, Forbes Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

|
|

BrandVoice Brico Dépôt: România este o piață atrăgătoare pentru retaileri

După preluarea Bricostore și un amplu proces de transformare, Brico Dépôt e la momentul unui prim bilanț: un loc în top 3 retaileri de bricolaj din România, 15 depozite în România și planuri de extindere a rețelei.

CAL_9658

Care sunt principalele puncte ale strategiei actuale în România și cum s-a schimbat aceasta de la momentul intrării pe piață?

Obiectivele de business pe care le-am declarat la momentul intrării pe piața din România rămân neschimbate. În continuare avem în plan extinderea rețelei la 50 de depozite, pe termen lung, întrucât România este o piață atrăgătoare pentru produsele de bricolaj. Planurile de expansiune vor fi reluate din 2017. Între timp, investim în dezvoltarea magazinelor existente.

Care sunt principalele rezultate ale activității pe anul trecut și cum se compară cu estimările?

În 2015 am încheiat transformarea tuturor fostelor magazine Bricostore în formatul Brico Dépôt.  Procesul de transformare a fost rapid și eficient, reușind să terminăm lucrările înaintea termenului stabilit. Pierderile financiare au fost o parte firească a acestui proces de transformare, un cost planificat. Întâi investiții, apoi profit!

Ce estimări aveți anul acesta pentru cifra de afaceri, profit, investiții etc.?

Anul trecut am înregistrat o creștere de două cifre a afacerilor, iar până la finalul acestui an estimăm un ritm similar. Traversăm o perioadă de resuscitare a vânzărilor, după ce în ultimii ani ne-am concentrat pe investiții.

Dacă ne referim la întreg grupul Kingfisher, din care face parte si Brico Dépôt, rezultatele pe primul semestru al acestui an sunt pe plus, cu o creștere de 2,7% a vânzărilor cumulate pe toate piețele unde activează și un avans de 8,7% al profitului din retail.

Care sunt obiectivele pe termen lung în România și cum le veți atinge?

Obiectivul nostru pe termen lung este să ducem la îndeplinire promisiunea pe care am făcut-o la intrarea pe piața din România, anume să deschidem 50 de magazine. Un alt obiectiv, comun întregului grup, este să unificăm conceptele pe toate piețele pe care activăm. Veronique Laury, CEO Kingfisher, plănuiește să transforme business-ul într-o companie unitară. Ne vom concentra în același timp pe optimizarea eficienței operaționale și dezvoltarea serviciilor pe canalele digitale.

Un alt aspect pe care punem accentul foarte mult și pe care îl privim ca pe un proiect continuu este sustenabilitatea. Este foarte important pentru noi conceptul de “locuință sustenabilă”, iar în acest sens Kingfisher a dezvoltat programul Net Positive, prin care ne angajăm să avem un impact pozitiv asupra oamenilor și comunităților. Contribuția noastră constă în produse și soluții care promovează durabilitatea, economia de resurse, eficiența energetică și protecția mediului.

Datele arată că vânzările de produse sustenabile reprezintă 28% din veniturile Kingfisher. Un obiectiv important este continuarea acestei abordări, până la o creștere estimată de 50% în 2020, în așa fel încât clienții noștri din toate țările în care activăm să fie mai deschiși spre a face schimbări în casele lor.

Ce e similar și ce diferă între piețele pe care activați?

Kingfisher deține unități în toată Europa; din Marea Britanie, Franța și Germania până  în România, Turcia și Rusia. După ce am analizat ce-și doresc clienții din întreaga Europă și ce necesități au aceștia, am realizat că produsele cerute sunt mai mult similare decât diferite de-a lungul continentului. De aceea, acum ne focusăm pe dezvoltarea unei Oferte Unitare în interiorul Kingfisher, pentru a ne atinge obiectivul cel mai important: să creăm cămine confortabile și să facem ca amenajarea caselor să fie accesibilă tuturor.

Sunteți primul retailer de bricolaj care a lansat un catalog complet pe piața din România și ați ales doi comedianți ca vectori de imagine. Care este poziționarea companiei în România?

Anul acesta am realizat câteva ajustări la strategia noastră de marcom. Când am venit în România, am adus cu noi un format foarte bine organizat, dar care s-a dovedit totuși neatrăgător pentru publicul român. Așadar, ne-am adaptat abordarea și am început să ne concentrăm mai mult pe servicii și pe crearea unei relații mai apropiate cu clienții. Acesta este motivul care a stat la baza lansării unui catalog complet și a colaborării cu doi actori îndrăgiți – Adrian Văncică și Mihai Bobonete – ca vectori de imagine. În ceea ce privește poziționarea, suntem compania care pune accent pe cele mai mici prețuri, fără sacrificii în privința calității, făcând accesibile clienților tendințele pieței. Depozitele în sine au un concept clar, care te ajută să economisești timpul, iar produsele „Stop Preț” stimulează ritmul comercial.

Dacă ar fi să numiți câteva elemente de diferențiere ale Brico Dépôt, față de competitori, care ar fi acelea?

Brico Dépôt a introdus un concept nou pe piață, cu un format de depozit simplu și eficient și o ofertă  care include atât mărci naționale, cât și mărci proprii. Prețurile sunt adaptate consumatorilor români, dar și în alte privințe ne-am pliat pe nevoile clienților, profesioniști sau particulari. Ceea ce ne dorim este să facem totul cât mai simplu și mai prietenos pentru cei care ne trec pragul. De aceea oferim stocuri în cantități industriale, consiliere de vânzări și livrare la domiciliu, servicii financiare personalizate prin biroul BRICOCREDIT.

Care sunt produsele sau inovațiile pe care urmează să le lansați în România, în următoarea perioadă?

Ca și anul acesta, și în 2017 vom suplimenta oferta Brico Dépôt cu noutăți, pe care le vom anunța pe măsură ce vor fi implementate. Inovațiile vizează însă și zona de servicii. Am lansat recent o aplicație mobilă care oferă, alături de catalog, informaţii despre magazine, produsele “Stop Preț” și un depozit de unelte – un instrument foarte util profesioniștilor bricoleri.

Cum ați caracteriza piața de bricolaj din România și cum credeți că va evolua ea în următorii ani?

Este o piață extrem de competitivă, în creștere rapidă. Consumatorul este din ce în ce mai informat și exigent, în mare parte și datorită eforturilor retailerilor de a educa piața. În ultima vreme, companiile de bricolaj se orientează tot mai mult spre platformele digitale, unde continuă conversația cu cumpărătorii.


Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.
*

Comentarii

Nu există comentarii