și să aibă un program flexibil. Și în România această tendință începe să se contureze, inclusiv noi, în Kaufland, avem un astfel de program. Și ce pot să spun chiar din propria experiență este că, mai ales în rândul tinerilor, această nevoie de flexibilizare a programului de lucru a devenit tot mai puternică și trebuie neapărat trecută în CV-ul oricărei companii care urmărește să motiveze o echipă – nu de câteva zeci sau sute de oameni, ci de peste 16.000.

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii