Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Servicii financiare |
|

Adrian Marin, CEO al Generali România: „Tehnologia îşi va pune tot mai mult amprenta asupra modului de cumpărare a unui produs de asigurare”

Le-am solicitat oamenilor de afaceri să privească spre viitor, prin prisma lecțiilor pe care le-au învățat în 2016.
Adrian_Marin_Generali

Evoluția companiei în 2016

Echilibrată. Pentru al treilea an consecutiv, Generali România a raportat profit, continuând astfel dezvoltarea sa durabilă ce are în centrul atenţiei clienţii, angajaţii, partenerii și acționarii companiei. Şi, în 2016, există premisele atingerii target-ului stabilit pentru acest an.

 

Strategia companiei pentru 2017

Cele trei direcţii de bază în perioada următoare sunt rezumate mai mult decât elocvent în motto-ul grupului: mai simplu, mai inteligent, mai rapid. Pentru Generali România, încrederea, calitatea exemplară a serviciilor şi îmbunătăţirea activă a vieţii oamenilor rămân, ca şi până acum, obiective primordiale. Inovaţia şi flexibilitatea sunt elemente care ne definesc şi ne ajută să rămânem în topul opţiunilor românilor în materie de soluții de protecție financiară.

 

Evoluția domeniului în 2016

Cu siguranță, cel mai pregnant dintre momentele mai puţin plăcute ale lui 2016 a fost instabilitatea legislativă de pe segmentul RCA care s-a finalizat, de altfel, cu măsura limitării tarifelor RCA. Este o decizie fără precedent, cu semnificații multiple pentru piața asigurărilor, iar efectele sale vor fi vizibile doar în perioada care urmează. Cu această ocazie, a fost indusă ideea că o piață trebuie reglată administrativ, că este scăpată de sub control și că regulile pieței libere nu mai funcţionează. Sperăm că măsura este una singulară și constituie doar o excepţie de la regulă.

Pe de altă parte, cel mai plăcut aspect, cu un impact pozitiv asupra pieţei de asigurări, a fost extinderea, începând cu acest an, a deductibilităţii pentru poliţele private de sănătate. Aceasta a fost majorată de la 250 la 400 de euro anual per asigurat, ceea ce a stimulat oamenii să manifeste o mai mare deschidere faţă de acest tip de asigurare. De altfel, rezultatele înregistrate în primele şase luni ale lui 2016 întăresc afirmaţia anterioară, având în vedere că afacerile asigurătorilor, pe această linie, s-au majorat cu peste 44%, față de acelaşi interval din 2015.

 

Lucruri bune în România, în 2016

În primul rând, şi poate cel mai important, este faptul că România a arătat că poate să continue creşterea economică, ceea ce s-a răsfrânt pozitiv, atât asupra mediului de business, cât şi asupra cetăţenilor. Ne dorim ca această tendinţă să se menţină şi în anii care urmează, astfel încât să putem recupera ecartul față de economiile dezvoltate ale Europei.

Un alt aspect pozitiv este mai degrabă o tendinţă care se referă la un accent din ce în ce mai mare pus pe protecţia consumatorilor, indiferent de domeniu. Astfel, aceştia devin mai educaţi şi mai bine informaţi, atunci când caută un anumit produs sau serviciu, ceea ce este şi în beneficiul companiilor care se disting prin calitatea serviciilor.

Un al treilea aspect pozitiv este faptul că România devine încet, dar sigur, un centru regional în ceea ce priveşte industria IT. În contextul unei digitalizări continue a tuturor domeniilor, acest sector poate avea influențe extrem de pozitive asupra celorlalte ramuri economice.

 

Așteptări de la noul guvern

Fără a scoate în evidenţă aspectele punctuale, este important ca, indiferent de componența şi apartenenţa politică a executivului, economia să beneficieze de stabilitate, predictabilitate şi echilibru, elemente esenţiale bunei administrări a oricărui business.

Totodată, stimularea investiţiilor străine poate juca un rol extrem de important în dezvoltarea economiei locale, precum şi o absobtie accelerată a fondurilor europene, care, la rândul lor, sunt benefice unei arii vaste de sectoare economice.

Privind acum din perspectiva industriei de asigurări, gradul de protecţie prin asigurare a românilor rămâne scăzut, mai ales în contextul în care dezastrele naturale reprezintă riscuri tangibile şi cu efecte devastatoare asupra populaţiei şi a economiei în ansamblul său. Creşterea gradului de conştientizare a oamenilor cu privire la soluţiile de protecţie disponibile în piaţa de asigurări reprezintă, deci, un element care să sporească pe viitor gradul de protecţie în faţa unor ameninţări cât se poate de reale, precum inundaţiile şi, mai ales, cutremurele de pământ.

Nu în ultimul rând, după mai mulţi ani de ameliorare, bilanţul victimelor din trafic consemnează creşteri. Acesta ar trebui să reprezinte un semnal de alarmă pentru instituţiile abilitate, iar reducerea numărului de accidente ar trebui să fie un deziderat pentru noi toţi, pentru că toţi suntem expuşi zilnic pericolului atunci când circulam pe şosele.

 

Provocări globale în 2017

Un alt tip de provocare, dar și o oportunitate, totodată, este reprezentată, însă, de tendinţa generală de digitalizare care nu va influența doar viețile oamenilor, ci și industria de asigurări. Preconizam că tehnologia îşi va pune tot mai mult amprenta asupra modului de cumpărare a unui produs de asigurare, dar şi asupra proceselor interne ale asigurătorilor. Clienţii vor solicita produse şi servicii tot mai performante, mai accesibile şi care răspund din ce în ce mai bine nevoilor lor, iar asigurătorii vor trebui să se adapteze acestui context.

 

Ce au mai spus alți oameni de afaceri.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii