Cautare




, Staff

Lideri |
|

Business la cote înalte

Cum reușesc să fie cu un pas înaintea competitorilor doi tineri care și-au transformat pasiunea pentru sporturile montane într-o afacere de succes?
DCIM106GOPRO

După aproape un deceniu în care au lucrat ca instructori la școala de schi Ana Hotels, Silviu Gherga (35 de ani) și Alexandru Serea (34 de ani) s-au gândit să pornească la drum, pe cont propriu, și și-au fondat propriul business, în 2008.

„Toate proiectele noastre au pornit din pasiune, n-a fost nicio ramură de business care să nu fi fost întâi un hobby“, susține Silviu. Astfel, ei au început să facă tururi off-road cu două mașini Land Rover Discovery și, devenind cunoscuți, au intrat în parteneriat cu o firmă din Israel, pentru care organizează tururi de jeeping în România.

„Ne chinuim să promovăm conceptul de jeeping pentru clienții autohtoni și chiar și în Europa de Vest. În Israel, conceptul de jeeping este foarte clar, presupune un tur cultural și o plimbare cu mașina de teren, pentru oamenii care vor să se simtă în siguranță“, adaugă acesta.

De asemenea, în tot acel timp, Silviu și Alexandru îi învățau pe cei mai bogați oameni din România să schieze, în stațiuni din Elveția sau Austria.

Trei ani mai târziu, cei doi tineri și-au înființat propria școală de schi și snowboard, în Poiana Brașov, pe care au numit-o Royal Compass și care a început cu patru instructori.

„Am terminat acel sezon cu 10 instructori. Noi am venit cu un aer modern, tânăr, nou și am avut curaj. A fost un moment-cheie în Poiana Brașov, lipsea concurența, atunci mai era doar o școală mare de schi. Am aplicat tot ce am învățat în cei 10 ani. Apoi ni s-au alăturat și alți instructori de schi, să vadă cum era conceptul nostru“, spune Silviu Gherga.

Până în prezent, afacerea lor a necesitat investiții de 300.000 de euro, iar tot profitul obținut a fost reinvestit, de-a lungul timpului, în echipamente și colaborări.

„Un punct forte al nostru a fost puterea de a atrage instructori și ghizi foarte buni. Mergem pe premisa de a nu avea angajați, ci colaboratori sau colegi. Aici întâlnim o problemă, pentru că noi le propunem celor care vor să lucreze cu noi să îi transformăm în colaboratori, să le facem un PFA și să-i ajutăm să-l administreze, să lucreze și cu alții, însă simțim o reticență. Omul preferă să fie angajat, să aibă salariu lunar și comision“, potrivit antreprenorului.

Acum, Royal Compass a ajuns la 40 de angajați pe timp de iarnă și 10 pe timp de vară. Operatorul de turism activ, așa cum își caracterizează Silviu afacerea, este și cel mai mare operator de jeeping din România și a doua școală de schi din țară ca număr de instructori, potrivit antreprenorului.

O afacere completă

Însă, pentru a-și menține un flux de venituri constant la nivelul întregului an, Silviu și Alexandru au adus și alte activități în businessul lor, pe lângă schi și tururi off-road: mountain biking, rafting, hiking, airsoft, tururi cu ATV-ul, echitație etc., iar de anul viitor, și enduro.

Deși Royal Compass a pornit, în 2011, ca școală de schi, în ultimii doi ani, core business-ul afacerii a fost reprezentat de activitățile de vară, pentru că sezonul uscat permite practicarea mai multor sporturi, susține Silviu. Astfel, iarna, Royal Compass este școală de schi și de snowboard, primăvara și toamna organizează sesiuni de evenimente corporate – teambuildinguri pentru companii, iar vara activitatea companiei se bazează pe jeeping, mountain biking, hiking, rafting și multe alte activități. Tariful pentru un tur de jeeping cu ghid se ridică la 60 de euro de persoană, iar cel de mountain biking la 50 de euro de persoană.

„Principalul nostru obiectiv este de a organiza toate evenimentele la cel mai înalt nivel, pentru toate categoriile de vârstă, în funcție de preferințele personale ale clienților, fie că vorbim de sporturile extreme sau de plimbările prin natură“, afirmă cei doi cofondatori.

În 2016, cifra de afaceri a Royal Compass a fost de 200.000 de euro, iar în 2017 aceasta s-a majorat până la aproximativ 250.000 de euro, susține Silviu Gherga. Acum, Royal Compass mizează pe colaborarea cu cât mai mulți operatori de turism, deși atunci când și-au fondat businessul, cei doi antreprenori aveau contract cu Hotelul Alpin din Poiana Brașov.

„Ora privată de schi, un turist cu un instructor, costă 120 de lei. Dorim să implementăm programul de jumătate de zi și de o zi. Trei ore de schi, între 09.00-12.00, costă 350 de lei, între 13.00-16.00, costă 300 de lei și pentru o zi întreagă, între 09.00-16.00, cu o oră pauză, un turist trebuie să plătească 600 de lei“, spune Gherga.

Cofondatorii Royal Compass și-au propus să fie primii operatori de turism din Poiana Brașov care să vândă pachete și ore de schi online. Ca strategie pentru 2018, aceștia vor să se concentreze pe pachetele individuale

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii